نوشیدنی معجزه آسای پاییزی ، این سبزی خوش رنگ عملکرد بدن را به شدت افزایش می دهد

به گزارش گردشیا، چغندر یا لبو یکی از محصولات محبوب فصل پاییز است که نقشی موثر در عملکرد استقامتی بدن دارد. دانشمندان توصیه می نمایند اگر اهل ورزش هستید از خوردن آن غافل نشوید.

نوشیدنی معجزه آسای پاییزی ، این سبزی خوش رنگ عملکرد بدن را به شدت افزایش می دهد

به گزارش خبرنگاران، چغندر یا لبو می تواند به یکی از غذاهای مورد علاقه ورزشکاران تبدیل گردد، زیرا تحقیقات دانشگاه استرالیای جنوبی نشان می دهد که مزیت رقابتی با سایر خوراکی های محبوب در بین ورزشکاران دارد.

محققان با ارزیابی اثرات عملکرد غذاهایی که تصور می گردد اثر مفیدی بر عملکرد هوازی دارند، دریافتند که چغندر، انگور و آلبالو به در دسترس بودن اکسید نیتریک کمک می نمایند، ماده ای که عملکرد ورزش استقامتی را در بدن افزایش می دهد.

با ارزیابی داده های پ ژوهش های اجرا شده در 25 کشور مختلف، تأثیر مصرف غذاهای غنی از نیترات مفید (معمولا سبزیجات برگ سبز) و غذاهای حاوی پلی فنل (مانند توت ها، گیلاس و کاکائو) بر عملکرد استقامتی بدن در حین ورزش آنالیز و معین شد مواد مغذی موجود در این ریشه قرمز، باعث افزایش جریان خون و افزایش اکسیژن ماهیچه ها در طول ورزش می شوند و به ورزشکاران کمک می نمایند عملکرد سریع و بهتری داشته باشند.

بعلاوه مواد مغذی موجود در چغندر، انگور و آلبالو به محافظت از نیترات مفید در برابر تخریب در بدن کمک نموده و استقامت ورزشکاران را بیشتر می نمایند. عملکرد اکید نیتریک شبیه نیتروگلیسیرین است و به قلب در خون رسانی کمک می رساند. در این فصل که چغندر یا لبوی تازه به راحتی در دسترس است، می توانید اسموتی لبو تهیه کنید و به عنوان یک نوشیدنی مقوی قبل از فعالیت های بدنی بنوشید.

برای تهیه این اسموتی کافی است دو عدد لبوی میانه خام یا پخته را پوست بگیرید و به همراه نصف فنجان ماست پروتئینی یا یونانی داخل مخلوط کن بریزید.

نصف قاشق چای خوری زنجبیل به همراه یک سیب پوست کنده و بدون هسته که چهار قاچ شده را هم اضافه کنید و با کمک آب خنک، غلظت اسموتی خود را مقدار کنید.

نکته: ماست به افزایش پروتئین و زنجبیل به افزایش گرما و عطر این اسموتی کمک می نماید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 11 آبان 1401 بروزرسانی: 11 آبان 1401 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 2286

به "نوشیدنی معجزه آسای پاییزی ، این سبزی خوش رنگ عملکرد بدن را به شدت افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوشیدنی معجزه آسای پاییزی ، این سبزی خوش رنگ عملکرد بدن را به شدت افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید