فیلم مستند سایت های ثبت شده ایران در یونسکو در اتیوپی نمایش داده می گردد

به گزارش گردشیا، با هماهنگی بعمل آمده از سوی رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اتیوپی با کانال تلویزیون آشام (Asham TV)، فیلم مستند سایت های ثبت شده ایران در یونسکو در این کانال تلویزیونی به زبان انگلیسی و امهریک به نمایش درخواهد آمد.

فیلم مستند سایت های ثبت شده ایران در یونسکو در اتیوپی نمایش داده می گردد

کانال تلویزیونی آشام از کانال های تلویزیونی خصوصی اتیوپی و از پربیننده ترین آن ها نیز است. این کانال تلویزیونی در کل قاره آفریقا و بخش هایی از خاورمیانه روی ماهواره های Nile Sat و Eutelsat 8W قابل دسترسی است.

این نمایش فیلم از آن جهت حائز اهیمت است که اتیوپی نیز مانند کشورمان از قدمت تاریخی و تمدنی زیادی برخوردار است و نمایش اینگونه مستندهای تلویزیونی می تواند در راستا شناخت فرهنگ و تمدن کشورمان در جامعه هدف و افزایش تعاملات و فعالیت های فرهنگی آینده مثمرثمر باشد.

سازمان یونسکو با ثبت آثار برجسته تاریخی و طبیعی از نقاط مختلف دنیا، زنجیر متصلی میان کشورهای مختلف پدید آورده است و حفظ و نگهداری از گنجینه های تاریخی و طبیعی دنیا را برای تمام انسان ها امری واجب می نماید. مردم سراسر دنیا، فارغ از نژاد، دین و آیین ، برای پاسداشت این میراث فرهنگی و تمدنی گرانبها در سرتاسر دنیا کوشش نموده و همیشه این سایت ها جزو مقاصد گردشگری بین المللی هستند.

آثار ثبت شده ایران در یونسکو نشان دهنده قدمت سرزمین باستانی ایران هستند و شامل مجموعه ای از گنجینه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی کشورمان و نشان دهنده شاهکار و نبوغ و خلاقیت مردم هنردوست و هنرپرور ایران زمین است که در فهرست میراث دنیای یونسکو مانند نگینی می درخشد.

با هماهنگی به عمل آمده، این مستند 16 آذرماه ساعت 15 به وقت محلی (14:30 به وقت تهران) که ساعات پُربیننده کانال آشام است به نمایش درخواهد آمد و به وسیله ماهواره و اینترنت نیز قابلیت دریافت دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، همچنین مستندهای دیگری با رویکرد معرفی جاذبه های گردشگری ایران با همکاری این کانال تلویزیونی در دست تهیه است تا در ایام دهه مبارک فجر سالجاری به نمایش درآید.

منبع: گردشبان
انتشار: 8 دی 1399 بروزرسانی: 8 دی 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1470

به "فیلم مستند سایت های ثبت شده ایران در یونسکو در اتیوپی نمایش داده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم مستند سایت های ثبت شده ایران در یونسکو در اتیوپی نمایش داده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید