ناتینگ فون 2 در برابر ناتینگ فون 1؛ مقایسه گوشی های خاص

به گزارش گردشیا، زمانی که ناتینگ فون یک معرفی گردید، با وجود این که از نظر سخت افزاری در دسته گوشی های موبایل میان رده قرار می گرفت ولی باز هم فروش بسیار خوبی را تجربه کرد. اکنون مدتی است که ناتینگ فون دو معرفی و به بازار عرضه شده ولی آیا این گوشی نیز همچون نسل قبلی خود فروش خوبی را تجربه خواهد نمود؟ به صورت کلی ناتینگ فون 2 توانسته که نسبت به نسل قبلی خود با تغییرات جالبی همراه گردد. موفقیت گوشی موبایل ناتینگ فون دو در بازار برای شرکت سازنده آن اهمیت بالایی دارد؛ چرا که می تواند موفقیت و یا عدم موفقیت این برند در آینده را پیش بینی کند. در عین حال باید ناتینگ فون 2 و ناتینگ فون 1 را به صورت کامل با هم مقایسه کنیم تا متوجه شویم که کدام یک ارزش خرید بیشتری دارد. حال قبل از هر چیزی اگر به فکر خرید یک گوشی موبایل نو با برترین قیمت ممکن هستید، روی دکمه زیر ضربه بزنید.

ناتینگ فون 2 در برابر ناتینگ فون 1؛ مقایسه گوشی های خاص

مقایسه ناتینگ فون 2 و ناتینگ فون 1 از تمام جوانب

احتمالا شما هم این مورد را حس می کنید که گوشی های موبایل هر روز پیشرفت می نمایند و در عین حال خلاقیت و نوآوری شرکت های فراورینماینده آن ها نیز در حال کاهش است. شاید هم یکی از دلایلی محبوب شدن ناتینگ فون همین خلاقیت پایین دیگر شرکت های فراورینماینده موبایل بود. به هر حال ناتینگ فون ها گوشی های موبایل جذابی هستند که علاوه بر امکانات خوب، ظاهری بسیار زیبا نیز دارند. ناتینگ فون یک در سال 2022 به بازار عرضه شد و خوشبختانه در ایران نیز می توانیم آن را بخریم.

پس از این که ناتینگ فون یک در بازار ایران و دنیا درخشید، بعضی از افراد به این گوشی لقب آیفون گوشی های اندرویدی را دادند. از طرف دیگر بعد از گذشت یک سال ناتینگ فون دو به بازار آمده و همین موضوع باعث شده که بعضی از افراد برای خرید گوشی موبایل از این برند کمی سردرگم شوند و ندانند که کدام یک از آن ها بهتر است. به گفته بعضی از کاربران، ناتینگ فون دو پیشرفت چشمگیری نسبت به نسل قبلی خود داشته و افراد پس از استفاده از این کالا قطعا شگفت زده خواهند شد.

به همین علت نیز بسیاری از فعالان این حوزه به سراغ مقایسه ناتینگ فون 2 و ناتینگ فون 1 رفته اند و نوبتی هم که باشد نوبت خبرنگاران مگ است که این دو گوشی موبایل را به شکلی ساده و خلاصه و قابل فهم آنالیز کند. برای این که بتوانیم راحت تر تمامی جوانب این دو گوشی موبایل را آنالیز کنیم و در نهایت نیز شما بتوانید برای خرید این کالا راحت تر تصمیم بگیرید، ما این دو دستگاه را از چندین جهت مختلف به صورت جداگانه آنالیز خواهیم کرد. اکنون این موارد عبارتند از:

1) مشخصات اولیه

Nothing Phone 1 در ماه ششم سال 2022 عرضه شد و اولین گوشی هوشمند از شرکت Nothing Technology بود که به وسیله یکی از بنیان گذاران OnePlus یعنی Carl Pei رهبری می گردد. شرکت Nothing Technology قبل از ساخت یک گوشی هوشمند، Nothing Ear 1 را به بازار عرضه کرد که یک هدفون بی سیم با کیفیتی بسیار بالا بود. پس از مدتی نیز اولین سری گوشی موبایل خود را به بازار عرضه کرد ولی نکته جالب ماجرا این بود که ناتینگ فون وان در تمام کشورها برای خرید عرضه نشد!

این گوشی موبایل در منطقه ها و بازارهای معینی از جمله بریتانیا، فرانسه، آلمان، ژاپن، هنگ کنگ، هند، مالزی، فنلاند، پرتغال و ایران در دسترس بود. گفتنی است که این دستگاه در ایالات متحده آمریکا در دسترس نبود. از طرف دیگر ناتینگ فون دو در آمریکا نیز عرضه شد و این گوشی اولین تجربه آمریکایی ها از گوشی های موبایل برند Nothing Technology است. این دستگاه به طور رسمی در 17 جولای در آمریکای شمالی، بریتانیا، ایرلند، هند و هنگ کنگ به فروش رسید. با این وجود ناتینگ فون 2 هنوز در آمریکا به مقدار دیگر گوشی های موبایل پرطرفدار نیست ولی انتظار می رود که با پیشرفت این شرکت، در آینده نه چندان دور شاهد محبوب شدن این برند در بین آمریکایی ها نیز باشیم.

یکی از نکات منفی که بسیاری از خریداران به آن اشاره نموده اند نیز این است که ناتینگ فون دو در بسیاری از کشورها به وسیله اپراتورهای تلفن همراه فروخته نمی گردد و فقط باید آن را از سایت رسمی Nothing و یا بعضی از فروشگاه های موبایل خریداری نمایند. قیمت این دستگاه نیز از 599 دلار شروع می گردد که به نسبت نسل قبلی خود در حدود 200 دلار افزایش قیمت را تجربه نموده است. در نهایت بهتر است بدانید که این دستگاه ها فقط در دو رنگ سفید و مشکی فراوری و عرضه می شوند. از نظر طراحی نیز هر دو نسل ناتینگ فون ها تقریبا به هم شبیه هستند و نمی توان فرق هایی اساسی و زیاد در آن ها پیدا کرد.

2) صفحه نمایش دستگاه ها

ناتینگ فون دو با نمایشگر 6.7 اینچی OLED با رزولوشن 1080 و رفرش ریت 120 هرتزی به بازار عرضه شد که کمی بزرگ تر از نسل قبلی خود است؛ چرا که صفحه نمایش ناتینگ فون یک 6.55 اینچ با رزولوشن 1080 و رفرش ریت 120 هرتزی بود. ناتینگ فون 2 و ناتینگ فون 1 از +HDR10 پشتیبانی می نمایند و به همین علت می توانند بیش از یک میلیارد رنگ را به کاربران خود نمایش دهند. از طرف دیگر صفحه نمایش ناتینگ فون دو در زیر نور مستقیم خورشید راحت تر دیده می گردد و این ویژگی برای بسیاری از افراد کاربردی خواهد بود.

حسگر اثر انگشت نیز در هر دو گوشی موبایل روی صفحه نمایش نهاده شده که تا به امروز افراد با آن مشکل نداشته اند و ظاهرا همه چیز در این مورد به خوبی پیش می رود. اگر بخواهیم صادقانه صفحه نمایش دو ناتینگ فون را با هم آنالیز کنیم، باید بگوییم که به جز ابعاد، تفاوت خاصی با هم ندارند و نمی توانیم از این فاکتور برای خرید راحت تر یکی از این دستگاه ها استفاده کنیم. گفتنی است که هنوز کیفیت و قدرت ناتینگ فون ها به خوبی پرچمداران سامسونگ و اپل نرسیده و انتظار می رود که این شرکت گوشی های بعدی را به شکلی طراحی کند تا بتواند با پرچمداران باقی برندها نیز رقابت کند.

3) قدرت پردازش

یکی از دلایل مهم افزایش قیمت ناتینگ فون دو نسبت به نسل قبلی آن، ارتقاء پردازنده است. ناتینگ فون 1 از تراشه اسنپدراگون 778G پلاس استفاده می نماید و به همین علت نیز در دسته گوشی های موبایل میان رده نهاده شد. از طرف دیگر شرکت ناتینگ برای محصول تازه خود به سراغ یک تغییر اساسی و بزرگ رقت و از تراشه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 استفاده کرد که ناتینگ فون 2 برخلاف نسل قبلی خود در میان تلفن های هوشمند بالارده قرار بگیرد.

در عین حال دقت داشته باشید که استفاده از این پردازنده و در نتیجه افزایش قیمت ناتینگ فون دو باعث شد که بعضی از افراد دیگر به خرید این کالا حتی فکر هم ننمایند. اگر این مورد را کنار بگذاریم، احتمالا می دانید که پردازنده ها نیز روز به روز پیشرفت می نمایند و در حال حاضر پردازنده های قوی تری نیز ساخته شده که ناتینگ فون دو می توانست از آن ها استفاده کند. حال اگر با انصاف باشیم، باید بگوییم که پردازنده ناتینگ فون دو نیز واقعا خوب است و با توجه به قیمتی که برای این کالا صرف می کنید، یک گوشی موبایل همراه با پردازنده ای بسیار مناسب دریافت خواهید کرد.

درست است که شما نمی توانستید بازی های سنگین را در ناتیگ فون یک به خوبی اجرا کنید ولی شما اکنون می توانید بدون هیچ نگرانی ای بازی های سنگین اندرویدی را در بالاترین تنظیمات گرافیکی روی گوشی ناتینگ فون 2 به سادگی اجرا کنید. در عین حال با توجه به تست های مختلفی که روی دستگاه اجرا شده، حتی با وجود استفاده از بازی های سنگین در ناتینگ فون دو، باز هم دمای دستگاه زیاد بالا نمی رود و کار کردن با دستگاه همچون گذشته برای شما لذت بخش خواهد بود.

هر دو نسل از ناتینگ فون در دو رم 8 و یا 12 گیگابایت فراوری و عرضه می شوند. در عین حال حافظه داخلی آن ها نیز 128 و یا 256 و یا 512 گیگابایت است که برای خرید مدل 512 گیگابایتی شما باید دستگاه با رم 12 گیگابایت را خریداری کنید. دقت کنید که امکان استفاده از کارت حافظه خارجی در این دستگاه ها وجود ندارند و تمامی آن ها دو سیم کارت هستند. ناتینگ فون ها در این چند مورد شباهت بسیار زیادی به گوشی های موبایل شرکت اپل دارند.

4) دوربین جلو و پشت

ناتینگ فون وان با دو لنز 50 مگاپیکسلی اصلی و اولترا واید عرضه شد که به گفته منتقدان برای یک گوشی میان رده همه چیز به نسبت خوب بود. از معایب آن می توان به عکاسی در نور پایین اشاره نمود؛ زیرا در این شرایط عکس ها اصلا خوب نمی شدند و به اصطلاح نویز داشتند. تصویر برداری از مواردی که در حال حرکت بودند نیز اصلا نتیجه خوبی نداشت. پس این دوربین آن قدرها هم بی نقص نبوده و در بعضی موارد کاملا ضعیف عمل نموده است.

از طرف دیگر گوشی موبایل ناتینگ فون 2 نیز مثل نسل قبلی از دو لنز 50 مگاپیکسلی اصلی و اولترا واید استفاده می نماید. تصاویری که با این دوربین ثبت می کنید، جزئیات را به شما بهتر نمایش می دهند. در عین حال اگر در تصاویر شما سایه و یا نور زیادی وجود داشته باشد، احتمالا تصویر مورد نظر را نپسندید چون بخش سایه سیاه تر می گردد و بخش روشن نیز نورانی تر! عکاسی در شب با دوربین ناتینگ فون دو بسیار لذت بخش تر و هیجان انگیزتر از روز است. این دستگاه بعلاوه می تواند فیلم هایی با کیفیت 4K و 60 فریم بر ثانیه را نیز برای شما ثبت کند.

دوربین سلفی نسل دوم ناتینگ فون مقداری پیشرفت نموده و ما با یک دوربین 32 مگاپیکسلی طرف هستیم که در بسیاری از موارد تصاویر بی نقصی را برای شما ثبت خواهد نمود. در مجموع از نظر دوربین جلو و پشت هر دو گوشی موبایل تقریبا در یک ردیف هستند ولی ناتینگ فون دو با اختلافی کم در بعضی از موارد، امتیاز این مرحله را کسب می نماید.

5) طول عمر باتری

در مقایسه ناتینگ فون 2 با نسل گذشته خود از نظر باتری، با یک پیشرفت روبرو هستیم و آن هم افزایش ظرفیت باتری است. ناتینگ فون 1 باتری با ظرفیت 4500 میلی آمپرساعت داشت ولی در نسل دوم این مقدار به 4700 میلی آمپرساعت رسیده است. در عین حال این نکته را نیز در نظر داشته باشید که بزرگ تر شدن ابعاد صفحه نمایش در نهایت مصرف انرژی را نیز افزایش می دهد. با توجه به آزمایش های اجرا شده در بین ناتینگ فون 2 و ناتینگ فون 1، در مجموع عملکرد باتری گوشی موبایل ناتینگ فون 2 بهتر بود.

شاید یکی از دلایل همین عملکرد بهتر، پردازنده ناتینگ فون 2 باشد. این پردازنده مصرف انرژی دستگاه را بالا نمی برد و همین موضوع می تواند یکی از نکات قوت آن باشد. از طرف دیگر سرعت شارژ نسل دوم گوشی های ناتینگ نسبت به نسل اول پیشرفت داشته و در نتیجه شارژ این دستگه ها سریع تر انجام می گردد. یکی از مواردی که خریداران این گوشی های موبایل را آزار می دهد، نبود آداپتور شارژ درون جعبه گوشی است. پس این نکته را در نظر داشته باشید که پس از خرید ناتینگ فون به سرعت باید یک آداپتور برای شارژ کردن آن نیز تهیه کنید.

خرید ناتینگ فون 2 منطقی تر است یا ناتینگ فون 1؟

حالا که هر دو گوشی موبایل را از جوانب مختلف به خوبی آنالیز کردیم، نوبتی هم که باشد نوبت به یک جمع بندی و نتیجه گیری نهایی رسیده است تا دیگر برای خرید این گوشی ها افراد سردرگم نشوند. اگر سرعت شارژ شدن دستگاه، خوش دست بودن، پردازنده، عملکرد بهتر در فیلم برداری و عکاسی، مقدار بزرگ تر صفحه نمایش و حتی رابط کاربری برای شما اهمیت دارد و از طرفی قیمت بالاتر ناتینگ فون 2 را می پذیرید، برترین گزینه برای شما خرید نسل دوم گوشی های شرکت ناتینگ خواهد بود.

در عین حال اگر در پی یک گوشی میان رده با قیمتی مناسب هستید و هدف شما از خرید گوشی موبایل تازه انجام کارهای روزمره است و به عنوان مثال با تلفن همراه خود بازی های سنگین را اجرا نمی کنید، ناتینگ فون یک می تواند برای شما گزینه بهتری باشد. اشتباه بعضی از افراد در خرید ناتینگ فون ها این است که فقط به افزایش قیمت 200 دلاری نسل دوم این گوشی ها فکر می نمایند و در همین مرحله به این نتیجه می رسند که ناتینگ فون 2 ارزش خرید ندارد! با این حال اگر منطقی فکر کنیم و امکانات ناتینگ فون 2 را نیز به دقت آنالیز کنیم، متوجه می شویم که چنین افزایش قیمتی با توجه به پیشرفت این گوشی نسبت به نسل اول خود کاملا طبیعی است.

ناتینگ فون 2 و ناتینگ فون 1 زیر ذره بین

هدف ما در این مطلب آنالیز صفر تا صدی ناتینگ فون 2 و ناتینگ فون 1 در مقابل یکدیگر بود. به همین علت در ابتدای مطلب به سراغ مقایسه مشخصات اولیه این دو کالا رفتیم. در ادامه نیز چندین فاکتور مهم را انتخاب کردیم و هر دو دستگاه را با توجه به این فاکتورها زیر ذره بین قرار دادیم. ما تمام این موارد را آنالیز کردیم تا شما را برای خرید راحت تر و سریع تر این گوشی های موبایل هدایت کنیم و دیگر برای این کار سردرگم نباشیم. حال باید با توجه به بودجه و احتیاج خود و بعلاوه امکانات موجود در هر یکی از این گوشی های موبایل یکی را انتخاب کنید. اکنون شما بگویید که با توجه به تمامی توضیحات ارائه شده، انتخاب شما ناتینگ فون 2 است و یا ناتینگ فون 1؟ شما بعلاوه می توانید نظرات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر کاربران خبرنگاران مگ در میان بگذارید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 16 آبان 1402 بروزرسانی: 16 آبان 1402 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 2423

به "ناتینگ فون 2 در برابر ناتینگ فون 1؛ مقایسه گوشی های خاص" امتیاز دهید

142 کاربر به "ناتینگ فون 2 در برابر ناتینگ فون 1؛ مقایسه گوشی های خاص" امتیاز داده اند | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناتینگ فون 2 در برابر ناتینگ فون 1؛ مقایسه گوشی های خاص"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید