مطرب، پرفروش ترین فیلم سینمای ایران

به گزارش گردشیا، آخرین ساخته مصطفی کیایی که خود نیز نگارش فیلم نامه آن را بر عهده دارد. داستان یک خواننده کوچه بازاری پیش از انقلاب به نام ابراهیم خوش لحن با بازی پرویز پرستویی است.

مطرب، پرفروش ترین فیلم سینمای ایران

روز گذشته آخرین آمار فروش فیلم های روی پرده اعلام شد. فیلم مطرب به تهیه کنندگی و کارگردانی مصطفی کیایی با فروش بیش از 38 میلیارد و 50 میلیون تومان توانست رکورد فروش فیلم در تاریخ سینمای ایران را بشکند.

پیش از این عنوان از آن فیلم هزارپا به کارگردانی ابوالحسن داودی بود که با بازی بازیگرانی همچون رضا عطاران، جواد عزتی و امیر مهدی ژوله و فروش 38میلیارد و 48 میلیون تومان در سال گذشته تاریخ ساز شد.

مطرب پیش از این هم رکورد دیگری از خود به جا گذاشته بود. این فیلم در در روز اول اکران خود با 700 میلیون تومان فروش رکورد اولین روز فروش را که با 580 میلیون تومان پیش از این در اختیار فیلم ما همه با هم هستیم بود نیز شکسته بود.

مطرب با وجود پشت سر گذاشتن فیلم هزارپا از نظر مبلغ فروش، از نظر تعداد تماشاچی هنوز فاصله قابل توجهی با رکورددار قبلی دارد. طبق آمار فیلم هزارپا توانسته بود در مدت نمایش بیش از 4 میلیون و 218 هزار تماشاچی را به سالن های سینما بکشاند؛ در حالی که فیلم مطرب تا به امروز تنها 3 میلیون و 251 هزار نفر را جذب خود نموده است و این به این معنی است که این رکوردداری بیش از آنکه مدیون افزایش مخاطب باشد، به افزایش قیمت بلیت مرتبط است.

البته با توجه به اینکه هنوز زمان اکران فیلم به انتها نرسیده، امکان این وجود دارد که علاوه بر افزایش مبلغ فروش، تعداد مخاطبان آن نیز بتواند رکورد هزارپا را بشکند یا به آن نزدیک گردد. از فروش این فیلم تا به امروز حدود 19 میلیارد و 690 میلیون تومان سهم تماشاچیان تهرانی بوده که از نظر جمعیت نیز با یک میلیون و 360 هزار نفر تقریبا نصف تماشاچیان را به خود اختصاص داده است.

آخرین ساخته مصطفی کیایی که خود نیز نگارش فیلم نامه آن را بر عهده دارد. داستان یک خواننده کوچه بازاری پیش از انقلاب به نام ابراهیم خوش لحن با بازی پرویز پرستویی است. او درآستانه مشهور شدن و انتشار اولین آلبومش با وقوع انقلاب 1357 همچون سایر خوانندگان این طیف از صحنه کنار می رود.

ابراهیم خوش لحن که به اندازه کافی از شهرت و اقبال نیز برخوردار نبوده، نمی تواند خواننده لس آنجلسی گردد و درنهایت به خواننده مراسم عروسی تبدیل می گردد. سال ها بعد در حالی که پسر جوانش فواد با رویای خوانندگی در آمریکا به خارج از کشور مهاجرت نموده ابراهیم هم با یاری دخترش (الناز شاکر دوست) فرصت حضور در خارج از کشور و ادامه کار خوانندگی را پیدا می نماید.

این فیلم پیش از آغاز نمایش با هجمه بعضی خبرگزاری ها روبرو شد؛ آن چنان که اکران آن با، اما و اگر هایی روبرو شد. یکی از این خبرگزاری ها ادعا نموده بود که در این فیلم بزرگ ترین دروغ تاریخی سینما، مبنی بر زندانی کردن یک خواننده، به جمهوری اسلامی نسبت داده می گردد.

این خبرگزاری همچنین ادعا کرد که اکران فیلم خانه پدری ساخته کیانوش عیاری و حاشیه های ایجادشده برای آن که نهایتا به توقیف آن در آن موقع منجر شد، یک عملیات فریب بوده است برای اینکه فیلم مطرب به عنوان فیلم ملتهب تری بدون حواشی مرتبط اکران گردد. البته تاخیر در زمان اکران فیلم نیز در زمان مقرر بر این شایعه ها اضافه کرد.

با اینکه روابط عمومی پخش کننده فیلم بدون اشاره به توقیف گفت اکران این فیلم به احترام ایام عزاداری و نیز به دلایل فنی یک هفته به تعویق افتاده است، خبرگزاری دیگری از لفظ توقیف استفاده نموده و با اشاره به تشابه ظاهری شخصیت اصلی فیلم مطرب با یکی از خوانندگان لس آنجلسی از مواضع سیاسی این خواننده علیه جمهوری اسلامی یاد نموده و نوشته بود: باید تا هفته آینده صبر کرد و دید سرنوشت مطرب به کجا می رسد؛ آیا توقیف آن موقتی خواهد بود یا با اصلاحات بسیار همراه می گردد؟.

اما مصطفی کیایی با اعلام اینکه که هیچ بحثی از توقیف فیلم در میان نیست و چنین اعلام و خبری هم از طرف وزارت ارشاد و خصوصا دادستانی به وی اعلام نشده است، دلیل تاخیر را چند مشکل جزئی فنی یاد کرد و از اکران زودهنگام آن اطلاع داد که البته این امر نیز به زودی محقق شد. همچنین بعد از انتشار پوستر فیلم مطرب، شباهت زیاد این پوستر با پوستر یک فیلم آمریکایی به نام Dolemite Is My Name یا دولمایت اسم من است جنجالی به پا کرد.

این شباهت با انتقاد مخاطبان در فضای مجازی روبرو شده است. فیلم سینمایی Dolemite Is My Name با بازی ادی مورفی (Eddie Murphy) برای اولین بار در تاریخ 7 سپتامبر 2019 (16 شهریور 1398) در جشنواره بین المللی فیلم تورنتو اکران شد. بعد از آن هم در تاریخ 25 اکتبر 2019 (3 آبان 1398) در نتفلیکس پخش شد.

منبع: فرادید
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 912

به "مطرب، پرفروش ترین فیلم سینمای ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مطرب، پرفروش ترین فیلم سینمای ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید