کشف سریع سموم جلبکی با آزمایش ادرار

به گزارش گردشیا، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، باکتری هایی موسوم به سیانوباکتری ها که در درون شکوفه های جلبک ها فراوان هستند، آمینواسیدهای سمی فراوری می نمایند که از جمله خطرناک ترین آنها می توان به میکروسیستین ها و ندولارین اشاره نمود. این سموم با ورود به آبراهه ها و شبکه لوله کشی خانگی می توانند زندگی انسان ها و حیات وحش را به خطر بیندازند.

کشف سریع سموم جلبکی با آزمایش ادرار

از جمله نتایج مصرف این سموم به وسیله آب می توان به حالت تهوع، واکنش های آلرژیک و بثورات پوستی اشاره نمود. در موارد حاد ممکن است از این طریق آسیب هایی به کبد هم وارد شده و حتی شاهد خونریزی کبد باشیم.

محققان آمریکایی برای شناسایی سریع این سموم، آزمایش ادرار تازه ای را ابداع نموده اند که با استفاده از فناوری موسوم به IC-PPIA صورت می گیرد و در قالب آن از یک آنتی بادی تجاری موجود در بازار برای جداکردن دو سم یادشده از ادرار و برآورد میزان فراوانی آنها استفاده می گردد.

سیستم یادشده برای آنالیز 86 نمونه ادرار در نقاط مختلف آمریکا مورد استفاده قرار گرفته و از این طریق سه مورد وجود سموم مذکور به ثبت رسیده است. از این طریق حتی می توان مقدار بسیار کم سموم یادشده را کشف کرد و از ایجاد بیماری های خطرناک در انسان ها جلوگیری کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 18 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 849

به "کشف سریع سموم جلبکی با آزمایش ادرار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف سریع سموم جلبکی با آزمایش ادرار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید