نمایشی از ایران در جشنواره کانادایی به روی صحنه می رود

به گزارش گردشیا، نمایش ایرانی حضور غیاب به کارگردانی رضا بصیرزاده به عنوان یکی از 15 نمایش اصلی پذیرفته شده در جشنواره تئاتر فرینج وینزور کانادا به روی صحنه می رود.

نمایشی از ایران در جشنواره کانادایی به روی صحنه می رود

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

جشنواره تئاتر فرینج وینزور کانادا سال جاری از 22 می در کانادا شروع می گردد و به مدت 5 روز میزبان بیش از 70 اجرای داخلی و بین المللی است.

این جشنواره که گفته می گردد بزرگترین و معتبرترین جشنواره تئاتر کانادا است در این دوره علاوه بر اجراهایی از چند کشور جهان، میزبان نمایشی از ایران به نام حضور غیاب به کارگردانی رضا بصیرزاده در بخش اصلی این جشنواره حضور پیدا می نماید.

نمایش حضور غیاب قصه دو عاشق را روایت می نماید که بعد از مهاجرت یکی از آنها به کشوری دیگر، تصمیم می گیرند رابطه خود را با بازسازی جاهای خالی همدیگر پر نمایند. مهاجرت، تنهایی انسان امروز و بحران هویت از موضوعاتی است که به گفته کارگردان نمایش در این اجرا مطرح می شوند.

رضا بصیرزاده که دانش آموخته تئاتر از دانشگاه سوره و آلبرتا کانادا است کارگردانی و طراحی آثاری چون ویلی لومان، میز میز است، کلفت های ژان و حضور در چند جشنواره تئاتر داخلی و بینالمللی را در کارنامه دارد.

از دیگر عوامل این پروژه میکس مدیا می توان به نویسنده: عرفان غفوری صنعتی، طراح صحنه و مشاور رسانه ای: باران بن یاسین، طراح حرکت: سبا نازی انجیله و طراح صدا: حسام زمانی اشاره نمود.

نمایش حضور غیاب که در چهار اجرا در روزهای مختلف برگزاری جشنواره به روی صحنه می رود به زودی اجراهای داخلی و بین المللی خود را نیز شروع خواهد نمود.

جشنواره بین المللی تئاتر فرینج وینزور از تاریخ از 22 تا 26 می (اول تا پنجم خردادماه) در کانادا برگزار می گردد.

منبع: انتخاب
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 564

به "نمایشی از ایران در جشنواره کانادایی به روی صحنه می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشی از ایران در جشنواره کانادایی به روی صحنه می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید