مصاحبه با خانم کاترینا ماچکه از موسسه تبادلات دانشجویی دااد با موضوع شرایط تحصیل در آلمان(قسمت سوم)

به گزارش گردشیا، سوال بعدی از عابد حسینی هستند که اگه کسی بخواد ادامه تحصیل نده با اینکه در افغانستان درسش را نصفه در دانشگاه رها نموده بخواد اینجا Ausbildung (دوره آموزش فنی و حرفه ای) بده در آینده براش این امکان هست که بتونه دوباره بره دانشگاه و ادامه بده؟

مصاحبه با خانم کاترینا ماچکه از موسسه تبادلات دانشجویی دااد با موضوع شرایط تحصیل در آلمان(قسمت سوم)

بله امکانش هست. راهی که هست درواقع شما بروید job center و Ausbildung که میخواید در موردش بپرسید و بعد انجام بدید و بعد از اون امکانش هست که برگردید و ادامه تحصیل بدید. ممکنه که در رشته ای که شما Ausbildung کردید اجازش باشه در اون رشته ادامه تحصیل کنید ولی این یک روندیه که خیلی هم معمولی خواهد بود که شما بخواهید در اون رشته Ausbildung کنید و در همون رشته احتمالا می خواید ادامه بدید و تحصیل کنید.

یک سوال داریم از اشکان مسماری. نوشته که من ایران، مهندسی کشاورزی خوندم ولی مدرک موقت بهم دادند. میگن چون دقیقا شرایط شما را نمی دونیم پاسخ این سوال یه ذره سخته ولی شاید بتونید شما در ZAB (اداره ﻣﺮﮐﺰی آﻣﻮزش ﺧﺎرﺟﯿﺎن آﻟﻤﺎن) البته به آلمانی هست متاسفانه. اونجا می¬تونید شاید اطلاعاتی را بگیرید. در بخش anabin.de اونجا می تونید ببینید که کدوم مدرکی از کدوم دانشگاه در آلمان قبول میشه.

سهیلا برای ما نوشته من دخترم در مدرسه آمریکایی درس خونده در دبی. اون باید چه مراحلی را طی کنه؟ میشه هدایت کنید؟

این مدرک چون اگر یه مدرک آمریکایی باشه مورد قبول هست در آلمان. کاری که شما باید بکنید اینجا با دانشگاه صحبت کنید و مدرکتون را نشون بدید و بعد شما باید اینجا کالج برید. یک سال لازمه که کالج برید و مستقیماً نمی تونید شما وارد دانشگاه بشید و در این کالج یک سال که درس خوندین باید مدرک B1 یا B2 (میگه یه چیزی هست بین B1 و B2) باید این سطح زبان را هم داشته باشید بعد از این یک سال می تونید خیلی معمولی وارد دانشگاه شوید.

آقای مشخص رضایی میگن که من هشت ماه هست که در Kleve هستم. در افغانستان دانشجوی کامپیوتر بودم و نتونستم تحصیلاتم را ادامه بدم هنوز هیچ مصاحبه ای از اداره BAMF (اداره مهاجرت و پناهندگی آلمان) نگرفتم آیا امکان ثبت نام در دانشگاه برای من وجود دارد یا خیر؟

بله امکانش هست. در واقع مشکل فقط مشکل زبانه باید شما اول این زبان را بخونید. بهترین راه اینه که شما اول زبانتون را خوب کنید. کلاس زبان برید. همان طوری که گفتند در خیلی از دانشگاه ها این کلاس های زبان برای پناهجوها رایگان هست و شما می توانید اونجا ثبت نام کنید. یه راه دیگه هم هست که قبلاً گفتیم اینه که اگر شما در سایت hochschulkompass.de برید - این لینک را هم در زیر ویدئو خواهیم گذاشت.- اونجا می توانید ببینید که آیا می توانید این رشته را به زبان انگلیسی در آلمان بخوانید و اگر انگلیسیتون خیلی خوب هست در سطح همین مثلاً C1 آلمانی، می-توانید ادامه تحصیل را به انگلیسی ادامه دهید و تحصیل کنید.

منبع: ویکی گرام
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1512

به "مصاحبه با خانم کاترینا ماچکه از موسسه تبادلات دانشجویی دااد با موضوع شرایط تحصیل در آلمان(قسمت سوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصاحبه با خانم کاترینا ماچکه از موسسه تبادلات دانشجویی دااد با موضوع شرایط تحصیل در آلمان(قسمت سوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید