شکایت یک شرکت حقوقی انگلیسی از امارات به اتهام ارتکاب جنایت جنگی در یمن

به گزارش گردشیا، خبرگزاری رویترز گزارش داد که یک شرکت حقوقی انگلیسی از چند مقام ارشد اماراتی به اتهام ارتکاب جنایت جنگی در یمن شکایت نموده است.

شکایت یک شرکت حقوقی انگلیسی از امارات به اتهام ارتکاب جنایت جنگی در یمن

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات نتایج درخواست ویزای دانشجویی انگلیس 2020 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی انگلیس، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی انگلستان، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های انگلیس انتخاب کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خبرگزاری رویترز گزارش داد که یک شرکت حقوقی انگلیسی دادخواستی را روز سه شنبه به مقامات بریتانیا، آمریکا و ترکیه ارائه نموده و در آن خواهان بازداشت مقامات ارشد امارات به اتهام انجام جنایت جنگی و شکنجه در یمن شده است.

براساس این گزارش، این شکایت توسط شرکت حقوقی استوک وایت در انگلیس صورت گرفته و تحت اصول دادخواهی دنیای تنظیم شده است که براساس آن کشورها متعهد به آنالیز نقض کنوانسیون جنایات جنگی ژنو، در هرکجای دنیا که اتفاق بیافتد، هستند.

این شرکت انگلیسی به نمایندگی از عبدالله سلیمان عبدالله، روزنامه نگار، و صلاح مسلم که برادرش در یمن کشته شده است به پلیس متروپل انگلیس و وزارت خانه های دادگستری آمریکا و ترکیه تسلیم شده است.

وکلای این افراد می گویند که از امارات و عمال این کشور که مسئول شکنجه و جنایتات جنگی علیه غیرنظامیان در یمن بین سالهای 2015 تا 2019 هستند شکایت شده است. در این شکایت اسامی مقامات ارشد سیاسی ارشد امارات و همچنین مقامات نظامی این کشور که مطنون به این جنایت هستند آمده است.

رویترز در ادامه نوشت، یک سخنگوی دولت امارات از اظهار نظر در این زمینه خودداری نموده است و سخنگوی پلیس متروپل لندن نیز حاضر نشده است درباره آن چیزی بگوید.

براساس این گزارش، هاکان کاموز رئیس بخش حقوق بین الملل شرکت استوک وایت می گوید، مظنونان در امارات و آمریکا ساکن هستند و در انگلیس و ترکیه حضور ندارند. با این حال آنها مرتبا به انگلیس سفر می نمایند.

امارات متحده عربی که از شرکای اصلی عربستان سعودی در ائتلاف این کشور علیه یمن است علاوه بر اتهاماتی نظیر دست داشتن در کشتار غیرنظامیان یمنی، متهم به فریب جوانان سودانی و مشارکت ناخواسته آنها در جنگ یمن نیز است.

طبق آمارهای غیررسمی، جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن تا کنون بیش از صد هزار کشته برجا گذاشته، صدها هزار نفر را آواره نموده و زیر ساختهای این کشور را نیز کاملا نابود نموده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 903

به "شکایت یک شرکت حقوقی انگلیسی از امارات به اتهام ارتکاب جنایت جنگی در یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شکایت یک شرکت حقوقی انگلیسی از امارات به اتهام ارتکاب جنایت جنگی در یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید