کارآفرینی بزودی قدرت نخست اقتصاد ایران می گردد

به گزارش گردشیا، معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه شهرهای فناور زیرساخت و محور توسعه اقتصاد دانش بنیان قرار می گیرند، تاکید نمود: به زودی بحث جدید کارآفرینی قدرت نخست اقتصاد ایران خواهد بود.

کارآفرینی بزودی قدرت نخست اقتصاد ایران می گردد

به گزارش خبرنگاران، سورنا ستاری امروز (دوشنبه) در سی وپنجمین کنفرانس جهانی پارک های علم وفناوری که در هتل عباسی اصفهان برگزار گردید، اظهار کرد: بیش از 100 سال است که اقتصاد مبتنی بر نفت بر ایران حاکم است، اما طی چهار سال گذشته بر روی بحث جدیدی با عنوان اقتصاد دانش بنیان سرمایه گذاری گردیده است و به زودی بحث جدید کارآفرینی قدرت نخست اقتصاد ایران خواهد بود.

وی با بیان اینکه 4.5 میلیون دانشجو و 49 میلیون کاربر اینترنتی در کشور داریم، اضافه نمود: ضریب نفوذ تلفن همراه زیاد است و ما نیروی انسانی خوبی داریم و می دانیم اکوسیستم باعث نوآوری می گردد، در اقتصاد نفتی همیشه فکر می کنیم که پول باعث پیشرفت است، اما باید اکوسیستمی وارد ایران گردد که نه تنها بخشی از آن بلکه تمام اکوسیستم، پارک علم و فناوری باشد.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه بزرگترین استارتاپ خاورمیانه را داریم، افزود: در تعداد مقالات نانوتکنولوژی رتبه چهارم جهان را داریم و سال گذشته حدود 300 میلیون دلار فروش شرکت های نانوتکنولوژی کشور بوده است.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد آینده ایران قطعا این شرکت ها هستند، افزود: نباید فراموش کرد که سیستم آموزشی در حال تغییر است. این که بگوییم مقاطع آموزشی مستقلی داریم، در آینده این مفاهیم از بین می رود. در حال حاضر آموزش تا مرگ مد نظر است.

ستاری با اشاره به شهرهای نوآور و هوشمند، گفت: کل شهر، یک پارک علم و فناوری است که هر روز برای زندگی بهتر آموزش می دهد و این آموزش زمانی اتفاق می افتد که دیدمان را گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه بستر شهرهای ما پارک علم و فناوری است، افزود: شهرها را به عنوان زیرساخت توسعه آموزش و اقتصاد محور قرار می دهیم و باید به موقع عمل کنیم، البته امیدوارم چهره اقتصاد شهرهای بزرگ مثل اصفهان را عوض کنیم. ما در حوزه نیروی انسانی رتبه دوم و سوم جهان را داریم و به این دلیل است که محیط کسب وکار و اقبال عمومی سرمایه گذاری بر روی نیروی انسانی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 آذر 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 31

به "کارآفرینی بزودی قدرت نخست اقتصاد ایران می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارآفرینی بزودی قدرت نخست اقتصاد ایران می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید