عملیات نوسازی 3500 واحد مسکونی مناطق زلزله زده ایلام تا سرانجام سال جاری به اتمام می رسد

به گزارش گردشیا، خبرنگاران: استاندار ایلام با اشاره به آخرین شرایط نوسازی و بازسازی مناطق زلزله زده ایلام گفت: عملیات نوسازی 3500 واحد مسکونی مناطق زلزله زده ایلام تا انتها سال جاری به اتمام می رسد.

عملیات نوسازی 3500 واحد مسکونی مناطق زلزله زده ایلام تا سرانجام سال جاری به اتمام می رسد

جهت دریافت خدمات انواع الاچیق شیشه ای با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

محمدرضا مروارید استاندار ایلام در حاشیه بازدید از غرفه خبرنگاران در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها در گفت وگو با خبرنگار گروه استا ن های خبرنگاران، با اشاره به آخرین شرایط نوسازی و بازسازی مناطق زلزله زده ایلام، اظهار کرد: تا به امروز اعتباراتی از سوی دولت به مناطق زلزله زده ایلام تخصیص یافته است؛ در مرحله اول 165 میلیاردتومان به این مناطق تخصیص یافت که تقریبا 70 میلیاردتومان به صورت تسهیلات بود.

وی اضافه نمود: براساس میزان تخریب واحد ها از 2 تا 5 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض تخصیص پیدا می نماید، تا 25 میلیون تومان نیز تسهیلات از سوی چهار بانک ملت، کشاورزی، صادرات و تجارت به این واحد ها پرداخت می گردد.

استاندار ایلام با اشاره به بازسازی و نوسازی واحد های تخریب شده گفت: 3500 واحد در مناطق زلزله زده ایلام باید به صورت کاملا نوسازی شوند، همچنین بنیاد مسکن آمادگی دارد 3500 واحد دیگر را هم بازسازی یا نوسازی کند که این بستگی به تصمیم مالکان واحد ها دارد. در عین حال عملیات نوسازی 3500 واحد تا خاتمه سال جاری به اتمام می رسد.

وی با تاکید بر اینکه بازسازی مناطق زلزله زده ایلام مشکل بودجه ای ندارند، ادامه داد: برای مسائل زیربنایی مناطق در ابتدا ما 70 میلیاردتومان پیشنهاد نموده بودیم درحالی که 15 میلیاردتومان به تصویب رسید. منتظریم در مراحل بعد مابقی این رقم نیز مورد تصویب قرار گیرد.

مروارید در بخش خاتمهی سخنانش با بیان اینکه تقریباً 50 درصد واحد های مالی استان نیمه تعطیل یا تعطیل است، تاکید نمود: به صورت تعیین 20 درصد واحد های استان تعطیل است که نیازمند تغییر کاربری، تغییر شغل و خط هستند. البته با رایزنی های انجام شده چندین سرمایه گذار خارجی و سرمایه گذار ایرانی مقیم خارج از کشور اعلام آمادگی برای سرمایه گذاری در استان نموده اند.

آ

منبع: تسنیم
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1032

به "عملیات نوسازی 3500 واحد مسکونی مناطق زلزله زده ایلام تا سرانجام سال جاری به اتمام می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عملیات نوسازی 3500 واحد مسکونی مناطق زلزله زده ایلام تا سرانجام سال جاری به اتمام می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید