شهرستان سلسله به تجهیزات پزشکی و بهداشتی احتیاج دارد

به گزارش گردشیا، خبرنگاران/لرستان فرماندار سلسله گفت: با توجه به شیوع بسیار ویروس کرونا در شهرستان، نیازمند امکانات بهداشتی و پزشکی بیشتر برای مقابله هستیم.

شهرستان سلسله به تجهیزات پزشکی و بهداشتی احتیاج دارد

شریف خسروی امروز در ملاقات با معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، با اشاره به افزایش آمار بیماران مبتلا به کرونا درشهرستان اظهار کرد: به لحاظ میزان آلودگی، در صدر شهرستان های لرستان قرار داریم و انتظار می رود دانشگاه برای مقابله توجه ویژه ای نسبت به شهرستان داشته باشد.

وی گفت: دانشگاه علوم پزشکی لرستان به عنوان قرارگاه مقابله با کرونا نسبت به تهیه امکانات بهداشتی مورد احتیاج شهرستان به خصوص برای کسانی که خدمات عمومی به مردم ارائه می دهند اقدام کند.

خسروی با بیان اینکه تامین سلامت مردم وظیفه دانشگاه علوم پزشکی استان است، اضافه کرد: امداد رسانی این دانشگاه در حال حاضر متناسب با شرایط بحران نیست و این درحالیست که باید آرامش شهروندان مورد توجه قرار گیرد و آنان را نسبت به موقعیت حساس و خطرهای پیش روی جامعه مطلع کرد.

فرماندار سلسله با اشاره به اینکه آمار واقعی بیماران و تعداد فوت شدگان منطقی به نظر نمی رسد، توضیح داد: مردم زمانی می توانند بیماری را جدی بگیرند و رعایت نکات بهداشتی را پیگیرانه تر انجام دهند که از درصد ابتلای افراد باخبر باشند.

وی ادامه داد: باید شبکه بهداشت و درمان برای قطع زنجیره انتقال و کنترل ویروس در شهرستان، خانواده های دارای افراد مبتلا را کنترل کند.

خسروی با اشاره به کمبود امکانات پزشکی در شهرستان برای مقابله با کرونا مطرح کرد: غربالگری زمانی نتیجه خواهد داد که ما در شهرستان دارای پزشک متخصص عفونی برای تشخیص صحیح باشیم، متاسفانه در شهرستان پزشک عفونی نداریم و امکانات بیمارستان محدود است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه احتمال می رود در روزهای آینده تعداد بیماران مبتلا افزایش یابد، باید دانشگاه علوم پزشکی نسبت به تجهیز یکی از سالن های ورزشی شهرستان سلسله به عنوان بیمارستان صحرایی اقدام کند چرا که در صورت وجود امکانات احتیاج به اعزام بیماران به لرستان نیست و این امر می تواند بخشی از بار فشار به مرکز استان را نیز کاهش دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 994

به "شهرستان سلسله به تجهیزات پزشکی و بهداشتی احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرستان سلسله به تجهیزات پزشکی و بهداشتی احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید