تور ارزان کوبا: سیا: سندروم هاوانا کارزار عمدی کشوری متخاصم نیست

به گزارش گردشیا، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به سیا (CIA) بر اساس یک ارزیابی موقتی اجرا شده بیان کرد که سندروم هاوانا نتیجه یک کارزار عمدی جهانی به وسیله قدرتی متخاصم نیست، اما در عین حال امکان دخالت خارجی در بعضی از موارد احتمال دارد.

تور ارزان کوبا: سیا: سندروم هاوانا کارزار عمدی کشوری متخاصم نیست

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور ارزان کوبا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کوبا از هاوانا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

یک مقام ارشد سازمان سیا در این باره گفت: شاهد اجرای کارزاری جهانی به وسیله صحنه گرداننده ای خارجی نیستیم.

طبق ارزیابی های مذکور، سیا در صدها مورد، توضیحات قانع کننده و قابل قبولی برای سندروم هاوانا یافت و در همین رابطه هیچ گونه سازوکار یا سلاحی که مورد استفاده قرار گرفته شده باشد در این مرحله شناسایی نشده است.

طبق گفته مقام مذکور، با این وجود هنوز حدود دهها پرونده حل نشده در این رابطه به جای مانده است و سیا به آنالیز این موضوع ادامه می دهد که آیا کشور یا قدرتی جهانی در به وجود آمدن علائمی مانند سردرد و حالت تهوع که از نشانه های شاخص این سندروم هستند، دخیل است یا خیر.

وی در این باره اضافه کرد: ما قطعاً احتمال دخالت طرف خارجی در بعضی موارد مجزا را رد نمی کنیم.

طبق گزارش های رسانه های آمریکایی، بعضی مردم از جمله افرادی که دچار سندروم مذکور شده اند از اظهارات مقامات سیا ابراز ناامیدی نموده اند با این مضمون که این ارزیابی مصرف داخلی دارد و بدون هماهنگی با سایر آژانس های اطلاعاتی و امنیتی ایالات متحده صورت گرفته است.

روزنامه وال استریت ژورنال هفته گذشته گزارش داد که دیپلمات های آمریکایی هیئت این کشور در ژنو و پاریس ممکن است که تحت تاثیر سندروم هاوانا قرار گرفته شده باشند. رویداد مذکور در تابستان سال گذشته میلادی در ژنو اتفاق افتاده است، جایی که 3 دیپلمات آمریکایی از وجود علائمی مشابه علائم سندروم مذکور خبر دادند.

علائم سندروم هاوانا که مجموعه ای اسرارآمیز از بیماری ها شامل میگرن، تهوع، نقص حافظه و سرگیجه است، در میان دیپلمات های آمریکایی و افسران سیا هر روز بیش از پیش گزارش می گردد.

سندروم مذکور اولین بار به وسیله مقامات سفارت آمریکا در کوبا در سال 2016 گزارش شد.

پیشتر یک هیئت آموزشگاه ملی علوم آمریکا دریافت که محتمل ترین نظریه این است که انرژی فرکانس رادیویی راهنمایی شده و پالسی باعث ایجاد این سندروم می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 2151

به "تور ارزان کوبا: سیا: سندروم هاوانا کارزار عمدی کشوری متخاصم نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان کوبا: سیا: سندروم هاوانا کارزار عمدی کشوری متخاصم نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید