رندرها و مشخصات سامسونگ گلکسی A53 لو رفت

به گزارش گردشیا، به نظر می رسد سامسونگ به زودی از گوشی میان رده گلکسی A53 رونمایی می کند و اگرچه مدت ها قبل بخشی از مشخصات این گوشی لو رفته بود، ولی حالا به لطف یکی از افشاگران مشهور می توانیم به تمام جزئیات آن بپردازیم. روی هم رفته طراحی این گوشی تفاوت زیادی با نسل قبلی ندارد و از ویژگی های شاخص آن می توانیم به نمایشگر بزرگ، بدنه پلاستیکی و ماژول دوربین غول پیکر اشاره کنیم.

رندرها و مشخصات سامسونگ گلکسی A53 لو رفت

گفته می شود سامسونگ قصد داشته گوشی های گلکسی A53 و A73 را در آخرین ماه 2021 معرفی کند ولی گویا به علت بحران کمبود تراشه و نگرانی های مربوط به احتمال کاهش فروش سری S22، معرفی آن ها را به فصل بهار موکول کرده است. به نظر می رسد سامسونگ مدل 6/128 گیگابایتی این گوشی را با قیمت 500 دلار راهی بازار می کند. این در حالی است که A52 با قیمت 400 دلار به دست کاربران رسید. اما در ازای این افزایش قیمت، کاربران چه ویژگی هایی را دریافت می کنند؟

در پنل جلویی، از نظر حاشیه ها و حفره نمایشگر شاهد تغییری نسبت به نسل قبلی نیستم و اگرچه کلیت طراحی پنل پشتی هم تفاوت چندانی ندارد، اما حالا لبه های ماژول دوربین به صورت نرم تری با پنل پشتی ادغام شده و به همین علت جذابیت آن اندکی افزایش یافته است. بر اساس ویژگی های فاش شده، گلکسی A53 مانند نسل قبلی از نمایشگر 6.5 اینچی با رزولوشن 1080p و رفرش ریت 120 هرتز بهره می برد. در این میان معین نیست که آیا این نمایشگر رفرش ریت متغیر ارائه می کند یا اینکه مانند گذشته فقط می توانیم دو حالت را برای رفرش ریت معین کنیم.

این گوشی قرار است با چیپست اگزینوس 1200 به دست کاربران برسد. در رابطه با این چیپست، احتمال بهره گیری از پردازنده گرافیکی AMD مطرح شده است. اگرچه اگزینوس 2200 موجود در سری S22 اولین تراشه مبتنی بر پردازنده گرافیکی AMD به شمار میرود، ولی سامسونگ می خواهد از تخصص AMD برای دیگر تراشه های خود هم استفاده کند. البته درباره پردازنده گرافیکی اگزینوس 2200 هنوز با قاطعیت نمی توانیم صحبت کنیم و در این زمینه باید منتظر انتشار گزارش های بیشتری بمانیم.

در ماژول دوربین این گوشی یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی انجام وظیفه می کند و در کنار آن شاهد اولترا واید 12 مگاپیکسلی، ماکرو 5 مگاپیکسلی و سنسور تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی هستیم. در حفره نمایشگر هم دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی دیده می شود. در بدنه گلکسی A53 خبری از جک هدفون نیست اما خوشبختانه از کارت حافظه microSD پشتیبانی می کند.

انرژی گلکسی A53 از طرف باتری 5000 میلی آمپر ساعتی تأمین می شود که بیشتر از نسل قبلی است ولی در عین حال بار دیگر سرعت شارژ 25 وات استفاده می شود. نسل قبلی این گوشی یکی از پرفروش ترین گوشی های سامسونگ محسوب می شود و باید ببینیم آیا A53 هم با استقبال گسترده کاربران روبه رو می شود یا نه.

منبع: Android Police

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 خرداد 1401 بروزرسانی: 9 خرداد 1401 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 2175

به "رندرها و مشخصات سامسونگ گلکسی A53 لو رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رندرها و مشخصات سامسونگ گلکسی A53 لو رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید