اعلام آمادگی ترکیه برای آموزش نظامیان اوکراین

به گزارش گردشیا، ترکیه آمادگی خود را برای اعزام مربیان نظامی به اوکراین، برای آموزش نیروهای مسلح آن کشور، اعلام نموده است.

اعلام آمادگی ترکیه برای آموزش نظامیان اوکراین

بهترین تجربه سفر را با ترکیه لحظه آخری در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هیأتی از نیروهای زمینی ترکیه از کی یف، مرکز اوکراین، ملاقات کرد.

سرهنگ چنگیز چویک، وابسته نظامی سفارت ترکیه، پس از مذاکرات در یک جلسه توجیهی مشترک، علاقه وزارت دفاع ترکیه را به اعزام مربیانی برای آموزش نیروهای مسلح اوکراین اعلام نمود. به این منظور، هیأت ترکیه ای از تعدادی از مراکز آموزشی ارتش اوکراین بازدید خواهد نمود و در آنجا با برنامه آموزش سربازان و افسران ارشد و درجه دار آشنا خواهد شد.

الکساندر سیرسکی، فرمانده کل نیروی زمینی نیروهای مسلح اوکراین، با تأیید قصد خود برای جذب مربیان از ترکیه، گفت که ارتش ترکیه تجربه زیادی دارد.

علاوه بر این، به گفته سیرسکی، ارتش اوکراین بعلاوه می تواند تجربه خود را با ترکیه به اشتراک بگذارد، زیرا هر دو کشور در نبردها شرکت می نمایند.

طرفین در کیِف تأکید نموده اند که همکاری بین دو کشور در زمینه نظامی هر روز بیشتر می گردد. طرفین قبلاً توافق نموده اند که تمرینات مشترکی را در اوکراین برگزار نمایند.

امروز در اوکراین، همانطور که قبلاً به وسیله وزارت دفاع این کشور گزارش شده بود، مربیان نظامی از 9 کشور به آموزش نیروهای مسلح اوکراین پرداختند.

در ابتدای سال، ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین اجازه داد 2 هزار سرباز آمریکایی و 2 هزار سرباز دیگر از کشورهای ناتو در اوکراین بمانند.

روابط ترکیه و اوکراین طی چند سال گذشته توسعه زیادی یافته است. ترکیه در ماجرای کریمه و الحاق این منطقه به روسیه موضعی منفی داشته و اعلام نموده که این منطقه باید به اوکراین بازگردانده گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 مرداد 1400 بروزرسانی: 13 مرداد 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1867

به "اعلام آمادگی ترکیه برای آموزش نظامیان اوکراین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام آمادگی ترکیه برای آموزش نظامیان اوکراین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید