تفریح در ونکوور، شهر جزیره ای کانادا

به گزارش گردشیا، ونکوور (Vancouver) یکی از شهرهای جزیره ای کانادا است که در استان بریتیش کلمبیای این کشور واقع شده است. این شهر ساحلی در سال های اخیر مورد توجه گردشگران بسیاری از سراسر جهان قرار گرفته و به یکی از مهمترین مقاصد گردشگری جهان تبدیل شده است. طبیعت زیبای این منطقه فضایی ایده آل و دوست داشتنی برای استراحت و تفریح در ونکوور در اختیار افراد قرار داده و آرامش را برای آن ها فراهم می سازد. رودخانه ها و دریاچه های متعدد، کوه ها، مزارع و دشت های این شهر باعث ایجاد چشم اندازهایی جذاب و دیدنی شده و دیدنی های ونکوور را تبدیل به یک مقصد عالی برای تعطیلات تابستانی نموده است. در ادامه این بخش با ما همراه باشید تا با هزینه های سفر به ونکوور آشنا شوید.

تفریح در ونکوور، شهر جزیره ای کانادا

برای دریافت خدمات تور کانادا با مجربترین کارشناسان کشور همراه باشید.

هزینه های سفر به ونکوور

هزینه اقامتگاه، خورد و خوراک، حمل و نقل و تفریح، عمده هزینه های سفر به ونکوور را تشکیل می دهند. از این رو باید قبل از سفر در خصوص مقصد مورد نظر خود تحقیق نموده و اطلاعاتی در خصوص قیمت هریک از آن ها به دست آورید. در این صورت می توانید برنامه ریزی دقیق تری انجام داده و با انتخاب های بهتر در این هزینه های سفر به ونکوور صرفه جویی نمایید. در این بخش در خصوص هریک از این موارد صحبت نموده و راه حلهایی برای کاهش هزینه های سفر به ونکوور بیان می داریم.

هزینه اقامت

بخش عمده ای از هزینه سفر شما را اجاره اقامتگاه تشکیل می دهد. شما این امکان را دارید که از بین اقامتگاه های متنوعی که در ونکوور وجود دارد یکی را انتخاب نموده و در آن ساکن شوید. محل اقامت شما با توجه به احتیاج و بودجه اقتصادی شما انتخاب می شود. با توجه به این نکته شما می توانید یک هتل لوکس و گران را به عنوان اقامتگاه خود انتخاب نمایید یا اینکه یک اتاق در هتلی ارزان قیمت یا هاستل اجاره کنید. نکته ای که باید به آن دقت داشته باشید این است که در فصل های پرگردشگر سال قیمت اجاره اتاق ها افزایش می یابد. بنابراین بهتر است اتاق خود را قبل از سفر به این شهر و در یک فرصت مناسب رزرو نمایید.

اقامت در هاستل

تعداد هاستل های این جزیره چندان زیاد نیست از این رو اگر قصد اقامت در هاستل را دارید، بهتر است قبل از سفر اقدام به رزرو آن نمایید. یک شب اقامت در هاستل برای شما حدود 25 دلار کانادا هزینه دارد و اگر بخواهید در اتاق خصوصی اقامت داشته باشید، باید چیزی حدود 50 دلار برای لذت بردن از دیدنی های ونکوور بپردازید.

اقامت در هتل های ارزان قیمت

هتل های ارزان قیمت ونکوور امکانات زیادی ندارند و معمولا در اطراف شهر واقع شده اند. از این رو ممکن است اقامت در آن ها برای شما کمی مشکل باشد. برای اجاره اتاق در این هتل ها مبلغی حدود 60 دلار باید بپردازید. اگر قصد داشته باشید یک هتل با شرایط بهتر اجاره کنید، چیزی حدود 110 دلار باید بپردازید.

پانسیون های خانوادگی

پانسیون های خانوادگی نوع دیگری از اقامتگاه های ونکوور هستند که این امکان را برای شما فراهم می آورند که بتوانید در کنار دیگران زندگی نموده و دوستان خوبی برای خود پیدا کنید. ضمن اینکه می توانید از نزدیک با فرهنگ و آداب و رسوم مردم این جزیره برای تفریح در ونکوور آشنا شوید.

هزینه غذا

مواد غذایی موجود در جزیره ونکوور از جای دیگری تهیه شده و به این شهر وارد می شوند. از این رو هزینه مواد غذایی و خورد و خوراک در ونکوور کمی گران است. اگر بخواهید غذای خود را از رستوران های این شهر تهیه کنید، برای یک وعده غذایی چیزی حدود 20 تا 25 دلار باید بپردازید. خرید مواد غذایی برای تهیه غذای یک روز شما نیز حدود 20 دلار هزینه دارد. از این رو شاید بتوان گفت به صرفه ترین راه حل برای تهیه غذا و تامین وعده های غذایی شما، غرفه های خیابانی و غذاهای حاضری هستند.

هزینه حمل و نقل

اتوبوس، اتومبیل یا دوچرخه از جمله وسایلی هستند که با استفاده از آن ها به راحتی می توانید در سطح شهر ونکوور رفت و آمد نموده و از دیدنی های ونکوور بازدید نمایید. شما می توانید با هزینه مناسبی یک اتومبیل شخصی یا یک دوچرخه کرایه کنید. هزینه سفر با اتوبوس نیز حدود 2 تا 4 دلار برایتان در می آید. در کنار استفاده از این وسایل، پیاده روی در این جزیره نیز جذابیت خاص خود را دارد. شما می توانید در اطراف این شهر پیاده روی نموده و از تماشای زیبایی ها و دیدنی های ونکوور در زمان تفریح در ونکوور لذت ببرید.

راه حلهایی برای صرفه جویی در هزینه ها

قبل از ورود به جزیره باک بنزین خود را پر کنید

اگر با ماشین شخصی خود وارد ونکوور می شوید، قبل از این که سوار بر کشتی شوید باک بنزین خود را پر کنید. با توجه به اینکه انواع سوخت از خارج از جزیره وارد آن می شود، هزینه آن بالاتر از جاهای دیگر خواهد بود.

با ماشین شخصی خود سفر نکنید

برای انتقال ماشین شخصی خود به جزیره ونکوور باید از کشتی بهره ببرید. هزینه کشتی برای حمل وسایل نقلیه بسیار بالاست و برای شما گران در می آید. در نتیجه اگر قصد ندارید مدت زیادی در دیدنی های ونکوور اقامت داشته باشید، بهتر است ماشین شخصی خود را فراموش نموده و از وسایل حمل و نقل عمومی در ونکوور استفاده نمایید. در این صورت برای سفر خودتان فقط 20 دلار به عنوان کرایه کشتی می پردازید و در هزینه انتقال اتومبیل خود صرفه جویی می کنید. ضمن این که مجبور نیستید مدت زمان طولانی در صف حمل اتومبیل منتظر بمانید.

با دوچرخه به گشت و گذار بپردازید

در استان بریتیش کلمبیا مسیرهای متعددی برای دوچرخه سواری در کوهستان وجود دارد. این مسیرها از داخل شهرها و اطراف آن ها گذر نموده و زیباترین مناظر را به نمایش گذاشته اند. پس اگر علاقمند به دوچرخه سواری هستید، می توانید با هزینه ای اندک یک دوچرخه کرایه نموده و چند ساعتی را در طبیعت زیبای ونکوور و تفریح در ونکوور بگذرانید.

جاذبه های گردشگری ونکوور

بازدید از بازار Coombs

بازدید از بازارهای سنتی و محلی هر شهر یکی از جاذبه های دیدنی آن محسوب می شود که پیشنهاد می کنیم حتما در سفرهای خود زمانی را برای این کار اختصاص دهید. بازار Coombs یکی از جذاب ترین بازارهای ونکوور است که می توان گفت مانند آن را در جای دیگری از جهان نخواهید دید. در بالای سقف این بازار زمین سرسبزی دیده می شود که در آن چند بز زندگی می نمایند. این بزها از علف ها و گیاهانی که بر روی بام روییده تغذیه نموده و کاری به کار بازدیدنمایندگان بازار در زمان تفریح در ونکوور ندارند.

بازدید از جنگل کاتدرال گرو

کاتدرال گرو (Cathedral Grove)، یکی از قدیمی ترین جنگل های ونکوور است که در جنوب غربی این جزیره واقع شده و بخشی از پارک Carmanah Walbran را تشکیل می دهد. نکته جالب توجه در این جنگل، درختان عظیم و سربه فلک کشیده هستند که قدمت آن ها به هزار سال پیش برمی شود. این درختان کهن ترین درختان سدر جهان هستند که در کاتدرال گرو زندگی نموده و عظمت خاصی به آن بخشیده اند. اگر علاقمند به طبیعت باشید می توانید ساعت هایی را در این جنگل به گشت و گذار پرداخته و از تماشای طبیعت زیبا و پرندگان آن لذت ببرید.

قدم زدن در جنگل های بارانی

جنگل های بارانی به جنگل هایی گفته می شود که به دلیل میزان بارش سالانه از دیگر جنگل های جهان متمایز شده و پوشش گیاهی متراکم تری دارند. در واقع می توان این جنگل ها را بخش زیبا و دوست داشتنی از طبیعت معرفی کرد که قدم زدن و پیاده روی در آن می تواند یکی از لذت بخش ترین لحظات زندگی شما باشد. بخشی از جنگل های بارانی جهان در جزیره ونکوور قرار گرفته است که در صورت سفر به این شهر می توانید از آن ها بازدید نمایید. در این جنگل مسیرهای پیاده روی تعبیه شده که اگر بخواهید تمامی آن ها را طی کنید، باید چند روز از زمان سفر خود را به این کار اختصاص دهید.

گشت و گذار در پارک بیکن هیل

بیکن هیل (Beacon Hill) یکی از پارک های زیبا و دیدنی ونکوور است که در مرکز این شهر قرار گرفته است. این پارک علاوه بر طبیعت زیبا و دیدنی، بخشی از تاریخ این شهر را نیز برای گردشگران خود به نمایش می گذارد. در اینجا درختانی را مشاهده می کنید که گفته می شود توسط وینستون چرچیل کاشته شده است و از دیدنی های ونکوور در زمان تفریح در ونکوور می باشد.

بازدید از مرکز فرهنگی UMista

قبیله سرخ پوست Kwakwakawakw، یکی از قبایل بومی خلیج Alert است که افراد آن هزاران سال پیش در این منطقه زندگی می کردند. مرکز فرهنگی UMista یکی از مراکزی است که اطلاعاتی در خصوص این قبیله در اختیار گردشگران قرار داده و به شما این فرصت را می دهد که جشن های باستانی آن ها را از نزدیک ببینید. در اینجا این امکان را دارید که با جوانب زندگی این قبیله قبل از ورود سفید پوستان به منطقه آشنا شوید.

تماشای نهنگ ها

یکی از شگفت انگیزترین فعالیت هایی که می توانید در جزیره زیبای ونکوور از آن برخوردار باشید، تماشای نهنگ های گوناگون است. در آب های اطراف این جزیره گونه های مختلفی از نهنگ زندگی می نمایند. اگر دوست داشته باشید می توانید با یکی از تورهای قایق سواری همراه شده و نهنگ ها را در بین دیدنی های ونکوور و در زمان تفریح در ونکوور از نزدیک تماشا کنید.

بازدید از باغ های بوچارت

باغ های بوچارت (Butchart) مجموعه ای از باغ های گل است که در جزیره ونکوور واقع شده و یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری این شهر محسوب می شود. این باغ در ابتدا باغچه کوچکی بود که گل های آن توسط همسر یک معدن چی ثروتمند با نام جِنی بوچارت کاشته شد. با توجه به آب و هوای فوق العاده این ناحیه، این باغچه کم کم گسترش یافته و به باغی بزرگ با مساحت 22 هکتار تبدیل شد. فضای آرامش بخش این مجموعه در کنار تماشای گل های هزار رنگ می تواند تجربه ای فوق العاده و به یادماندنی در سفر شما به ونکوور محسوب شود. در اینجا نمایشگاه های گل به صورت دائمی برپا شده و مراسم های مختلفی مانند آتش بازی، برنامه های نمایشی، کنسرت و اجرای موسیقی نیز برگزار می شود. شما می توانید در هریک از این برنامه ها شرکت نموده و از لحظات خود لذت ببرید.

بازدید باغ پروانه های ویکتوریا

باغ پروانه های ویکتوریا (Victoria Butterfly Gardens) یکی از جذاب ترین باغ های ونکوور است که در نزدیکی باغ های بوچارت قرار گرفته است. در واقع اینجا یک جنگل بارانی سرپوشیده است که بیش از 75 نوع پروانه در آن نگهداری شده و در بین گل ها و گیاهان باغ زندگی می نمایند. اگر به ونکوور سفر کردید، تماشای این باغ را به هیچ عنوان از دست ندهید.

بازدید از باغ آبخازی

باغ آبخازی (Abkhazi Garden) یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی شهر ونکوور است که از درختان افرای ژاپنی و بلوط پوشیده شده است. درختان بلوط این باغ نوع خاصی از بلوط با نام بلوط گری (Garry) هستند. علاوه بر درختان نوعی گل با نام خرزه هندی یا Rhododendron نیز در این باغ دیده می شود که صدها گونه مختلف از آن در اینجا وجود دارد. قدم زدم در باغ آبخازی و تماشای زیبایی های طبیعی آن می تواند یکی از جذاب ترین بخش های سفر شما باشد خصوصا اگر در فصل رویش گل ها به آنجا بروید.

سفر به جزایر کوچک تر اطراف ونکوور

ونکوور بزرگترین و معروف ترین جزیره تنگه جورجیا و Gulf Island می باشد که به عنوان یکی از شهرهای زیبای کانادا شناخته می شود. علاوه بر ونکوور جزایر کوچک زیادی در این منطقه وجود دارد که می تواند یک مقصد فوق العاده جذاب و دیدنی برای گردشگران باشد. شما می توانید یکی از این جزایر را انتخاب نموده و با استفاده از قایق سفر یک روزه ای را در آن داشته باشید. همچنین می توانید در تورهای گردشگری که به مقصد یکی از این جزایر برگزار می شود، شرکت نموده و با آن ها همراه شوید. سه جزیره معروف و شناخته شده این منطقه Gabriola ،Saltspring و Thetis می باشند که هریک از آن ها طبیعت بسیار زیبایی داشته و برای قدم زدن و گشت و گذار مکانی مناسب هستند. شما می توانید در سواحل این جزایر قدم بزنید و از تماشای خلیج و زیبایی های طبیعی آن لذت ببرید. همچنین این امکان را دارید که به غذاخوری های محلی جزیره رفته و طعم لذیذ غذاهای آن را بچشید.

منبع: همگردی
انتشار: 4 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 323

به "تفریح در ونکوور، شهر جزیره ای کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفریح در ونکوور، شهر جزیره ای کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید