کرملین: بهبود روابط روسیه و آمریکا به اراده بایدن بستگی دارد

به گزارش گردشیا، سخنگوی کرملین تأکید کرد که رئیس جمهوری روسیه همیشه خواهان برقراری روابط حسنه با آمریکا بوده و آن را بااهمیت می داند، ولی این تمایل سال هاست که با واکنش متقابل در واشنگتن روبرو نشده است.

کرملین: بهبود روابط روسیه و آمریکا به اراده بایدن بستگی دارد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، دیمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه، امروز (چهارشنبه) در کنفرانس مطبوعاتی در مسکو گفت که کرملین خود را برای مراسم تحلیف جو بایدن بعنوان رئیس جمهوری جدید ایالات متحده آماده ننموده است، ولی به داشتن روابط خوب با واشنگتن امیدوار است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

پسکوف گفت: ما خود را برای تحلیف آماده ننموده ایم، برای روسیه اوضاع پس از به قدرت رسیده جو بایدن تغییر خاصی نخواهد کرد. روسیه، همانطور که بیش از چندین قرن است، زندگی می نموده، به حیات خود ادامه خواهد داد و به دنبال برقراری روابط حسنه با ایالات متحده آمریکاست. ولی اینکه چنین مسئله ای در آینده تحقق یابد یا خیر، به اراده سیاسی آقای بایدن و تیم رهبری وی بستگی خواهد داشت.

سخنگوی کرملین همچنین با یادآوری اینکه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، از قبل به جو بایدن به خاطر انتخاب وی به سمت رئیس جمهوری آمریکا تبریک گفته است، اضافه نمود، وی همچون گذشته خواهان توسعه روابط مسکو و واشنگتن است.

پسکوف تأکید کرد: ولادیمیر پوتین خواهان توسعه روابط روسیه و آمریکا، بوده، هست و خواهد ماند، برای اینکه بدون روابط عادی بین این دو قدرت، صحبت کردن از ثبات در دنیا، غیرممکن خواهد بود.

وی ادامه داد: ولی متاسفانه این تمایل سازنده پوتین در طول سال های بسیار زیادی است که دیگر در آنسوی اقیانوس با واکنش متقابل روبرو نشده است.

سخنگوی کرملین همچنین در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران درباره، بعضی ادعاها از سوی بعضی مقامات آمریکایی، شرح داد که ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ، در روزهای 7-6 ژانویه (17 و 18 دی ماه)، زمانی که ناآرامی های گسترده در واشنگتن جریان داشت، هیچ گفت وگوی تلفنی با یکدیگر نداشتند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 اسفند 1399 بروزرسانی: 4 اسفند 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1576

به "کرملین: بهبود روابط روسیه و آمریکا به اراده بایدن بستگی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرملین: بهبود روابط روسیه و آمریکا به اراده بایدن بستگی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید