زیباترین گل هایی که پله نزد

به گزارش گردشیا، اسطوره برزیلی در طول دوران حرفه ای اش بیش از 1200 گل به ثمر رساند که بسیاری از آن ها در تاریخ فوتبال ماندگار است، اما او چند موقعیت از دست رفته هم دارد که به همان میزان زیبا هستند.

زیباترین گل هایی که پله نزد

به گزارش ورزش سه، پله، ستاره افسانه ای برزیل و تاریخ فوتبال، شب گذشته در 82 سالگی درگذشت و همین بهانه ای شده تا بار دیگر رسانه های جهان به بازی های درخشان و گل های تماشایی او بپردازند.

در این بین نشریه انگلیسی سان به سه موقعیت از دست رفته او اشاره نموده که اگرچه گل نشدند، اما به مقدار گل های او خاطره انگیز و زیبا بودند؛ سه موقعیتی که پله در جام جهانی 1970 که برزیل در آن سومین قهرمانی اش در جام جهانی را به دست آورد، رقم خوردند:

برزیل-چکسلواکی (مرحله گروهی 3 ژوئن 1970)

توپ در زمین خودی به پله رسیده بود و کسی انتظار نداشت که او از همانجا تصمیم به گلزنی بگیرد، اما ستاره برزیلی که دیده بود ایوو ویکتور، دروازه بان حریف، از دروازه خارج شده است، از فاصله 60 متری شوتی زد که تنها با اختلاف چند سانت از کنار دروازه به بیرون رفت. اگر این توپ وارد دروازه می شد، قطعا یکی از زیباترین گل های تاریخ جام جهانی رقم می خورد.

برزیل-انگلیس (مرحله گروهی-7 ژوئن 1970)

10 دقیقه از بازی سپری شده بود که کارلوس آلبرتو با یک ارسال بلند، جرزینیو را در سمت چپ محوطه جریمه انگلیس صاحب توپ کرد و او هم با یک ارسال، پله را در موقعیت گلزنی قرار داد. ستاره سلسائو که نزدیک تیر دوم جاگیری نموده بود، با یک ضربه سر دقیق، توپ را به گوشه پایینی دروازه راهنمایی کرد، اما گوردون بنکس، دروازه بان سه شیرها، با یک شیرجه تماشایی و خارق العاده، توپ را دفع کرد؛ واکنشی که در همه این سال ها به عنوان برترین سیو تاریخ جام جهانی شناخته می گردد.

برزیل-اروگوئه (مرحله نیمه نهایی-17 ژوئن 1970)

بسیاری این را زیباترین موقعیت از دست رفته دوران حرفه ای پله می دانند؛ موقعیتی که روی نبوغ و آگاهی محیطی خارق العاده او ایجاد شد. روی پاس توستائو بود که پله راهی دروازه اروگوئه شد، اما لادیسلائو مازورکیه ویچ، دروازه بان حریف هم از دروازه خارج شده بود.

در حالی که همه انتظار داشتند پله به سمت توپ برود، او اجازه داد توپ از سمت چپ دروازه بان عبور کند و خودش از سمت راست رد شد و در محوطه جریمه اروگوئه به توپ رسید، اما بدشانس بود که بعد از این حرکت درخشان، ضربه نهایی اش از کنار دروازه به بیرون رفت.

منبع: فرارو
انتشار: 13 دی 1401 بروزرسانی: 13 دی 1401 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 2312

به "زیباترین گل هایی که پله نزد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین گل هایی که پله نزد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید