درگیری میان چین و استرالیا بالا گرفت

به گزارش گردشیا، استرالیا به سخنان سفیر چین در کانبرا مبنی بر تبعات مالی تصمیم استرالیا برای تحقیقات مستقل درمورد شیوع کرونا واکنش نشان داد.

درگیری میان چین و استرالیا بالا گرفت

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش روز چهارشنبه رسانه های خبری، سفیر چین در استرالیا هشدار داده که درخواست کانبرا برای آنالیز مساله گسترش شیوع کرونا ممکن است به تحریم محصولات استرالیایی منجر گردد.

سایمون بیرمنگام وزیر بازرگانی استرالیا به شبکه خبری ای بی سی نیوز گفت که فرانسیس آدامسون معاون وزیر تجارت و امور خارجه استرالیا با چنگ جینگیه سفیر چین در کانبرا درمورد سخنان مایوس کننده سفیر درحال مذاکره است. بیرمنگام به محتوای این مذاکره اشاره ای نکرد.

وی اضافه کرد: استرالیا قصد ندارد موضع سیاسی اش در زمینه یک مساله مهم بهداشت عمومی را به دلیل اجبار مالی یا تهدید به اجبار تغییر دهد، بلکه این موضع در ارتباط با امنیت ملی تغییر می نماید.

وی درعین حال گفت: اما دولت استرالیا در این زمینه کاملا شفاف است که شاهد جان باختن صدها هزار نفر در سراسر دنیا و مختل شدن زندگی میلیاردها نفر در کره خاکی هستیم و البته بر لزوم تحقیقات شفاف و تضمین شده مبنی بر تکرار نشدن این مساله تاکید داریم.

در همین حال، سفارت چین در کانبرا با صدور بیانیه ای بیان کرد که در تماس تلفنی معاون وزیر تجارت و امور خارجه استرالیا با سفیر چین گفته شده است این تحقیقات متوجه پکن نیست و انگیزه سیاسی را دنبال نمی نماید. سفیر چین درعین حال، این پیشنهاد را یک مانور سیاسی قلمداد نموده است.

در این بیانیه آمده است: سفیر چین از استرالیا خواسته تعصب ایدئولوژیکی را کنار گذارد و با توقف بازی های سیاسی، در جهت بهبود روابط دو جانبه اقدام کند.

سفیر چین هشدار داد که این مساله می تواند به احساسات ضد استرالیایی در میان چینی ها منجر گردد، امری که در نهایت تعداد گردشگران چینی به استرالیا را کاهش می دهد و به خودداری والدین چینی از فرستادن فرزندانشان برای تحصیل در استرالیا می انجامد.

چنگ شوآنگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین نیز گفت که سخنان سفیر چین بعضی اظهارات نادرست مقام های استرالیایی را هدف قرار داده، سخنانی که باعث نگرانی در میان مردم چین و نگرانی از احتمال لطمه به روابط دو جانبه شده است.

مناسبات پکن و کانبرا در سال های اخیر به دلیل نگرانی درمورد افزایش نفوذ چین در سیاست استرالیا و تنش در دریای جنوبی چین، به سردی گرائیده است. اما علاوه بر استرالیا، کشورهایی چون آمریکا نیز نحوه مدیریت پکن بر شیوع کرونا در ووهان را زیر سوال برده و خواهان تحقیقات مستقل در خصوص منشا بیماری کووید - 19 شده اند. چین نیز تاکید دارد که آنالیز منشا انتشار ویروس باید به جامعه علمی و دانشمندان محول گردد. با این همه، سخنگوی وزارت امور خارجه چین بدون ارائه مدرک و دلیل بیان کرد که ویروس کرونا از آمریکا نشات گرفته است.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 6 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1124

به "درگیری میان چین و استرالیا بالا گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگیری میان چین و استرالیا بالا گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید