دالان مخفی در کارگاه مومیایی مصریان باستان کشف شد

به گزارش گردشیا، این پروژه که با همکاری باستان شناسان آلمانی و مصری انجام شده است، اطلاعات کلیدی و جدیدی را درباره کسب و کارهای مرتبط با تدفین و مرگ در مصر باستان و روش های مختلفی که کارکنان این کارگاه برای مومیایی کردن افراد مختلف استفاده می کردند ارائه داده است.

دالان مخفی در کارگاه مومیایی مصریان باستان کشف شد

به گفته کارشناسان بعضی از اجساد کشف شده در این دالان مخفی که در نزدیکی یک مقبره عظیم قرار داده شده بودند به کاهنان یکی از الهه های پر رمز و راز مصر باستان تعلق دارند.

این اکتشاف جدید در کارگاه مومیایی متعلق به دودمان بیست و ششم مصر باستان (664 تا 525 پیش از میلاد) که بقایای 54 نفر و 5 تابوت را در خود جا داده، اجرا شده است.

در جریان این کاوش، صندوقچه ای شامل ظروف سفالین کارگران این کارگاه، هزاران مجسمه مخصوص مراسم تدفین مصر باستان و یک ماسک نقره ای مخصوص مومیایی که نادر محسوب می گردد نیز کشف شد.

این دالان مخفی، پشت دیوار سنگی 2600 ساله و درحالی که چهار تابوت چوبی در آن قرار داشت، کشف شد.

به گفته کارشناسان از این اکتشاف جدید می توان نتیجه گرفت کارکنان این کارگاه گزینه های مختلفی با هزینه های متفاوت برای مومیایی کردن پیشنهاد می دادند.

همچنین این احتمال وجود دارد که کارگاه های مومیایی کردن زمانی در سراسر مصر وجود داشته اند اما به مرور زمان توسط غارتگران از بین رفته اند.

منبع: گردشبان
انتشار: 12 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1135

به "دالان مخفی در کارگاه مومیایی مصریان باستان کشف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دالان مخفی در کارگاه مومیایی مصریان باستان کشف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید