پاکدل: هندبال در بین سایر رشته های توپی پرچم داری کرد

به گزارش گردشیا، علیرضا پاکدل در نشست خبری کادر فنی تیم ملی هندبال زنان اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا 2020 کره جنوبی اظهار کرد: در چند سال گذشته اتفاقات خوبی در بخش هندبال زنان افتاد. پیشرفت هندبال زنان مخصوصا در بخش پایه دستاورد بزرگی برای این رشته بود. دختران ما در هر سه رده آسیا سهمیه جهانی گرفتند و هندبال در بین رشته های توپی پرچمداری کرد. ما هم سعی کردیم زنان به همه مسابقات برون مرزی اعزام شوند. در کشور های اسلامی با وجودی که دیر اضافه شدیم، اما کوشش شد که برترین نتیجه حاصل گردد. در باشگاه های آسیا هم تیم سپاهان شرکت کرد.

پاکدل: هندبال در بین سایر رشته های توپی پرچم داری کرد

وی اضافه کرد: صعود تیم ملی نوجوانان به رده یک هشتم در قهرمانی دنیا نشان دهنده این است که توجهی که فدراسیون در بخش پایه داشته به بار نشسته است. می توانیم به جرات بگوییم آینده هندبالی که همه از آن ناامید شده بودند آینده درخشان خواهد بود. سه تیم نوجوانان ما در سالنی و ساحلی که سهمیه دنیای گرفتند در آینده در آسیا و دنیا افتخارآفرینی خواهند کرد. در حال حاضر در بخش نونهالان 60 بازیکن داریم که کادر نمی تواند آن ها را خط بزند. همه قد بالای 185 سانتی متر را دارند.

رئیس فدراسیون هندبال در ادامه گفت: در 6 ماه اول سال 9 یا 10 اعزام داشتیم که فشار زیادی به فدراسیون وارد شد. البته خداراشکر که یک اسپانسر پایدار و با پشتوانه داشتیم که کنار این رشته نهاده شد. این اتفاق خوبی است که اگر حمایت ها نبود به مشکل برمی خوردیم. از 8 رده که به مسابقات آسیایی اعزام داشتیم 7 تیم دنیای شدند. تنها جوانان پسر دنیای نشدند.

پاکدل گفت: این مسابقات بار مالی زیادی برای ما داشت. برای اعزام تیم زنان به آسیا باید آنالیز می کردیم، چون جزو قرارداد های ما با حامی مالی نبود. برای اعزام تیم زنان دو برنامه داشتیم؛ یا اسپانسر پای کار بیاید و یا یک باشگاه پیدا کنیم که حامی ما گردد. من دوست نداشتم فدراسیونی که با شرایط سخت و با بدهی زیادی تحویل گرفتم دوباره بدهکار گردد. تا این لحظه هم هیچ بدهی نداریم.

وی گفت: در خصوص اول، چون حامی بودجه خود را بسته بود امکان نداشت یاری کند و به همین علت با سنگ آهن بافق یزد وارد مذاکره شدیم. آن ها در زمینه های زیادی در کشور حامی هستند و با لطف و حمایت این باشگاه توانستیم تیم زنان را به مسابقات آسیایی اعزام کنیم. در نهایت تفاهم نامه ای را امضا کردیم و کار آغاز شد. بخشی از بازیکنان خودشان به تیم دعوت شدند و بخشی هم از بازیکنان سایر تیم ها به تیم ملی دعوت شدند. این تیم فردا به کره جنوبی اعزام می گردد.

او گفت: مسابقات سختی است و همه قدرت های آسیا در آن حضور دارند. استرالیا که چند دور در مسابقات آسیا نبود این دور حضور دارد. امیدواریم که دختران ما بتوانند از عنوان خود دفاع نمایند. انتطارات از هندبال بالا رفته و این شاید کمی فشار را روی بازیکنان اضافه کند. امیدواریم این اقدامات خوب و ارزشی که بعضی از باشگاه ها انجام می دهند نهادینه گردد.

او در خاتمه گفت: ظرف بودجه ورزش را خیلی کم گرفته اند. امیدواریم بودجه سال آینده طوری رقم بخورد تا بودجه ورزش کشور بیشتر گردد و ورزشکاران به نتیجه خوبی برسند.

بعلاوه مهدی منصوریان، مدیر عامل باشگاه سنگ آهن بافق در این نشست گفت: از سال 99 در هندبال بانوان حاضر شدیم و با توجه به سرمایه گذاری ها در زیر ساخت ها و حمایت باشگاه به این نگاه رسیدیم که می توانیم در این حوزه ورود کنیم.

وی گفت: حضور ما در لیگ برتر و بعلاوه به عنوان یک مسئولیت اجتماعی برای ارج نهادن به بانوان باعث شد به عنوان حامی مالی در کنار تیم باشیم. امیدوارم سایر باشگاه ها نیز در این زمینه ترغیب شوند و از ورزش بانوان حمایت نمایند. با نگاهی که فدراسیون به هندبال بانوان ایجاد کرد، تیم ها برای حضور در ورزش قهرمانی و حرفه ای بانوان ترغیب شدند. امیدوارم برترین نتیجه به وسیله زنان کسب گردد.

منبع: فرارو
انتشار: 29 آبان 1401 بروزرسانی: 29 آبان 1401 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 2292

به "پاکدل: هندبال در بین سایر رشته های توپی پرچم داری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاکدل: هندبال در بین سایر رشته های توپی پرچم داری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید