خبرنگاران افت 2 درصدی میزان مخاطبان صداوسیما، پیشتازی عصر جدید و دورهمی

به گزارش گردشیا، تهران- خبرنگاران- نتیجه نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما نشان می دهد که میزان مخاطبان این رسانه در فصل زمستان 99 نسبت به زمستان 98 حدود 2.6 درصد افت داشته است.

خبرنگاران افت 2 درصدی میزان مخاطبان صداوسیما، پیشتازی عصر جدید و دورهمی

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از روابط عمومی صداوسیما، بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات این رسانه از مخاطبان سیما در فصل زمستان 1399؛ شبکه های سه سیما (52 درصد)، آی فیلم معاونت برون مرزی (46 درصد) و یک سیما (44.5 درصد) به ترتیب در رتبه های اول تا سوم پرمخاطب ترین شبکه های تلویزیونی قرار گرفتند و تعیین شد شبکه آی فیلم معاونت برون مرزی با 10.1 درصد، شبکه آموزش سیما با 6.2 درصد و شبکه تماشا سیما با 5.2 درصد، بیشترین رشد میزان مخاطب را نسبت به زمستان 1398 داشته اند.

بر اساس این نظرسنجی 77.2 درصد مردم در فصل زمستان بیننده برنامه های مختلف سیما و 54.1 درصد هم از این برنامه ها راضی بوده اند و به طور میانگین سه ساعت و 21 دقیقه پای برنامه های تلویزیون نشسته اند.

بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات، میزان مخاطبان صداوسیما در فصل زمستان 99 نسبت به زمستان 98 حدود 2.6 درصد افت داشته است و حدود 22.9 درصد از بینندگان در زمستان 99 بیش از پنج ساعت در روز و 23.8 درصد هم دو تا سه ساعت در روز پای برنامه های تلویزیون نشسته اند.

شبکه های سه و یک در ردیف پربیننده ها

نتیجه نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی نشان می دهد که در میان شبکه های عمومی سیما، میزان بیننده شبکه های سه (52 درصد بیننده) و یک (44.5 درصد بیننده) از دیگر شبکه ها بیشتر بوده است. در میان شبکه های تخصصی و اختصاصی هم شبکه آی فیلم معاونت برون مرزی با 46 درصد مخاطب و شبکه خبر معاونت سیاسی با 43.4 درصد مخاطب از دیگر شبکه های هم جنس خود بیشتر مخاطب داشته اند.

این گزارش می افزاید: وقتی نظرسنجی مخاطبان سیما در زمستان 99 را با نظرسنجی زمستان 98 مقایسه می کنیم تعیین می گردد که شبکه های آی فیلم، آموزش و تماشا بیشترین رشد مخاطب را در مقایسه با آمار زمستان سال گذشته از آن خود نموده اند.

نتیجه مقایسه نظرسنجی زمستان 1399 با زمستان 1398 نشان می دهد شبکه های خبر، نسیم، یک و سه بیشترین افت مخاطب را داشته اند.

همچنین این نظرسنجی نشان می دهد 24.7 درصد بینندگان تلویزیون گفته اند اگر قرار باشد فقط یک شبکه را برای تماشای تلویزیون انتخاب نمایند، آن شبکه شبکه سه خواهد بود؛ 20.1 درصد هم شبکه آی فیلم و 8.9 درصد هم شبکه خبر را انتخاب می نمایند.

خانه امن، دادستان و پایتخت 5 اول تا سوم شدند

طبق نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما، در میان انواع مختلف برنامه ها، برنامه های نمایشی (فیلم های سینمایی و سریال ها) بیشتر از دیگر برنامه ها بیننده (62.1 درصد) دارد و بعدازآن اخبار (با 52.8 درصد بیننده) در رتبه بعدی قرار گرفته است.

خانه امن از شبکه یک، دادستان از شبکه سه و پایتخت 5 از شبکه آی فیلم در رتبه های اول تا سوم پربیننده ترین سریال های فصل زمستان 1399 قرار گرفتند.

پیشتازی عصر جدید 2، دورهمی و کودک شو

در میان برنامه های شاخص شبکه ها هم عصر جدید 2 از شبکه سه، دورهمی و کودک شو از شبکه نسیم در رتبه های اول تا سوم پربیننده ترین برنامه های شاخص فصل زمستان 1399 قرار گرفتند. جدول پربیننده ترین برنامه های شاخص شبکه ها در فصل زمستان 1399 را در ادامه ملاحظه می کنید:

بیشترین دلیل بینندگان برای تماشای برنامه های سیما در این فصل، سرگرمی و تفریح (45.9 درصد) و سپس کسب خبر و اطلاع (42.4 درصد) بوده است.

ازنظر 47.1 درصد مردم در فصل زمستان، تلویزیون محبوب ترین رسانه بوده است و پس از آن اینترنت با 24.9 درصد، شبکه های اجتماعی با 11.9 درصد، رادیو 6.8 درصد و روزنامه و مجلات با 2.2 درصد در رتبه های بعدی قرارگرفته اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 خرداد 1400 بروزرسانی: 20 خرداد 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1769

به "خبرنگاران افت 2 درصدی میزان مخاطبان صداوسیما، پیشتازی عصر جدید و دورهمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران افت 2 درصدی میزان مخاطبان صداوسیما، پیشتازی عصر جدید و دورهمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید