نخست وزیر تایلند ماندنی شد

به گزارش گردشیا، نخست وزیر تایلند که اعتراضات خیابانی چند ماه اخیر او را تحت فشار قرار داده، امروز چهارشنبه از پرونده شکایت یکی از احزاب اپوزیسیون این کشور از خود از بابت نقض قانون در ارتباط با محل سکونتش پیروز بیرون آمد.

نخست وزیر تایلند ماندنی شد

با تور لحظه آخری تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا را ببینید.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، دادگاه قانون اساسی تایلند متشکل از 9 قاضی حکم داد پرایوت چان اوچا، نخست وزیر این کشور به سبب سکونت در محل اقامت نظامی خود بعد از ترک ارتش، مرتکب تعارض منافع نشده است.

قاضی ارشد این دادگاه گفت: شرایط پرایوت چان اوچا به عنوان نخست وزیر و وزیر دفاع تایلند بدون تغییر باقی می‌ماند.

دادگاه حکم داد، شرایط پرایوت به عنوان نخست وزیر او را واحد شرایط زندگی کردن در این خانه حتی با وجود اینکه در 2014 از ریاست ارتش استعفا داد، می‌سازد.

آنوچا بوراپاچایسری، سخنگوی دولت تایلند گفت، پرایوت طبق معمول مشغول به کار است و به طور عادی برنامه رسمی خود را پیگیری می‌کند.

این حکم که تا حد زیادی انتظار صدورش می رفت، احتمالا منجر به تشدید جنبش اعتراضی که از ماه ژوئیه تایلند را درگیر ساخته و کناره گیری پرایوت از قدرت را مطالبه می‌کند، گردد.

به هنگام قرائت حکم دادگاه، حدود 3000 معترض برای یک تجمع جدید در تقاطع مهمی در شمال بانکوک تجمع نموده بودند. این معترضان شامل دانش آموزان یونیفرم پوش دبیرستانها می‌شدند که به سرشان کلیپس‌های اردک شکل که سمبل جنبش دموکرسی خواهی شده، داشتند.

دادگاه قانون اساسی تایلند در این پرونده به شکایتی از سوی حزب فو تای که بزرگترین گروه اپوزیسیون در مجلس این کشور است رسیدگی کرد.

در این شکایت آمده بود که نخست وزیر تایلند پس از بازنشسته شدن از فرماندهی ارتش در سپتامبر 2014 با ادامه دادن به زندگی در محل اقامت نظامی خود قانون را نقض نموده است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 26 آذر 1399 بروزرسانی: 26 آذر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1444

به "نخست وزیر تایلند ماندنی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر تایلند ماندنی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید