طوفان نو حسن یزدانی؛ ایران با شکست روسیه قهرمان شد

به گزارش گردشیا، در جریان ملاقات فینال رقابت های کشتی آزاد جام باشگاه های دنیا در سالن هفتم تیر تهران، تیم بانک شهر با راهنمایی رضا یزدانی دارنده 2 مدال طلای دنیا مقابل تیم پادوبنی روسیه با راهنمایی حاجی مراد گاتسالوف سرمربی شاخص تیم ملی کشتی آزاد روسیه با نتیجه 6 بر 4 به رجحان رسید و عنوان قهرمانی این مسابقات را بدست آورد.

طوفان نو حسن یزدانی؛ ایران با شکست روسیه قهرمان شد

در وزن 57 کیلوگرم احمد محمدنژاد جوان مقابل رانیز گامزاتوف دارنده مدال طلای جام یاریگین با نتیجه 9 بر 5 به رجحان رسید.

در وزن 61 کیلوگرم رضا اطری آزادکار با تجربه ایران و دارنده مدال نقره دنیا مقابل مسلم مهیتانوف قهرمان جام علی اف با نتیجه سنگین 10 بر 4 باخت.

در وزن 65 کیلوگرم، عبوالمجید گودیف از تیم بانک شهر در حالیکه 9 بر 8 از شامیل ممدوف دارنده مدال طلای جوانان دنیا پیش بود با ضربه فنی باخت.

در وزن 70 کیلوگرم، رسول گاژی ماگمدوف چهره شاخص و عنوان دار روس از تیم بانک شهر در یک مبارزه سخت با نتیجه 5 بر 3 از سد هموطن خود اوگنی ژربایف دارنده مدال برنز دنیا از تیم پادوبنی روسیه گذشت.

در وزن 74 کیلوگرم، یونس امامی دارنده مدال برنز دنیا مقابل تیمور بیژویف دارنده مدال برنز دنیا با نمایشی خوب به پیروزی 3 بر یک رسید.

در وزن 79 کیلوگرم علی سوادکوهی که چندی پیش در جام دنیای آمریکا مقابل جردن باروز آمریکایی به برد تاریخی رسیده بود، برابر آخمد عثمان اف دارنده مدال نقره جوانان دنیا با نتیجه سنگین 9 بر 5 باخت تا هر دو تیم تا اینجای کار صاحب 3 برد شوند.

اما در وزن 86 کیلوگرم، حسن یزدانی دارنده مدال های طلای دنیا و المپیک با ورود به تشک کشتی با تشویق بی امان تماشاگران حاضر در سالن روبرو شد. یزدانی در این مبارزه برابر ارسلان باگائف دارنده مدال طلای جوانان اروپا با نمایشی بی نظیر در مدت زمان 3 دقیقه و 11 ثانیه با امتیاز عالی 10 بر صفر به رجحان رسید و چهارمین برد نماینده ایران را از آن خود کرد.

در وزن 92 کیلوگرم کامران قاسمپور دیگر چهره شاخص و عنوان دار کشتی ایران و دارنده 2 مدال طلای دنیا مقابل اسخاب سعدالله یف چهره نه چندان مطرح کشتی روسیه با امتیاز عالی 11 بر صفر به رجحان رسید تا پنجمین برد شاگردان رضا یزدانی مقابل 3 برد تیم روسیه از آن قاسمپور گردد. در حالیکه قاسمپور با بارانداز های متعدد خود صاحب پیروزی با امتیاز عالی شده بود دو مرتبه دیگر روی حریف روس فن بارانداز را اجرا کرد که با عصبانیت و ناراحتی کشتی گیر روس همراه بود.

در وزن 97 کیلوگرم، محمد حسین محمدیان آزادکار با تجربه ایران مقابل ماگومد قربان اف دارنده مدال نقره دنیا با نتیجه 4 بر یک باخت.

در آخرین مبارزه نیز امیرحسین زارع دارنده مدال طلای دنیا و برنز المپیک در سنگسن وزن مقابل اریک ژیوئف با نتیجه قاطع 10 بر صفر به رجحان رسید تا ایران در ملاقات فینال در مجموع با شکست 6 بر 4 نماینده روسیه به عنوان قهرمانی این مسابقات برسد.

نتایج ملاقات های برگزاری شده به توضیح زیر است:

وزن 57 کیلوگرم: احمد محمدنژاد جوان 9 - رامیز گامزاتوف 5

وزن 61 کیلوگرم: رضا اطری 4- مسلم مخیتانوف 10

وزن 65 کیلوگرم: عبدالمجید گودیف 9 (ضربه فنی شد) - شامیل ممدوف 8

وزن 70 کیلوگرم: رسول گاژیماگمدوف 5 - اوگنی ژربایف 3

وزن 74 کیلوگرم: یونس امامی 3 - تیمور بیژوف یک

وزن 79 کیلوگرم: علی سوادکوهی 5 - آخمد عثمان اف 9

وزن 86 کیلوگرم: حسن یزدانی 10 - ارسلان باگائف صفر

وزن 92 کیلوگرم: کامران قاسمپور 11 - اسخاب سعدالله یف صفر

وزن 97 کیلوگرم: محمدحسین محمدیان یک - ماگومد قربان اف 4

وزن 125 کیلوگرم: امیرحسین زارع 10 - اریک ژیوئف صفر

منبع: فرارو
انتشار: 29 بهمن 1401 بروزرسانی: 29 بهمن 1401 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 2337

به "طوفان نو حسن یزدانی؛ ایران با شکست روسیه قهرمان شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طوفان نو حسن یزدانی؛ ایران با شکست روسیه قهرمان شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید