درمان موخوره سر با روش های خانگی و آسان

به گزارش گردشیا، موخوره مسئله ای شایع در میان خانم هاست.برای درمان موخوره سر با روش های خانگی از ماسک عصاره کنجد،ماسک موز و همچنین روغن های گیاهی بهره ببرید.

درمان موخوره سر با روش های خانگی و آسان

سرویس آرایش و زیبایی - بیشتر خانم ها دوست دارند موهای بلند داشته باشند اما گاهی مشکلاتی که به دنبال این بلندی مو می آید آن ها را مجبور می نماید تا چشم به روی این آرزوی همیشگی شان ببندند و موهایشان را به دست قیچی آرایشگر بسپارند. اگر شما هم در زندگی تان داشتن موهای بلند را تجربه نموده اید حتما با مشکل موخوره روبرو شده اید. تقریبا بیشتر خانم ها موخوره را تجربه نموده اند و برای برطرف آن روش های مختلفی را امتحان نموده اند. برای درمان موخوره سر روش های خانگی هم وجود دارد که می تواند به یاری خانم ها بیاید. خبرنگاران بعضی از این روش ها را برای شما همراهان همیشگی در ادامه قرار داده است.

چرا موها دچار موخوره می شوند؟موخوره آسیبى است که برس و سشوار به موى سر وارد مى نمایند. در این آسیب لایه و سطح محافظ مو در انتهاى فیبرهاى مویى نوک مو از بین مى رود. موخوره بیشتر در موهاى خشک و شنماینده به وجود مى آید. وقتى سطح محافظت نماینده مو از بین مى رود و امکان جایگزینى آن به وجود نمى آید، سر مو چند شاخه مى گردد. همچنین شامپوهاى اسیدى یا قلیایى، فرهاى دایمى، رنگ کردن زیاد، دکلره کردن بیش از حد، استفاده از برس هاى نایلونى و فلزى و شانه هایى که دندانه هایى نوک تیز دارند در به وجود آمدن و تشدید موخوره موثر هستند.

هرچند سال ها قبل زنان براى مبارزه با موخوره نوک موهاى خود را مى سوزاندند ولى این کار باعث مى گردد، سلول هاى بیشترى نابود گردد. بهترین کار این است که موخوره را با روش های خانگی و طبیعی که کاملا بدون ضرر هستند درمان کنید.

درمان موخوره سر با روش های طبیعی و خانگی

ماساژ سر جریان خون را در پوست سر افزایش می دهد. جریان خون مناسب، با کاهش موخوره، باعث می گردد تا درخشش و استحکام موهایتان افزایش یابد. در هنگام ماساژ، همواره از ترکیب روغن نارگیل، روغن بادام و روغن زیتون به مقادیر مساوی بهره ببرید. روغن باید قبل از تماس با پوست سر گرم شده باشد. ماساژ هفتگی مو با مایونز برای پنج دقیقه هم می تواند در درمان موخوره سر موثر باشد.

تخم مرغ به دلیل داشتن اسیدهای چرب و پروتئین و همچنین ویتامین A باعث ایجاد رطوبت طبیعی در موها و درمان موخوره سر می گردد. ترکیب زرده تخم مرغ با روغن های گیاهی مثل روغن زیتون هم می تواند ماسک بسیار خوبی برای تقویت موها و همچنین پیشگیری از ایجاد موخوره باشد. توصیه می گردد که هفته ای یک بار از ماسک تخم مرغ برای تقویت موها استفاده گردد که هم باعث تقویت ریشه ها شده و هم اینکه می تواند به درخشندگی و زیبایی موهای شما هم یاری کند.

کنجد برای درمان موخوره سر توصیه می گردد. ریشه کنجد را در آب جوش خیس کنید و بگذارید 15 دقیقه به همین حالت بماند. بعد از آن ریشه کنجد را به مدت 30 دقیقه در آب جوش، بجوشانید و مایع صاف شده را به موهایتان بمالید.

یک لیوان شیرین بیان را در سه لیوان آب جوشیده بریزید و بگذارید 10 دقیقه بجوشد و آرام آرام دم بکشد. بعد از این که سرد شد، آن را صاف کنید و هر روز از این مایع به موى سرتان بمالید. پس از مدت کوتاهى متوجه خواهید شد موخوره تان درمان شده است.

با استفاده از یک موز رسیده، دو قاشق سوپ خوری کشک و کمی گلاب و آب لیموی تازه یک ماسک موی خانگی درست کنید. موهایتان را از پوست سر تا نوک آن به ماسک آغشته کنید. این ماسک باید حداقل یک ساعت قبل از شستن روی سرتان بماند.

روغن بادام و بنفشه و کتیرا براى درمان موخوره سر مفید است. اگر به هر دلیلی چربی طبیعی مو از بین برود باعث ایجاد موخوره می گردد. برای اینکه بتوانید این مساله را کنترل کنید و درواقع از ایجاد موخوره پیشگیری کنید بهتر است که از روغن هایی مثل روغن زیتون و روغن بادام تلخ بهره ببرید. به این صورت که دستتان را به روغن آغشته نموده و لا به لای موها بکشید.

شامپوهای ضد شوره هم می توانند به درمان موخوره سر یاری نمایند. در اغلب موارد موخوره ها ناشی از خشکی پوست سر هستند که منجر به شوره و شنمایندگی مو هم می گردد. بنابراین، اگر شوره سر درمان گردد، ترمیم موخوره ها را هم به دنبال خواهد داشت.

از نرم نماینده هایی که احتیاج به آبکشی ندارند پس از هر بار دوش دریافت بهره ببرید. نرم نماینده از خشک شدن مو و در نتیجه احتمال به وجود آمدن موخوره جلوگیری می نماید.

نکاتی که برای پیشگیری و درمان موخوره سر باید بدانید

  • استفاده از جوشانده گل بابونه و گل ختمى به صورت ماهى یکبار، براى درمان موخوره سر مفید است.
  • اصلا موها را های لایت نکنید و از شستن بیش از حد موها نیز اجتناب کنید.(شستن یک روز درمیان کافی است)
  • تنها از شامپوهای ملایم و گیاهی برای شستن موهایتان بهره ببرید.
  • برای شستن موهایتان از آب داغ استفاده نکنید و تا جایی که امکان دارد آب را ولرم کنید.
  • هر دو ماه یک بار نوک موها را چند سانتی متر کوتاه کنید.
  • به جای استفاده از سشوار یا اتوی مو، بگذارید موهایتان به حالت طبیعی خشک شوند.
  • زمانیکه موهایتان هنوز خیس است آن ها را شانه نزنید.
منبع: setare.com
انتشار: 7 آذر 1399 بروزرسانی: 7 آذر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1404

به "درمان موخوره سر با روش های خانگی و آسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان موخوره سر با روش های خانگی و آسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید