طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ

به گزارش گردشیا، خبرنگاران : آموزش پخت پیتزا مرغ و قارچ را در این فیلم ببینید.

طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ

پیتزا مرغ و قارچ یک پیتزای سالم است که طرز تهیه آن را در ادامه می بینید.

به گزارش خبرنگاران، یک سرآشپز، مراحل آماده سازی خمیر پیتزا و پخت پیتزا قارچ و مرغ را آموزش می دهد.

سینه مرغ، فلفل دلمه ای، پنیر پیتزا، ذرت، آرد، ادویه جات، قارچ و ... از مواد مورد نیاز برای تهیه پیتزا قارچ و مرغ است. در ادامه طرز تهیه این پیتزا را به روشی دیگر جز آموزش در فیلم می بینید.

پیتزا مرغ و قارچ یکی از انواع پیتزاهای خوشمزه و پرطرفدار در سراسر جهان است که با روش های متنوعی تهیه می شود، برای مشاهده این آموزش آشپزی با ما همراه باشید.

مواد لازم پیتزا مرغ و قارچ برای 4 نفر

سینه مرغ 500 گرم

قارچ 250 گرم

پیاز 1 عدد

فلفل دلمه ای 1 عدد

سس کچاپ یا سس پیتزا 2 قاشق غذاخوری

خمیر پیتزا 2 عدد

پنیر پیتزا 400 گرم

آویشن نصف قاشق چایخوری

نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی

دستور پخت پیتزا مرغ و قارچ

مرحله اول

برای تهیه انواع پیتزا اولین کاری که باید انجام دهیم آماده کردن خمیر پیتزا است، به سلیقه خود می توانید خمیر پیتزا را به صورت حاضری یا خانگی تهیه کنید. برای داشتن پیتزای خوشمزه تر آماده کردن خمیر پیتزا به روش خانگی توصیه می شود.

مرحله دوم

در این مرحله گوشت مرغ را به همراه 2 لیوان آب ، پیاز و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب سریع به جوش بیاید، پس از اینکه آب جوش آمد حرارت زیر قابلمه را ملایم تر می کنیم.

مرحله سوم

حدود 30 دقیقه زمان برای پخت کامل و تمام شدن آب درون قابلمه لازم است. حتما اجازه دهید آب مرغ به طور کامل به خورد مرغ برود، سپس قابلمه را از روی حرارت بردارید. پس از اینکه مرغ کمی سرد شد آنرا به صورت نگینی یا ریش ریش خرد می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله فلفل دلمه را به صورت نگینی خرد می کنیم و به همراه مقدار خیلی کمی روغن در یک تابه مناسب تفت می دهیم تا کیم نرم شود، در ادامه قارچ ها را به صورت ورقه ای خرد کرده (یک چهارم از قارچ را نگه می داریم) و به فلفل دلمه ای اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

حالا قارچ را به همراه فلفل دلمه ای چند دقیقه تفت می دهیم تا قارچ آب بیندازد و آب اضافی موجود در تابه تبخیر شود. پس از اینکه آب موجود در تابه تبخیر شد ممرغ های خرد شده را به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه و آویشن اضافه می کنیم.

مرحله ششم

پس از دو دقیقه تفت دادن تابه را از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم. حالا خمیر های پیتزا را داخل ظرف مخصوص پیتزا قرار می دهیم و روی هر خمیر پیتزا 1 قاشق غذاخوری از سس کچاپ یا سس پیتزا می ریزیم و روی سطح خمیر پخشش می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله کمی پنیر پیتزا روی سس می ریزیم و روی سطح کار پخش می کنیم. حالا از مخلوط مرغ و قارچ روی پنیر پیتزا می ریزیم و در پاین روی سطح پیتزا را با پنیر پیتزا پر می کنیم. قارچ هایی که نگه داشتیم را روی سطح پنیر با ترتیب زیبا می چینیم.

مرحله هشتم

فلفل دلمه ای رنگی هم باعث زیباتر شدن پیتز می شود. حالا پیتزاها را داخل فر که از 15 دقیقه قبل با حرارت 220 درجه سانتیگراد روشن کرده ایم قرار می دهیم تا به مدت 20 تا 30 دقیقه اماده شوند. برای طلایی شدن پنیر روی پیتزاها هم دو دقیقه گریل را روشن می کنیم.

منبع: رکنا
انتشار: 5 فروردین 1401 بروزرسانی: 5 فروردین 1401 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 2126

به "طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید