دستور مالزی به کارکنان سفارت کره شمالی برای ترک خاک این کشور خبرنگاران

به گزارش گردشیا، در پی تنش های اخیر میان پیونگ یانگ و کوالالامپور، وزارت خارجه مالزی به تمامی کارکنان سفارت کره شمالی دستور داد تا ظرف 48 ساعت خاک این کشور را ترک کنند.

دستور مالزی به کارکنان سفارت کره شمالی برای ترک خاک این کشور خبرنگاران

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، در پی تنش های اخیر در روابط میان دو کشور کره شمالی و مالزی به دنبال حکم دادگاه مالزی برای استرداد یک شهروند کره شمالی به آمریکا، وزارت خارجه مالزی امروز (جمعه) تمامی کارکنان سفارت کره شمالی در کوالالامپور را اخراج کرد.

بنا بر گزارش وبگاه سی ان ای، وزارت خارجه مالزی با محکوم کردن تصمیم کره شمالی برای قطع روابط دیپلماتیک با این کشور، شرح داد که این تصمیمی غیردوستانه و غیرسازنده بوده است.

وزارت خارجه مالزی همچنین شرح داد که در اقدامی متقابل سفارت خود را در پیونگ یانگ تعطیل خواهد کرد و به تمامی کارکنان سفارتخانه کره شمالی در کوالالامپور دستور می دهد ظرف 48 ساعت خاک این کشور را ترک کنند.

در بیانیه وزارت خارجه مالزی با ابراز تأسف از تصمیم کره شمالی برای قطع روابط دیپلماتیک آمده است: مالزی به منظور محافظت از حاکمیت و منافع ملی خود از تمامی حقوقمان برای پاسخ به این تصمیم کره شمالی بهره می گیریم.

کره شمالی بامداد جمعه گفت روابط دیپلماتیک با مالزی را قطع کرده است و این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که دادگاهی در مالزی اخیراً حکمی صادر کرده که امکان استرداد یک شهروند کره شمالی به آمریکا را برای محاکمه به اتهام پولشویی فراهم می کند.

وزارت خارجه کره شمالی جمعه با بیان اینکه مالزی با تسلیم شدن در برابر فشار آمریکا مرتکب اقدامات خصمانه علیه کره شمالی شده گفت کل روابط دیپلماتیک را مالزی را معلق می کند.

شهروند کره شمالی که قرار است به آمریکا مسترد شود مان کول میونگ نام دارد. او از حدود 10 سال پیش در مالزی زندگی کرده، اما سال 2019 بعد از آنکه مقام های آمریکایی خواستار استرداد او شدند دستگیر شد.

وکیل این تاجر کره شمالی اتهامات مطرح شده علیه او مبنی بر تأمین کالا های ممنوعه برای دولت کره شمالی را رد کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 فروردین 1400 بروزرسانی: 18 فروردین 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1664

به "دستور مالزی به کارکنان سفارت کره شمالی برای ترک خاک این کشور خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستور مالزی به کارکنان سفارت کره شمالی برای ترک خاک این کشور خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید