مسائل حمل و نقل و بانکی ایران و عمان برطرف شد

به گزارش گردشیا، رئیس اتاق ایران و عمان با اشاره به اینکه زیرساخت های سرمایه گذاری و تجارت در بخش های حمل و نقل و بانکی دو کشور فراهم شده است گفت: در این راستا خط کشتیرانی باری و مسافربری مستقیم بندرعباس و قشم با بندرهای صحار و خصب و خطوط پروازی مستقیم فعال شد.

مسائل حمل و نقل و بانکی ایران و عمان برطرف شد

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اتاق مشترک ایران وعمان، محسن ضرابی در مورد ششمین نمایشگاه محصولات کشور عمان اظهار کرد: هماهنگی های لازم برای نشست های دو جانبه بین سرمایه گذاران و تجار دو کشور، بخشی از برنامه های جانبی این نمایشگاه خواهد بود.

وی اضافه کرد: اولین نشست هماهنگی نمایشگاه عمان در تهران، چهارشنبه 2 شهریور با حضور صاحبان کسب و کار در دانشگاه Waljat مسقط برگزار گردید. که با استقبال بسیار خوب بازرگانان و صنعتگران عمانی روبرو شد.

رئیس اتاق مشترک ایران و عمان ادامه داد: در این نشست، توضیحات مبسوطی در مورد بازار ایران و مزایای مشارکت در این نمایشگاه و رویدادهای تجاری جانبی آن ارایه شد. همچنین به زودی یک نشست مشابه در تهران برگزار می گردد تا فعالان مالی ایرانی که به ارتباط یا گسترش ارتباط با عمان علاقمند هستند، با ظرفیت های مالی عمان آشناتر شوند.

وی اضافه کرد: در سال گذشته 7 هیات مالی عمانی از ایران بازدید کردند که بزرگترین هیات در اردیبهشت سال گذشته متشکل از 57 شرکت بزرگ عمانی با 200 شرکت بزرگ ایران ملاقات داشتند و سه هیات مالی نیز از ایران به عمان عزیمت کردند که نتایخ خوبی به همراه داشت و افزون بر قراردادهای تجاری، زمینه سرمایه گذاری های مشترک در خاک دو کشور فراهم شد.

ضرابی ادامه داد: ایران بازار گسترده و پویایی است و با جمعیت 80 میلیون نفری و جمعیت بالغ بر 400 میلیون نفر در کشورهای همسایه، یک هدف مهم برای فعالان مالی عمانی به شمار می آید.

وی ادامه داد: برگزاری این نمایشگاه را باید یک رویداد بسیار مهم در روابط مالی دو کشور به شمار آورد؛ زیرا در شرایطی برگزار می گردد که شرکت های عمانی برای توسعه روابط صنعتی، تجاری و سرمایه گذاری با همتایان ایرانی خود جدیت ویژه ای دارند.

ضرابی اضافه کرد: با پیگیری های اتاق عمان و اتاق مشترک ایران و عمان و سفرای دو کشور، زیرساخت های سرمایه گذاری و تجارت از جمله حمل و نقل و بانکی فراهم شده است. در این راستا خط کشتیرانی باری و مسافربری مستقیم بندرعباس و قشم با بندرهای صحار و خصب عمان در سال های 94 و 95 فعال شده است و پرواز هایی به مقصد فرودگاه های تهران، شیراز و مشهد از فرودگاه مسقط صورت می گیرد.

وی گفت: تسهیلات خوبی نیز در زمینه صدور ویزای تجار و ثبت شرکت های ایرانی در عمان فراهم شده است و در زمینه بانکی نیز خبرهای خوبی در آینده نزدیک خواهیم داشت.

رئیس اتاق مشترک ایران و عمان گفت: اتاق بازرگانی و صنایع عمان در این نمایشگاه آشنایی بیشتر با فراوری، سرمایه گذاری و فرصت های صادرات به بازار ایران و بازارهای اطراف را نیز هدف گذاری نموده است.

وی اضافه کرد: با همکاری های اتاق بازرگانی عمان و اتاق مشترک ایران و عمان، به عنوان نمایندگان بخش خصوصی دو کشور و همچنین سفرای دو کشور ایران و عمان، از سال 92 تا کنون شاهد افزایش چشمگیر مبادلات مالی دو کشور هستیم.

بنابراین گزارش در جلسه اسفند ماه سال گذشته رئیس اتاق مشترک با یوسف بن علوی وزیر امور خارجه کشور سلطنتی عمان و السنیدی وزیر صنعت و تجارت این کشور که در اتاق ایران برگزار گردید، جهت برگزاری نمایشگاه اختصاصی عمان در ایران توافق کردند.

این نمایشگاه 5 تا 9 مهر ماه 1395 در تهران برگزار می گردد. برگزاری این نمایشگاه، رویدادی است که در طول روابط مالی دو کشور از قبل انقلاب تا کنون بی سابقه بوده است و دلیل آن، استقبال زیاد فعالان مالی عمان از گسترش همکاری با ایران است.

ششمین نمایشگاه محصولات کشور عمان (اوپکس) و دیدارهای جانبی آن، 5 تا 9 مهر 1395 در تهران برگزار می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 554

به "مسائل حمل و نقل و بانکی ایران و عمان برطرف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسائل حمل و نقل و بانکی ایران و عمان برطرف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید