سمیعی: 98 پرونده حقوقی داریم، بیشتر انرژی ما صرف بدهی ها می شود خبرنگاران

به گزارش گردشیا، جعفر سمیعی در لایو اینستاگرامی باشگاه پرسپولیس جوابگوی سوالات خبرنگاران بود.

سمیعی: 98 پرونده حقوقی داریم، بیشتر انرژی ما صرف بدهی ها می شود خبرنگاران

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، جعفر سمیعی امروز در نشست خبری خود، گفت: سالی سخت و پر فراز و نشیب را در پرسپولیس پشت سر گذاشتیم. در این سال دو عزیزی که سالیان سال برای پرسپولیس افتخار آفرینی کردند از دست دادیم و امیدوارم روح این عزیزان قرین رحمت الهی باشد.

وی افزود: از زمانی که مدیرعامل شدم، باشگاه از چند جهت دچار بحران بود. از نظر مالی، از نظر مدیریتی و از نظر شرایط روحی و روانی تیم در شرایط خوبی نبود. ما اولویت را روی این گذاشتیم تا مسائل مالی را سروسامان دهیم و آرامش لازم را به پرسپولیس بازگردانیم تا پرسپولیس در شرایط خوبی به فینال آسیا اعزام شود.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس افزود: بازیکنان از سال گذشته طلب هایی داشتند که در هیات مدیره تصمیم گرفتیم پیش از فینال با بازیکنان تسویه کنیم. تمام منابع مالی باشگاه در آن مقطع صرف پرداخت پول برانکو شده بود. ما به فکر این بودیم که منابع مالی خوبی تامین کنیم و این مبلغ را تامین کردیم. اگر آن پول سال گذشته نبود پرداختی بهتری به بازیکنان داشتیم.

وی افزود: سعی کردیم با بهترین امکانات تیم راهی فینال آسیا شود. پرواز اختصاصی، زمین تمرینی خوب از جمله اقداماتی بود که انجام دادیم. حتی پرسپولیس در آن مقطع لباس نداشت. پس از فینال بازیکنان از نظر روحی و روانی آسیب دیدند. برخی عوامل هم می خواستند پرسپولیس را به حاشیه بکشند، اما با مدیریت توانستیم شرایط را کنترل کنیم تا تیم به فرایند پیروزی هایش بازشود. ما در پرسپولیس میراث دار وضعیتی هستیم که از گذشته به ما ارث رسیده و باید برای حل آن ها وقت بگذاریم. اگر آن مسائل نبود می توانستیم کار های زیربنایی خیلی خوبی انجام دهیم، اما بیشتر انرژی ما صرف بدهی های گذشته می شود.

مدیرعامل پرسپولیس در مورد مسائل مالی باشگاه، شرح داد: باشگاه کارگزار دارد و این کارگزار همیشه یک گام از تعهداتش جلوتر بود. البته این کار در زمان من صورت نگرفت. ما در دی ماه با کارگزار به مشکل خوردیم و جلسات حقوقی مختلفی را گذاشتیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که ادامه همکاری دهیم.

سمیعی افزود: قسمت زیادی از پول کارگزار صرف طلب بازیکنان و بدهی های گذشته باشگاه شده بود که قسمت اعظم آن مربوط به طلب برانکو بود. به خاطر نوع قرارداد با کارگزار نمی توانستیم منابع درآمد جدیدی داشته باشیم. به همین خاطر مبالغی را قرض کردیم تا مسائل را حل کنیم. گر این کار را انجام نمی دادیم با مسائلی روبرو می شدیم. پرسپولیس باشگاه بزرگی است و هزینه هایی دارد که این درآمد ها کفاف آن را نمی دهد. ما برنامه ویژه ای داریم تا درآمد بیشتری را برای باشگاه بیاوریم.

وی افزود: با وجود مسائل مالی سعی کردیم بهترین تدارک را برای تیم فراهم کنیم تا تیم بدون دغدغه، بهترین عملکرد را داشته باشد. ما جزو معدود تیم هایی هستیم که با پرواز چارتر سفرهایمان را انجام می دهیم. بهترین هتل و امکانات را برای تیم فراهم کردیم تا تیم با کمترین دغدغه برای هوادار در زمین بجنگد و دل هوادار را شاد کند.

سمیعی افزود: تعدادی از بازیکنان را از دست دادیم و به همین خاطر کادر فنی فهرستی به باشگاه داد تا نفرات جدیدی را جذب کنیم. مدیریت باشگاه تمام سعی و تلاشش را کرد تا خواسته های کادر فنی را تامین کند. در فضایی آرام، جابجایی را پیش بردیم و توانستیم مهدی ترابی، شهریار مغانلو و فرشاد فرجی را جذب کنیم. در این راه موانع زیادی مانند طلب سنگین یورویی بودیمیر که از گذشته به ما ارث رسیده بود را داشتیم. 508 هزار یورو پول قرارداد به علاوه بر جریمه دیر کرد را باید به این بازیکن پرداخت می کردیم. ما با کمک مجید صدری توانستیم این پول را به باشگاه بیاوریم و این بدهی را پرداخت کنیم.

مدیرعامل پرسپولیس افزود: مدیریت باشگاه به خاطر تحریم برای پرداخت پول بودیمیر خیلی اذیت شد، اما در نهایت فیفا پنجره جابجاییی را باز کرد. پس از حل مشکل بودیمیر سازمان لیگ به ما گفت که به خاطر بدهی داخلی نمی توانیم بازیکن جذب کنیم. نمی دانم چرا باید در زمان مدیریت ما این همه مشکل به ارث برسد. به همین دلیل اقداماتی صورت گرفت تا با طلبکاران تسویه کنیم و با برخی نیز توافق کردیم.

وی افزود: یکی از مواری که از روز اول حضورم در پرسپولیس مطرح کردم موضوع مبارزه با فساد بود. در جابجایی نفراتی را به نحوی جذب کردیم که صلاح باشگاه در نظر گرفته شد. کادر فنی در این زمینه به ما خیلی کمک کرد.

مدیرعامل پرسپولیس افزود: تا الان 30 درصد از قرارداد بازیکنان را پرداخت کردیم و تلاش می کنیم تا پیش از پایان سال درصدی دیگر هم پرداخت کنیم. از بازیکنان تشکر می کنم شرایط را درک کردند. تلاش می کنیم تا مسائل را حل کنیم تا بازیکنان با روحیه ای مضاعف به کار های خود بپردازند.

سمیعی در مورد کار های زیربنایی در باشگاه افزود: از هیات مدیره تشکر می کنم که کار اصلی را آن ها انجام می دهند. آن ها پشت پرده هستند و من گزارش کار آن ها را ارائه می دهم. مجید صدری کار های بزرگی را برای باشگاه انجام داده است. محمد علیپور هم از مدیران باسابقه ورزش است و طرح های او قوت قلبی برای ما است. از محمد فیاض هم تشکر می کنم. در هیات مدیره باشگاه همدلی وجود دارد که سرمایه پرسپولیس است و امیدوارم بتوانیم این سرمایه را حفظ کنیم. در هیات مدیره در مورد چارت تشکیلاتی باشگاه صحبت شد. این چارت مربوط به گذشته بود و به روز نبود. ما با کار کارشناسی توانستیم این چارت جدید را به تصویب هیات مدیره برسانیم و در سال آینده این موضوع پیگیری خواهد شد.

وی افزود: زمان مدیریت من برخی مدیران باشگاه عوض شدند که کار های بزرگی را انجام دادند. کمیته های انضباطی ونیروی انسانی از جمله کمیته هایی بوده که تشکیل شده اند. باشگاه پرسپولیس پفراینده حقوقی زیادی نیز در دستگاه های مختلف داشت. ما 37 پفراینده در مرحله مقدماتی داریم و 61 پفراینده هم در مرحله بدوی و تجدید نظر قرار دارند و در این زمینه بخش حقوقی شبانه روز تلاش می کند. امیدوارم با این پیگیری ها بخش قابل توجهی از مسائل حقوقی را سر و سامان دهیم.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: در بخش روابط عمومی تغییراتی داشتیم چرا که ارتباط با رسانه و هوادار موضوع مهمی بود و به همین دلیل انتخاب درستی را انجام دادیم و تحول بزرگی داشتیم. همچنین برای تعامل بیشتر با رسانه و هوادار سخنگوی باشگاه را منصوب کردیم تا عملکرد و تصمیماتی که در بخش های مختلف باشگاه گرفته می شود را انعکاس دهیم. ابراهیم شکوری به عنوان یک دوست و برادر همیشه در کنار ما بود و با جان و دل برای باشگاه کار می کند. افراد زحمت کش زیادی پشت پرده هستند و پیروزی بازیکنان در زمین حاصل تلاش مجموعه است.

وی در مورد طلب پرسپولیس از afc گفت: ما پیگیری کردیم، اما امید داریم در آینده ای نه چندان دور با پیگیری و کمک دوستان در فدراسیون فوتبال به حقمان برسیم تا از مسائل مالی عبور کنیم.

سمیعی شرح داد: ما در مورد مالکیت ورزشگاه کاظمی پیگیری زیادی کردیم و با شهردار تهران در این زمینه جلسه برگزار کردیم. امیدوارم بتوانیم سند مالکیت این ورزشگاه به نام پرسپولیس بخورد. در مورد ورزشگاه درفشی فر هم تلاش زیادی کردیم. سند مجموعه درفشی فر به نام پرسپولیس است و قرار شد این ورزشگاه را به عنوان کمپ بزرگ پرسپولیس در نظر بگیریم. امیدوارم سال آینده بتوانیم طرح را به مرحله اجرا برسانیم. در مورد ورزشگاه شهدای گمنام هم سند مالکیت به نام پرسپولیس خورده و برنامه داریم آن ورزشگاه را برای تیم های پایه آماده کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 فروردین 1400 بروزرسانی: 17 فروردین 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1662

به "سمیعی: 98 پرونده حقوقی داریم، بیشتر انرژی ما صرف بدهی ها می شود خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سمیعی: 98 پرونده حقوقی داریم، بیشتر انرژی ما صرف بدهی ها می شود خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید