نبات خراسان رضوی به کشورهای اروپایی و آمریکا صادر می گردد

به گزارش گردشیا، به گزارش خبرنگاران، فرهاد سحرخیز بعدازظهر پنجشنبه در حاشیه برگزاری تور خبری به منظور بازدید از نحوه فراوری صنعتی نبات در جمع خبرنگاران با بیان اینکه رمز ماندگاری و بقای یک محصول کیفیت و فراوری سالم آن است، اظهار کرد: در حال حاضر محصولات نبات انجمن فراوریکنندکان نبات استان به حوزه خلیج فارس، اروپا، کانادا و آمریکا صادر می گردد.

نبات خراسان رضوی به کشورهای اروپایی و آمریکا صادر می گردد

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

وی با اشاره به اهمیت ارتباط رسانه و فراورینمایندگان صنعت نبات اضافه نمود: ارتباط مستمر و مداوم رسانه با صنعت می تواند جهت معرفی محصولات به مصرف نمایندگان و ارتقا بینش آنها نسبت به کیفیت کالاهایی که خریداری می نمایند بسیار موثر باشد.

رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن فراورینمایندگان صنعتی نبات خراسان رضوی هدف از تشکیل این انجمن را فراوری نبات با کیفیت سالم، بهداشتی و عاری از هرگونه مواد اضافه نمودنی اعلام کرد، ابراز کرد: به منظور بالابردن سطح سلامت جامعه و اینکه نبات نیز یک محصول اصیل میان خانواده های ایرانی است انجمن فراورینمایندگان نبات تشکیل شد.

سحرخیز اعلام کرد: نبات یکی از مهمترین سوغات هایی است که زائران و مجاوران در سبد کالایی خود تهیه می نمایند در نتیجه کیفیت نبات نماینگر وضعیت فراوریی محصولات در خراسان رضوی است که در این خصوص باید توجه ویژه به نحوه فراوری، بسته بندی و ارائه آن به مشتری گردد.

وی با بیان اینکه مصرف نبات در سطح ملی و بین المللی افزایش پیدا نموده است، شرح داد: نبات به دلیل اینکه به عنوان مکمل چای محسوب می گردد ظرفیت فراوریی بالایی دارد چراکه ایران دومین مصرف نماینده عمده چای در دنیا است.

وی با اشاره به اینکه مصرف یک محصول سالم حق مصرف نماینده است، ابراز کرد: با مکانیزه کردن و استفاده از تکنولوژی های روز کوشش شده تا سطح کیفیت محصولات فراوریی افزایش پیدا کند که البته این شیوه فراوری نفی نماینده شوه فراوری سنتی نیست.

سحرخیز خاطر نشان کرد: متمایز سازی شیوه های فراوری صنعتی و سنتی و همچنین فرهنگسازی در مورد محصولات با کیفیت از جمله اقداماتی است که می تواند از سوی رسانه ها به شیوه مطلوبی انجام گردد.

مشهد واردات نبات دارد

وی گفت: متاسفانه با توجه به ظرفیت های استانی در فراوری نبات اما همچنان این محصول از سایر استان ها وارد می گردد.

رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن فراورینمایندگان صنعتی نبات خراسان رضوی با اشاره به اینکه سرانه مصرف نبات کشور از یک کیلوگرم به 3.5 کیلوگرم در سال افزایش یافته است اضافه نمود: سالانه 35 هزار و 500 نپتن نبات در خراسان رضوی فراوری می گردد که از این میزان 23 هزار تن توسط انجمن فراورینمایندگان نبات استان انجام می گردد.

سحرخیز با بیان اینکه در حال حاضر در سایر استانها انجمن و تشکلی برای صنعت نبات تشکیا نشده است، توضیح داد: چنانچه سایر استان ها در این مورد اقدام نمایند می توانیم به دنبال تشکیل سندیکای ملی این صنعت باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 536

به "نبات خراسان رضوی به کشورهای اروپایی و آمریکا صادر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نبات خراسان رضوی به کشورهای اروپایی و آمریکا صادر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید