موزه ای زیبا در پاریس که به باد ها تکیه می زند

به گزارش گردشیا، موزه ها دیروز، امروز و فردای تاریخ بشر را به اشکال مختلف به یکدیگر پیوند می دهند. بعضی از این مراکز فرهنگی و هنری علاوه بر جذابیت های بالقوه خود، از نظر ظاهری نیز ویژگی های منحصر به فرد و چشم نوازی دارند.

موزه ای زیبا در پاریس که به باد ها تکیه می زند

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

نمای این موزه ها چنان با قوانین زیبایی شناسانه مطابقت دارند که نمی توان منکر ظرافت ظاهری آنها شد. یکی از این موزه های زیبا در شهر پاریس قرار گرفته است.

ساختمان بنیاد لوئیز ویتون که در پاریس قرار گرفته است و از سال 2006 ساخته شد، یک موزه هنری و مرکز فرهنگی است. این موزه در اکتبر سال 2014 افتتاح شد. هزینه واقعی این موزه که در ابتدا 100 میلیون یورو پیش بینی شده بود، براساس آنچه که در سال 2017 تعیین شد تقریباً هشت برابر هزینه پیش بینی شده بود.

نمای ساختمان فونداسیون لوئیز ویتون شکل بادبان های افراشته یک قایق را تداعی می نمایند. این بادبان ها از 3584 صفحه شیشه ای روکش شده ساخته شده اند و هر کدام از آن ها متناسب با شکل های ترسیم شده معمارشان در جای خود قرار گرفته اند.

براساس اطلاعات موجود بیش از 400 نفر در طراحی و شکل گیری ساختمان فونداسیون لوئیز ویتون مشارکت داشته اند.

منبع: گردشبان
انتشار: 22 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1247

به "موزه ای زیبا در پاریس که به باد ها تکیه می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه ای زیبا در پاریس که به باد ها تکیه می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید