فاجعه انسانی در نپال؛ کرونای هندی 57 برابر بیشتر از ماه گذشته

به گزارش گردشیا، در پی شیوع کرونای هندی در سراسر جنوب آسیا کمیته بین المللی صلیب سرخ امروز (چهارشنبه) بیان کرد که کرونا کشور نپال را دربرگرفته است.

فاجعه انسانی در نپال؛ کرونای هندی 57 برابر بیشتر از ماه گذشته

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ارزان ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، الکساندر متیو، مدیر آسیا اقیانوسیه صلیب سرخ در این باره گفت: ما باید اکنون اقدام کنیم و باید عملکرد سریعی داشته باشیم تا به محدود کردن این فاجعه انسانی امیدوار باشیم. این ویروس احترامی به مرزها نمی گذارد و این گونه ها درحال حرکت در سراسر آسیا است.

نپال اکنون درحال ثبت موارد مثبت به اندازه 57 برابر بیشتر از ماه گذشته است و طبق بیانیه صلیب سرخ 44 درصد از موارد تست کرونای آنها مثبت اعلام می گردد. شهرهای مرزی این کشور با هند قادر به کنترل تعداد روز افزون مبتلایان به کرونا نیستند و این درحالی است که تنها 1 درصد از مردم این کشور کاملا واکسینه شده اند.

به نظر می رسد شرایط کرونا در هند به شدت نگران کننده است و احتمال سرایت این ویروس به کشورهای دیگر به شدت بالاست. این ویروس حتی به اجلاس گروه 7 هم رحم ننموده است.

جلسه وزرای خارجه گروه 7 که قرار بود در لندن برگزار گردد پس از آنکه وزیر خارجه هند اظهار داشت او و تیمش به علت مثبت شدن تست کرونای یکی از اعضای هیئت هند قرنطینه شده اند، تحت تاثیر این خبر نهاده شد.

سوبراهمانیام جایشانکار، وزیر خارجه هند روز گذشته در توییتر نوشت: ما دیروز عصر از احتمال قرار داشتن در بین موارد مثبت کرونا آگاه شدیم.

یک مقام بریتانیایی مثبت شدن تست کرونای دو نفر را تایید کرد و گفت تمام هیئت هند خود را قرنطینه نموده است. قوانین بریتانیا نیازمند یک دوره قرنطینه 10 روزه است.

تعداد مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در هند طی 24 ساعت گذشته به 3780 نفر رسید. این درحالی است که روز گذشته هم هند با عبور از 20 میلیون نفر مبتلا به کرونا به دومین کشور پس از آمریکا در تعداد ابتلا به این ویروس تبدیل شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 7 مرداد 1400 بروزرسانی: 7 مرداد 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1857

به "فاجعه انسانی در نپال؛ کرونای هندی 57 برابر بیشتر از ماه گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاجعه انسانی در نپال؛ کرونای هندی 57 برابر بیشتر از ماه گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید