پمپئو چین را تهدید به مقابله کرد!

به گزارش گردشیا، مهر نوشت: وزیر خارجه آمریکا با تشدید لفاظی های اخیر واشنگتن علیه حزب کمونیست چین مدعی شد که این حزب بر استیلای بین المللی متمرکز شده و از این رو باید با آن مقابله کرد.

پمپئو چین را تهدید به مقابله کرد!

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به نقل از رویترز، مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه با تشدید لفاظی های اخیر واشنگتن علیه حزب حاکم چین مدعی شد که تمرکز این حزب کمونیست بر استیلای بین المللی است و از این رو، ضروری است با آن مقابله گردد.

پمپئو این اظهارات را در حالی به زبان آورد که دولت ترامپ پیشتر گفته بود انتظار دارد در ماه میلادی آینده نخستین مرحله از توافق واشنگتن با پکن را برای خاتمه دادن به جنگ تجاری ویرانگر میان دو کشور به امضا رساند.

مایک پمپئو با تکرار گفته هایمایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا علیه پیشینه چین در حوزه حقوق بشری، تجارت و شیوه های گسترش نفوذ دنیای آن گفت که آمریکا سالهاست روابط محبت آمیز خود با مردم چین را گرامی می دارد؛ اما در ادامه اضافه نمود: امروزه دولت کمونیست چین همان مردم چین نیست. آنها شیوه هایی را به کار می گیرند که چالشهایی را برای آمریکا و دنیا بوجود آورده و همه ما به طور دسته جمعی ضروری است با این چالشها مقابله کنیم.

پمپئو در سخنرانی خود در اندیشکده محافظه کاران هادسون در شهر نیویورک گفت: غفلت و نادیده انگاری تفاوتهای بنیادین میان دو نظام ما [آمریکا و چین] و اثری که این تفاوتها بر امنیت ملی آمریکا داشته است، اقدامی واقع بینانه نیست.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه گفت دونالد ترامپ که درصدد پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا است، از همان روز اول ریاست جمهوری خود نسبت به صندلی و اقدامات چین هشدار داده است.

پمپئو در این باره گفت: امروز، ما بالاخره پی بردیم که حزب کمونیست [چین] حقیقتاً تا چه حد با آمریکا و ارزشهای ما مخالف و دشمن است... و ما قادریم این کار را به دلیل رهبری رئیس جمهور ترامپ انجام دهیم!

وزیر خارجه آمریکا گفت که وی ظرف ماههای آینده در خصوص ایدئولوژیها و ارزشهای رقیب از جمله پویش سازمانهای اطلاعاتی حزب کمونیست چین برای گسترش نفوذ دنیای و شیوه های مالی ناعادلانه و غارتگرانه آن به ایراد سخنرانی می پردازد.او در ادامه اضافه نمود: حزب کمونیست چین یک حزب مارکسیست- لنینیست است که بر منازعه و استیلای بین المللی متمرکز است- و ما ضروری است تنها به سخنان رهبران آنها گوش دهیم.

وزیر خارجه آمریکا همچنین با اشاره به تقویت مقدورات نظامی چین مدعی شد که این قدرت نظامی، از آن میزانی که چین برای دفاع از خود احتیاج دارد، فراتر رفته است.

وزیر خارجه آمریکا مدعی شد که واشنگتن پیش از این به دنبال مقابله با چین نبوده و خواهان یک نظام شفاف، رقابتی و بازار محور است که منافع دوجانبه دارد. او همچنین نسبت به دستیابی به یک چنین نظام شفاف و رقابت محوری ابراز خوش بینی کرد.

لازم به ذکر است که روز سه شنبه، سفیر دائم چین در سازمان ملل متحد در واکنش به انتقادها از پیشینه حقوق بشری چین اعلام نمود که این انتقادها برای گفتگوهای تجاری میان واشنگتن- پکن مفید نیست.

2323

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 12 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 539

به "پمپئو چین را تهدید به مقابله کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پمپئو چین را تهدید به مقابله کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید