نماینده عراقی خطاب به آمریکا: از کشورمان بروید، ما از شیطان اکبر متنفریم

به گزارش گردشیا، یک نماینده عراق در پاسخ به بیانیه مداخله جویانه سفارت آمریکا در بغداد گفت که عامل ناآرامی در عراق، واشنگتن است و باید آمریکایی ها از عراق خارج شوند.

نماینده عراقی خطاب به آمریکا: از کشورمان بروید، ما از شیطان اکبر متنفریم

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات ویزای تحصیلی آمریکا 2020 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حسن سالم نماینده مجلس عراق امروز آدینه پاسخ بیانیه مداخله جویانه سفارت ایالات متحده آمریکا در بغداد را داد.

سالم در صفحه توئیتر خود خطاب به آمریکایی ها نوشت: جنایات، فتنه ها و مداخلات بی شرمانه شما در مسائل عراق، از حد خود فراتر رفته است.

وی همچنین گفت: اقدامات مخرب، کشتن تظاهرات نمایندگان و پیش از آن، تیراندازی توسط مزدورانتان، برای ملت عراق، علنی شده و آخرین نمونه آن، ترور مجاهدانی از سرایا السلام است.

این نماینده عراقی در انتها خاطر نشان کرد: تظاهرات نمایندگان را می کُشید، فتنه افروزی می کنید و بر آنان گریه می کنید و اشک تمساح می ریزید؟ بروید و از کشورمان خارج شوید؛ زیرا ما از شیطان اکبر متنفریم.

این در حالی است که سفارت آمریکا با انتشار بیانیه ای، در راستای مداخله در امور داخلی عراق، نسبت به کشته شدن چند نفر از تظاهرات نمایندگان در شهر نجف اشرف، ابراز تأسف کرد.

واشنگتن در این بیانیه از دولت عراق و نیرو های امنیتی عراق خواست که از انجام این اقدامات جلوگیری نمایند و از معترضان نیز خواست که در برابر این تاکتیک های کُشنده، خویشتن داری نمایند.

در همین ارتباط، عبدالامیر تعیبان یک عضو فراکسیون مجلسی صادقون با اشاره به اینکه طرف هایی خارجی در پشت پرده، حوادث در استان های مرکزی و جنوبی عراق را کارگردانی می نمایند، تاکید نمود: شکست نقشه آمریکا در ترتیب دادن حمله ای توسط نفوذی ها و اغتشاشگران به زندان الحوت (محل نگهداری عمده ترین سرکرده های گروه های تروریستی) در شهر الناصریه (مرکز استان ذی قار که طی ماه های گذشته شاهد شدیدترین ناآرامی ها بود) موجب شد که واشنگتن آشوب ها و خرابکاری ها را به استان های امن تر از جمله نجف اشرف بکشاند.

وی بر این باور است که آمریکا در پس حوادث تخریب، سوزاندن، آشوب پراکنی و هرج و مرج افکنی به دنبال سرگرم کردن ملت عراق و پرت کردن حواس آن ها از مسئله اخراج نیرو های بیگانه از خاک کشورشان است.

استان نجف چهارشنبه شب شاهد درگیری میان عده ای از تظاهرات نمایندگان با کلاه آبی ها در میدان الصدرین در مرکز شهر نجف بود که به گفته بعضی منابع خبری، با جان باختن 22 نفر و زخمی شدن 179 نفر همراه بود.

اعتراضات در بغداد و شهر های جنوبی و مرکزی عراق از اول اکتبر گذشته (دهم مهر 98) شروع شد و به رغم انتخاب مامور تشکیل کابینه و تعهد وی به اصلاح امور، هنوز عده ای از معترضان خیابان ها را ترک نکردند.

مردم عراق در چهارم بهمن ماه گذشته به دعوت مقتدی الصدر رهبر جریان صدر تظاهرات میلیونی برای مطالبه اخراج نظامیان اشغالگر آمریکایی از خاک کشورشان برگزار کردند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 892

به "نماینده عراقی خطاب به آمریکا: از کشورمان بروید، ما از شیطان اکبر متنفریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نماینده عراقی خطاب به آمریکا: از کشورمان بروید، ما از شیطان اکبر متنفریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید