نکاتی برای کوله گردی در مالزی

به گزارش گردشیا، کوله گردی در مالزی

مالزی با داشتن جزایر استوایی، جنگل های بارانی مه گرفته، شهرهای مدرن و پیشرفته، فستیوال های مهیج و رنگارنگ و ترکیبی جذاب از اقوام و فرهنگ های مختلف مقصدی عالی برای کوله گردی در جنوب شرقی آسیاست. در این کشور در سال های اخیر قطارهای پرسرعت، اتوبوس های راحت و حمل و نقل هوایی ارزان راه افتاده که کوله گردی در آن را سریع تر و ارزان تر از هر زمان دیگری نموده است. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید تا با نکاتی برای کوله گردی در مالزی آشنا شوید.

نکاتی برای کوله گردی در مالزی

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

عجله نکنید

بیشتر گردشگرانی که به مالزی می روند خیلی سریع از جاهایی مثل پنانگ، کمرون هایلندز، کوالالامپور و ملکا دیدن می نمایند و به سمت سنگاپور می روند اما مالزی جایی است که در آن باید روزها و روزها گشت و گذار و جاذبه های پنهانش را کشف کنید مطمئنا برای این کار بهترین راه کوله گردی ست. اگر به دنبال جزایر بکر و تماشایی هستید به سمت سواحل شرقی بروید. مدتی را در کوتا بهارو بگذرانید و در آنجا ترکیب فرهنگ اسلامی و دیگر فرهنگ ها را تجربه کنید. ساعاتی را در تامان نگارا قدیمی ترین جنگل های بارانی جهان توقف کنید و از شهرهای کوچک و عجیبی که آن را احاطه نموده اند دیدن کنید. به راحتی می توانید با پروازهای ارزان خودتان را به ایالت های صباح و ساراواک برسانید و در بورنائو حیواناتی مثل اورانگوتان ببینید و با تماشای زندگی قبایل قدیمی روی دیگری از زندگی در مالزی را تجربه کنید.

تا به حال به رایگان سواری فکر نموده اید؟

سال ها قبل در دهه 1970 گردشگرانی که در بخش هایی از جاده ابریشم سفر می کردند مالزی را آسان ترین کشور برای رایگان سواری در جنوب شرقی آسیا می دانستند. هرچند امروز رایگان سواری در این کشو چندان متداول نیست اما همچنان کوله گردانی هستند که از این راه سفر می نمایند. مردم مالزی علاقه خاصی به گردشگرن خارجی دارند و رایگان سواری یکی از بهترین راه ها برای رسیدن به نقاط دورافتاده و پنهان این کشور است، جاهایی که معمولا حمل و نقل عمومی از آن ها نمی گذرد. از آنجایی که زبان انگلیسی در این کشور زیاد استفاده می گردد می توانید به راحتی با مردم محلی حرف بزنید و با آن ها آشنا شوید.

سعی نکنید تا با همه به زبان مالایی حرف بزنید

زبان مالایی شاید یکی از آسان ترین زبان های جهان برای یادگیری باشد اما به خاطر داشته باشید که در کشوری که از چندین فرهنگ مختلف شکل گرفته این زبان تنها زبان نیست. برای بیشتر چینی ها و هندی های مالزی این زبان زبان دوم و یا سوم به حساب می آید پس فقط به زبان انگلیسی حرف بزنید و از آنجایی که خارجی هستید همه از شما همین توقع را دارند. اگر دوست دارید که کمی به زبان محلی حرف بزنید این کار را فقط در مناطقی که خود مالزیایی ها هستند انجام دهید.

پنانگ جزیره است نه شهر

هنرهای خیابانی جورج تاون و کافه های آن کوله گردان زیادی را به این نقطه می کشاند اما شهر پنانگ فقط بخش کوچکی از یک جزیره ای است که آثار فرهنگی و طبیعی زیادی دارد و روزها زمان ضروری است تا بتوانید فقط قسمتی از این جاذبه ها را ببینید و کشف کنید. مکان های مقدس، بخش های قدیمی، سواحل و پارک های ملی فقط بخشی از این جاذبه های پرشمرند. اگر آنقدرها شجاع نیستید که موتور سیکلت کرایه کنید و بخش های این جزیره را بگردید از اتوبوس بهره ببرید. هیچ بهانه ای برای بیرون نرفتن از جورج تاون و تماشای دیگر قسمت های جزیره وجود ندارد.

کوالالامپور فقط شهر برج های سربفلک کشیده نیست

کوالالامپور با هتل های لوکس، مراکز خرید پر زرق و برق و جاذبه های بسیار ارزش این را دارد که چند روزی را در آن بمانید. احتمالا با دیدن برج های بلند این شهر تعجب می کنید اگر بگوییم تجربه جنگل های بارانی مالزی را می توانید از همین پایتخت آغاز کنید! کافی ست مستقیم به سمت مرکز شهر بروید؛ در آنجا در میان آلاچیق های پارک اکو میمون های زیادی را می بینید. به بازدید از باغ گیاهشناسی ای که در همان نزدیکی هست بروید تا با دیدن گونه های گیاهی حیرت آور و پارک پرندگان غافلگیر شوید.

ماشین کرایه کنید تا همه قسمت های این کشور را بینید

اتوبوس و قطار سریع و راحت هستند اما آن ها به مکان های ناشناخته ای که پر از جاذبه های فرهنگی و طبیعی اند نمی روند. مالزی جاده های خوبی دارد که رانندگی را آسان و راحت نموده است. در حومه شهرها هیچ ترافیکی در جاده ها وجود ندارد و می توانید بدون اینکه درگیر شلوغی شوید در میان جاده های صاف و هموار رانندگی کنید. برای کرایه ماشین احتیاج به گواهی نامه بین اللمللی هم ندارید پس ماشین کرایه کنید. اگر به همراه چند نفر دیگر باشید هزینه کرایه بین شما تقسیم می گردد و اینطوری حتی هزینه کلی از سفر با اتوبوس و قطار هم پایین تر می آید. با کرایه ماشین می توانید شانس های نامحدودی برای ماجراجویی در این کشور سرسبز و زیبا داشته باشید.

بیشترین استفاده را از سفر به مالزی ببرید

اگر از طرفدارن حیات وحش و حفظ محیط زیست هستید در این کشور فرصت های زیادی را برای شرکت در برنامه های محیط زیستی پیدا می کنید. می توانید به سواحل شرقی بروید و در برنامه های حفاظت از لاک پشت ها شرکت کنید و یا داوطلب طرح های حفاظت از رودخانه ها و جنگل ها شوید. اگر می خواهید کارهای اختصاصی تر را امتحان کنید راهی منطقه حفاظت شده سپیلوک شوید و به گونه در معرض خطر خرس آفتاب یاری کنید. با شرکت در هر کدام از این برنامه ها نه فقط تاثیر مثبتی هر چند کوچک در جهان ایجاد می کنید بلکه خاطرات شرینی را هم برای خودتان می سازید.

منبع: roughguides.com

منبع: الی گشت
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 418

به "نکاتی برای کوله گردی در مالزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی برای کوله گردی در مالزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید