مشترکات فرهنگی کشورهای فارسی زبان، فرصتی طلایی برای توسعه تعاملات

به گزارش گردشیا، به گزارش خبرنگاران، ملاقات نوروزی پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر و زاهدی نظام الدین شمس الدین زاده، سفیر جمهوری تاجیکستان در ایران امروز برگزار گردید.

مشترکات فرهنگی کشورهای فارسی زبان، فرصتی طلایی برای توسعه تعاملات

در این ملاقات رئیس جمعیت هلال احمر با تبریک شروع سال نو شمسی گفت: اشتراکات زبانی، تاریخی و فرهنگی بسیاری بین دو کشور وجود دارد که فرصتی طلایی و مناسب برای توسعه روابط و همکاری مشترک است.

وی با تاکید بر اینکه رئیس جمهوری ایران بر سیاست افزایش همکاری های دو و چندجانبه با کشورهای همسایه و منطقه تاکید بسیار دارد اضافه کرد: در سال های گذشته زمینه های همکاری هلال احمر دو کشور فراهم بوده و ما از افزایش همکاری های مشترک استقبال می کنیم.

رئیس جمعیت هلال احمر، از فعالیت مرکز درمانی جمعیت هلال احمر در تاجیکستان را یک ظرفیت قوی در راستای اهداف جمعیت های ملی نام برد و اضافه کرد: مرکز درمانی هلال احمر ایران در تاجیکستان با کادر درمانی متخصص، خدمات با کیفیت و خوبی را ارائه می داد که متأسفانه در حال حاضر تعطیل است.

وی با تاکید بر اینکه هلال احمر ایران نهادی غیرسیاسی و مشخص دولت در ارائه خدمات بشردوستانه به نیازمندان است اضافه کرد: جمعیت هلال احمر ایران بر از سرگیری و تداوم فعالیت مرکز درمانی در تاجیکستان برای ارائه خدمات بشردوستانه به مردم نیازمند تاکید دارد و خواهان معین تکلیف درباره ادامه فعالیت این مرکز درمانی هستیم

سفیر جمهوری تاجیکستان در ایران نیز در این ملاقات همکاری های مشترک با کشور را ایران را یک فرصت مغتنم دانست و اضافه کرد: یکی از دو مقصد مردم تاجیکستان برای درمان به علت نیروی متخصص و تجهیزات پیشرفته، ایران است و ما از توسعه همکاری مشترک با هلال احمر ایران به ویژه در حوزه درمان استقبال می کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 تیر 1401 بروزرسانی: 13 تیر 1401 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 2208

به "مشترکات فرهنگی کشورهای فارسی زبان، فرصتی طلایی برای توسعه تعاملات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشترکات فرهنگی کشورهای فارسی زبان، فرصتی طلایی برای توسعه تعاملات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید