خبرنگاران مجادله فرماندار نیویورک با ترامپ: پادشاه نداریم

به گزارش گردشیا، نیویورک- خبرنگاران- فرماندار نیویورک در واکنش به اظهارات روز گذشته رئیس جمهوری آمریکا که گفته بود برای بازگشایی اقتصاد، اختیار تام دارد گفت ما در این کشور پادشاه نداریم.

خبرنگاران مجادله فرماندار نیویورک با ترامپ: پادشاه نداریم

اندرو کومو روز سه شنبه در نشست خبری روزانه خود درباره آخرین شرایط کرونا در این ایالت، با تاکید بر اینکه کسی دوست ندارد که فعالیت ها بسته باشد، تاکید نمود که بازگشایی این فعالیت ها باید حساب شده و با هماهنگی سایر بخش ها انجام گردد.

وی اضافه کرد: رئیس جمهوری شب گذشته گفت که او برای بازگشایی اقتصاد آمریکا اختیار تام دارد. از نظر من این اتفاق رخ نخواهد داد. این فرمانداران هستند که می دانند چه تعداد مبتلا شده اند و چه تعداد جان باخته اند و شرایط چگونه است. از این رو باید بسیار هوشمندانه عمل کرد.

فرماندار نیویورک تاکید نمود: رابطه دولت فدرال این است که مرکز دموکراسی ما باشد. اختیاراتی که بنیانگذاران به ایالت ها داده اند اساس فدرالیزم در این کشور است. ما در این کشور، پادشاه نداریم بلکه بالاتر از آن را داریم که قانون اساسی است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هم در واکنش به این اظهارات در یادداشت توئیتری خود گفت کومو روزانه و حتی هر ساعت زنگ می زده و التماس می نموده است تا فراتر از مسئولیت دولت همچون بیمارستان های جدید، تخت بیمارستانی، دستگاه های تنفسی و مانند آن انجام گردد.

وی ادامه داد: من همه اینها را برای او و هر کسی دیگر انجام داده ام و اکنون او به نظر می رسد که می خواهد مستقل باشد. این اتفاق نخواهد افتاد.

اما رئیس جمهوری آمریکا پیغام توئیتی دیگری هم فرستاد که می تواند تاییدی بر نظریه فرماندار نیویورک در نگاه نهایی ترامپ به قدرت یعنی پادشاهی است.

ترامپ به فیلمی به نام سرکشی در بانتی اشاره می نماید که در آن فرمانده کشتی که مردی وسوسه انگیز و پارانوئید است، افراد تحت امر خود را به شدت مورد ضرب و شتم قرار می دهد.

به نظر می رسد رئیس جمهوری آمریکا، کوشش های فرمانداران دموکرات ایالاتی همچون کالیفرنیا، واشنگتن، نیویورک و پنسیلوانیا را برای ادعا درمورد این که قدرت خاتمه دادن به توصیه ماندن در خانه و خاتمه دادن به ویروس کرونا دارند، در تناقض با خود می بیند. ادعایی که می گوید نسبت به ایالت ها اقتدار کامل دارد.

رئیس جمهوری آمریکا در این یادداشت خود نوشت: به فرمانداران دموکرات بگویید که سرکشی در بانتی یکی از یکی از فیلم های مورد علاقه من در تمام مدت بود. سرکشی خوب قدیمی برای اکنون و آینده، مهیج و روحیه دهنده برای تماشا است به ویژه وقتی که متجاوزان بسیار به کاپیتان نیاز دارند. بیش از حد آسان است.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده تا این ساعت، در ایالت متحده آمریکا 572 هزار و 689 نفر مبتلا به کووید-19 شناسایی شده اند و 23 هزار و 134 نفر هم دیگر در این جهان حضور ندارند.

این رقم در ایالت نیویورک، 106 هزار و 763 نفر مبتلا به این بیماری و هفت هزار و 349 نفر هم جان باخته هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1086

به "خبرنگاران مجادله فرماندار نیویورک با ترامپ: پادشاه نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مجادله فرماندار نیویورک با ترامپ: پادشاه نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید