خائو سان، معروفترین خیابان بانکوک

به گزارش گردشیا، در خیابان خائوسان بانکوک چه می بینیم و چه تجربه می کنیم؟!

جاده خائو سان که یکی از خیابانهای پر جنب و جوش، پر ازدحام و زیبای بانکوک می باشد، مملو است از غذا های لذیذ تایلندی و گردشگرانی مشتاق که از سرتاسر دنیا به اینجا آمده اند. با قدم زدن در قلب شهر، می توانیم تمام چیزهایی را که در اینجا یافت می گردد مشاهده نموده و به جاهایی بروید که پر از نوشیدنی های خوشمزه، چراغ های پر نور و فضای انرژی زا می باشد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا هدایت های ما را در خصوص سفر به جاده خائو سان بانکوک می خوانید.

خائو سان، معروفترین خیابان بانکوک

با تور تایلند به طبیعتی همچون بهشت سفر کنید

زندگی محلی را تجربه کنید

اینجا تنها جایی است که می توان آمیخته ای از انواع ملیت ها و روش های زندگی متفاوت را یکجا دید؛ جایی که دانشجویان هیجان زده انگلیسی با مردم محلی می جوشند، در حالیکه در گوشه ای دیگر، بچه ها خردسال مشغول بازی و خنده هستند. وقتی به جاده خاو سان می آیید، بهتر است ابتدا کمی به خود زمان داده و گوشه ای بنشینید و به تماشای مردم در این منطقه چندبخشی تایلند بپردازید.

به دنبال فروشگاه تانون خائو سان بروید

فروشگاه تانون خائو سان در کنار مهمانخانه های بانگلامفو قرار گرفته است. در اینجا می توانید انواع تی شرت های ارزان قیمت و براق و همچنین کیف های زنانه شیک و مد روز را پیدا کنید. در این فروشگاه، انواع اجناس و کالاها مثل چرم تقلبی و محافظ های نازک گوشی های هوشمند یافت می شوند، ولی مراقب باشید تا دنبال بهترین قیمت ها بگردید، زیرا معروف است که بعضی فروشنده ها به توریست ها قیمت های نادرست می دهند. این بهترین جا برای قدم زدن میان مغازه ها و فروشگاه های بانکوک است و چنانچه در این حین گرسنه شدید، در گوشه و کنار، مغازه هایی هستند که آب پرتقال تازه و غذاهای ذرت دار را سرو می کنند.

به برج اشباح بروید!

برج اشباح بانکوک سازه ای است که دارای منظره گسترده ای می باشد. در عین حال، اینجا مکانی ترسناک و رازآلود است، به طوریکه با دارا بودن واحدها و بخشهای پیچیده ناتمام، نشان دهنده رویاهای از بین رفته شهر می باشد. ساخت این برج تا 80٪ پیش رفته بود که بحران اقتصادی آسیا در سال 1997 به وقوع پیوست و به تبع آن، بسیاری از آسمان خراش های تایلند (من جمله برج اشباح) به صورت ناتمام رها شدند. برج اشباح که نام اصلی آن برج ساثورن می باشد، قرار بود یک ساختمان 47 طبقه شامل آپارتمان های مجلل و لوکس باشد و توسط معمار معروف، رانگسان تورسوان طراحی شده بود. مکانی مدرن و معاصر که در میان منظره تاریخی و ساختمان های طلایی شهر قرار می گرفت، ولی اکنون تبدیل به محلی تنها و خالی از سکنه شده که توریست ها را گروه گروه به سمت خود می کشاند و یادآور شکوه و خلاقیت بزرگی است که بانکوک می توانست به آن برسد، ولی نرسید.

از گالری ملی بانکوک دیدن فرمایید

تایلند به طور عادی به خاطر موزه هایش معروف نیست، ولی گالری ملی بانکوک، در کنار جاده خائو سان، مرکز هنر و فرهنگ بانکوک به شمار می رود. این ساختمان تاریخی که از دوران مستعمره بودن تایلند باقی مانده، زمانی به عنوان مکانی برای اقامت خانواده سلطنتی پادشاه راما پنجم مورد استفاده قرار می گرفت، ولی امروزه از آن برای نمایش سختی ها و زیبایی های زندگی تایلندی استفاده می گردد. حتما سراغ عکس های سیاه و سفید قدیمی بانکوک، و پرده های ظریف باستانی را بگیرید.

مسافرت با قایق

اگر بخواهید به بانکوک سفر کنید حتما به وسایل نقلیه محلی احتیاج پیدا خواهید کرد، و اگر نمی خواهید زندگی خود را به خطر بیاندازید، بهتر است از روش های محبوبی مانند قایق های باو فرایا اکسپرس یا قایق های دیگری در رودخانه کلورنگ استفاده نموده و خود را به جاده خائو سان برسانید. این مسیرها سفری آرام و آهسته را بر روی آب مهیا می سازند و به گردشگران فرصت می دهند از آبهای فیروزه ای رودخانه چاو فرایا که از قلب شهر می گذرد، دیدن کنند.

دیدن از یادبود 14 اکتبر

در گوشه ای از خیابان خائو سان، یک بنای یادبود باشکوه قرار گرفته است که تقدیم شده به همه کسانی که در 14 اکتبر 1973، با وجود اعتراضات مسالمت آمیز در برابر حکومت دیکتاتوری وقت، کشته شدند. این رویداد همچنان محل بحث است و عکس هایی که از آن روز نصب شده است، حاکی از قتل بیش از 70 نفر است. آمفی تئاتر آرام اینجا هنوز هم محلی برای شهروندانی است که اعتراضات مسالمت آمیز برگزار می کنند، همچنین گردشگران و مسافران با دیدن از این محل، به درک خوبی از فرهنگ و مسائل سیاسی تایلند می رسند جو اینجا تاریک است ولی حتما ارزش دیدن را دارد.

منبع: الی گشت
انتشار: 24 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 379

به "خائو سان، معروفترین خیابان بانکوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خائو سان، معروفترین خیابان بانکوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید