عمان از میزبانی مذاکرات هسته ای ایران استقبال کرد

به گزارش گردشیا، خبرنگاران: سلطان نشین عمان از میزبانی مذاکرات هسته ای بین ایران و کشورهای 1+5 استقبال کرد.

عمان از میزبانی مذاکرات هسته ای ایران استقبال کرد

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری دولتی عمان، وزارت خارجه عمان در بیانیه ای از میزبانی دور مذاکرات بین ایران و قدرت های بزرگ استقبال کرد.

وزارت خارجه عمان همچنین ابراز امیدواری کرد که این نشست گامی بیشتر برای پیشرفت در جهت خاتمه اختلاف درباره پرونده هسته ای ایران باشد چرا که این امر منطقه و دنیا را از خطرات بحران ها و درگیری ها دور نگه می دارد.

عمان یکشنبه آینده میزبان نشست سه جانبه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و جان کری همتای آمریکایی وی و کاترین اشتون هماهنگ نماینده مذاکرات با ایران در اتحادیه اروپا است.

این نشست در چارچوب مذاکرات بین ایران و گروه 1+5 درباره برنامه هسته ای ایران برگزار خواهد شد.

سید عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه کشورمان روز یکشنبه گفت معاونان سیاسی ایران و گروه 1+5 روز سه شنبه 11 نوامبر (20 آبان) در عمان با یکدیگر دیدار می نمایند.

آدینه گذشته (9 آبان) اتحادیه اروپا در حساب کاربری خود در شبکه توئیتر گفت گروه 1+5 و ایران مذاکرات هسته ای را از 18 نوامبر (27 آبان ماه) شروع خواهند کرد.

اتحادیه اروپا همچنین کاترین اشتون، مسئول هماهنگی گروه 1+5 در این مذاکرات با جان کری، وزیر خارجه آمریکا و محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران روز 9 و 10 نوامبر (18 و 19 آبان) در عمان دیدار خواهند کرد.

ر

منبع: تسنیم
انتشار: 30 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 398

به "عمان از میزبانی مذاکرات هسته ای ایران استقبال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمان از میزبانی مذاکرات هسته ای ایران استقبال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید