کاهش حدنصاب امتیاز در پذیرش تازه اکسپرس انتری

به گزارش گردشیا، دولت کانادا دیروز مورخ 9 آوریل در اتفاقی نادر دومین پذیرش اکسپرس انتری طی یک روز را برگزار کرد. طی این پذیرش برای 3294 متقاضی دعوتنامه صادر شد تا تقاضای خود برای اقامت دائم کانادا را ارائه نمایند. حد اقل امتیاز در این پذیرش 464 بوده است که پایین ترین سطح از اکتوبر 2019 بوده است.

کاهش حدنصاب امتیاز در پذیرش تازه اکسپرس انتری

علیرغم کندتر شدن خدمات اداره مهاجرت کانادا به خاطر عالمگیر شدن ویروس کرونا باید گفت که کانادا هنوز سعی دارد به هدف معین شده برای سال 2020 در راستای جذب مهاجر برسد. بسیاری از این مهاجران به وسیله سیستم اکسپرس انتری وارد کانادا خواهند شد. لازم به ذکر است سیستم اکسپرس انتری سیستمی برای مهاجرت به کانادا است که در سه دسته کارگر ماهر فدرال، مشاغل دارای مهارت و تجربه کانادایی از سراسر دنیا بر پایه امتیازات و معیارها مهاجر جذب می نماید. کاندیدها بر اساس امتیازی که در سیستم جامع رتبه بندی دارند دسته بندی می شوند؛ این سیستم به کاندیدها بر اساس تسلط بر زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (دو زبان رسمی کانادا)، سن، تحصیلات و سابقه کار امتیازدهی می نماید. برای کاندیدهایی که بالاترین امتیاز را داشته باشند به تناوب برگزاری پذیرش ها ITA (دعوتنامه برای تقاضا جهت اقامت دائم) صادر می گردد. برای ورود در صف انتظار اکسپرس انتری داشتن پیشنهاد کار الزامی نیست.

کانادا میخواهد طی سال های 2020 تا 2021 مهاجران بیشتری را جذب کند؛ کانادا قرار است به وسیله برنامه مهاجرت استانی هم که بخشی از آن به وسیله سیستم اکسپرس انتری مدیریت می گردد تعداد مهاجران را افزایش دهد. استان ها و منطقه ها کانادا در این برنامه شرکت دارند و برنامه مهاجرت استانی آنها به سیستم اکسپرس انتری مرتبط است. این مسیرها که بسیاری از آنها حداقل امتیاز کمی دارند و یا حتی فاقد شرط حد اقل امتیاز هستند به استان ها و منطقه ها کانادا اجازه می دهند سالانه تعداد معینی از متقاضیان اکسپرس انتری را برای اقامت دائم کانادا انتخاب نمایند. متقاضیانی که از طرف استان انتخاب شوند 600 امتیاز اضافی در سیستم جامع رتبه بندی دریافت می نمایند و بدین ترتیب در دور بعدی حتما از آنها برای تقاضا جهت اقامت دائم کانادا دعوت خواهد شد.

اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا در این پذیرش از قاعده tie-break استفاده کرد: 4 ژانویه 2020 راس ساعت 12:16:45 به وقت استاندارد شرقی. این بدین معنی است که تمام متقاضیانی که در سیستم جامع رتبه بندی حد اقل 464 امتیاز داشتند و قبل از این تاریخ و ساعت پروفایل خود را وارد صف انتظار اکسپرس انتری کردند در پذیرش دیروز مورخ 9 آوریل 2020 دعوتنامه دریافت نموده اند. بدین ترتیب با برگزار پذیرش های دیروز مجموع دعوتنامه های صادره به وسیله اکسپرس انتری طی امسال میلادی به 26,500 می رسد.

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 23 شهریور 1400 بروزرسانی: 23 شهریور 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1916

به "کاهش حدنصاب امتیاز در پذیرش تازه اکسپرس انتری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش حدنصاب امتیاز در پذیرش تازه اکسپرس انتری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید