برنز و شرمن کری را در سفر عمان همراهی می نمایند، کری به چین و فرانسه هم سفر می نماید

به گزارش گردشیا، خبرنگاران: وزیر خارجه آمریکا روز 13 آبان ماه برای رایزنی درباره مذاکرات هسته ای ایران با همتای فرانسوی اش دیدار می نماید.

برنز و شرمن کری را در سفر عمان همراهی می نمایند، کری به چین و فرانسه هم سفر می نماید

با تور عمان از نگین خاورمیانه دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خارجه آمریکا خاطرنشان کرد جان کری، وزیر خارجه این کشور از روز 4 نوامبر تا 12 نوامبر به عمان، چین و فرانسه سفر می نماید. پیش از این گزارش شده بود آقای کری در سفر به عمان در روزهای نهم و دهم نوامبر با محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران و کاترین اشتون، سرپرست تیم 1+5 در مذاکرات هسته ای درباره مذاکرات ایران گفت وگو خواهد نمود.

طبق بیانیه وزارت خارجه آمریکا، جان کری را در سفر به عمان، ویلیام برنز، قائم مقام وزارت خارجه آمریکا و وندی شرمن، سرپرست تیم آمریکا در مذاکرات هسته ای همراهی خواهند کرد.

ایران و 5 عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل - چین، روسیه، انگلیس، فرانسه و امریکا- به علاوه آلمان 24 نوامبر 2013 (سوم آذرماه) در شهر ژنو سوئیس به یک توافق هسته ای موقت مهم دست یافتند.

بر اساس این توافق که طرح اقدام مشترک ژنو نامیده می گردد شش کشور نامبرده متعهد شدند در یک دوره 6 ماهه بعضی از تحریم ها علیه ایران را کاهش دهند. در مقابل، ایران نیز پذیرفت تا در طول این مدت بخشی از فعالیت های انرژی هسته ای خود را محدود کند.

ایران در قالب بخشی از این توافق موقت از 20 ژانویه و هم زمان با اجرایی شدن این توافق، غنی سازی 20 درصدی اورانیوم را به حالت تعلیق درآورد. جمهوری اسلامی سپس به رقیق و اکسید کردن ذخایر 196 کیلوگرمی اورانیوم غنی شده 20 درصدی خود پرداخت. ایران و 6 کشور یادشده در ماه ژوئیه در کوشش برای حصول یک توافق هسته ای دائمی توافق کردند مذاکرات خود را تا 24 نوامبر تمدید نمایند.

پیش بینی می گردد دو طرف درباره راه های رسیدن به توافق نهایی بر سر برنامه انرژی هسته ای تهران بحث و گفتگو نمایند. حق ایران برای غنی سازی یکی از موارد مورد اختلاف طرفین است.

م.

منبع: تسنیم
انتشار: 20 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 369

به "برنز و شرمن کری را در سفر عمان همراهی می نمایند، کری به چین و فرانسه هم سفر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنز و شرمن کری را در سفر عمان همراهی می نمایند، کری به چین و فرانسه هم سفر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید