ساخت فیلم تل ماسه 2 رسما تأیید شد

به گزارش گردشیا، کمپانی لجندری پیکچرز به طور رسمی ساخت فیلم تل ماسه 2 (Dune 2) به کارگردانی دنی ویلنوو را تایید کرد.

ساخت فیلم تل ماسه 2 رسما تأیید شد

این طور که پیداست عملکرد قابل قبول فیلم تل ماسه در باکس آفیس لجندری پیکچرز و برادران وارنر را برای ساخت بخش دوم رمان تل ماسه اثر فرانک هربرت مجاب نموده است. همیشه از تل ماسه به عنوان یکی از برترین کتاب های علمی-تخیلی و پرفروش ترین رمان این سبک یاد شده است. ویلنوو در فیلم تل ماسه تقریبا نیمه ابتدایی کتاب را به تصویر کشید و حالا در ادامه آن میخواهد بخش دوم داستان را به سینماها بیاورد. فیلم تل ماسه 2 برای اکران در 28 مهر 1402 (20 اکتبر 2023) برنامه ریزی شده است.

داستان کتاب و فیلم ویلنوو در آینده ای دور و در سیاره ای به نام آراکیس رقم می خورد که به خاطر طبیعت بیابانی خود به تل ماسه مشهور شده است. این سیاره که تنها منبع ماده ای ارزشمند است، به آوردگاهی برای نزاع چندین نژاد مختلف برای دسترسی به آن ماده مهم تبدیل می گردد.

تل ماسه در نخستین آخر هفته اکران اش در آمریکا با نمایش در 4125 سالن 41.01 میلیون دلار فروخت. باکس آفیس موجو عایدی این فیلم از بازارهای بین المللی را هم 182.2 میلیون دلار بیان کرد تا مجموع فروش آن پس از 3 روز نمایش از مرز 223 میلیون دلار عبور کند که با توجه به نمایش آنلاین فیلم در HBO مکس و دنیاگیری کروناویروس رقم فوق العاده ای است.

تل ماسه تا به این ساعت به طور کلی بازخوردهای مثبتی از جانب سینمادوستان و منتقدان دریافت نموده است. برای این فیلم در متاکریتیک و راتن تومیتوز به ترتیب بر اساس 62 و 337 آنالیز امتیاز 74 از 100 و 83 از 100 به ثبت رسیده که نشان می دهد اثر تازه دنی ویلنوو در نظر منتقدها فیلم قابل قبول و خوبی است. اوون گلیبرمن از ورایتی در بخشی از یادداشت خود برای اثر تازه ویلنوو نوشته: تل ماسه میخواهد مخاطب اش را شگفت زده کند و گاهی در انجام این کار پیروز می گردد. اما فیلم در بعضی دقایق مانند نیشِ خواب آورِ یک پشه سمی شما را خسته می نماید. داستان رفته رفته نبض و ضرب آهنگ خود را از دست می دهد و بعضی شخصیت ها و خطوط داستانی که به خوبی معرفی می شوند، به شکل صحیحی ادامه نمی یابند. اما در مجموع اقتباس ویلنوو اثر عظیمی است و در بیشتر دقایق منطقی به نظر می رسد، اما بخار قصه گویی فیلم زودتر از آنچه باید تمام می گردد.

از مدت ها قبل شایعه ها و برآورد هایی در مورد ساخت تل ماسه 2 وجود داشت و دنی ویلنوو ماه گذشته در گفت وگو با مجله ایتالیایی Il Venerdì di Repubblica بیان نموده بود: من بی صبرانه منتظر شروع فیلم برداری تل ماسه 2 هستم تا تیموتی شالامی و زندیا دوباره با یکدیگر هم بازی شوند. در ادامه قصه زندیا قهرمان داستان خواهد بود.

منبع: Variety

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 آذر 1400 بروزرسانی: 4 آذر 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1996

به "ساخت فیلم تل ماسه 2 رسما تأیید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت فیلم تل ماسه 2 رسما تأیید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید