هشدار ارتش ایران به زیردریایی هسته ای آمریکا

به گزارش گردشیا، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: زیردریایی هسته ای آمریکا با هشدار نیروی دریایی، به روی آب آمد و مسیر خود را تغییر داد.

هشدار ارتش ایران به زیردریایی هسته ای آمریکا

به گزارش ایسنا، امیر دریادار ایرانی با اشاره به جزئیاتی از شناسایی و هشدار به زیردریایی آمریکایی به وسیله نیروی دریایی ارتش اظهار کرد: این زیردریایی در سکوت کامل و در زیر آب در حال نزدیک شدن به تنگه هرمز بود که به وسیله زیردریایی تمام ایرانی و بومی فاتح رصد و شناسایی شد.

وی در ادامه اضافه نمود: زیردریایی فاتح، این زیردریایی آمریکایی را با مانورهای ایذایی مجبور کرد تا به سطح آب بیاید و مسیر تنگه هرمز را در سطح آب عبور کند.

این زیردریایی آمریکایی تا حدودی به آب های سرزمینی ایران نزدیک شده بود، از این رو هشدارهای لازم به زیردریایی داده شد و همراه یک اسکورت، مسیر خود را تغییر داد و مسیر خود را ادامه دادند.

امیر دریادار ایرانی با تأکید بر اینکه زیردریایی آمریکایی با تمام تجهیزات به روزی که داشت تمام سعی و کوشش خود را نموده بود تا بدون صدا و اثر از تنگه هرمز عبور کند، گفت: در این شرایط، با گشت زنی زیردریایی فاتح، این زیردریایی آمریکایی شناسایی و رصد شد.

وی تاکید نمود: آمریکایی ها باید شرح دهند که چرا در یک آبراهه مهم دریایی نقض قوانین کردند و هشدار اخیر نیروی دریایی ایران به آمریکا این است که باید از این پس به تمام قوانین بین المللی پایبند باشند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در سرانجام اعلام نمود: زیردریایی آمریکایی که در حال گذر از تنگه هرمز بود، یک زیردریایی به روز هسته ای به نام فلوریدا بود.

منبع: فرارو
انتشار: 31 فروردین 1402 بروزرسانی: 31 فروردین 1402 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 2360

به "هشدار ارتش ایران به زیردریایی هسته ای آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار ارتش ایران به زیردریایی هسته ای آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید