خبرنگاران اتاق تشریح کالبدنما برای آموزش مجازی دانش آموزان در همدان افتتاح شد

به گزارش گردشیا، همدان- خبرنگاران- مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان از راه اندازی و افتتاح نخستین اتاق تشریح مجازی کالبدنما برای آموزش دانش آموزان در پژوهش سرای پروفسور حسابی شهر همدان اطلاع داد.

خبرنگاران اتاق تشریح کالبدنما برای آموزش مجازی دانش آموزان در همدان افتتاح شد

محمد پورداود روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: دستگاه کالبد نما به عنوان دستگاه یاری آموزشی برای آموزش آناتومی و تشریح است که همه اندام های بدن را با دقت و تفکیک پذیری بالا با رنگ طبیعی در اختیار کاربر قرار می دهد تا معلمان و اساتید بتوانند تجسم فضایی مطلوبی از بدن انسان برای آموزش به دانش آموزان و دانشجویان در راستای درک عمیق و بهتر مفاهیم ارائه دهند.

وی گفت: این دستگاه دارای قابلیت هایی از جمله مدل های بسیار دقیق از آناتومی بدن انسان و سیر تکاملی جنین انسان از جنین 15 تا 60 روزه و همچنین مدل های ولومتریک از جسد واقعی انسان است.

پورداود با اشاره به اینکه میز تشریح مجازی یک صفحه چند لمسی است که یک اسکن سه بعدی از بدن انسان را نمایش می دهد، اضافه نمود: این اسکن براساس احتیاج می تواند عضلات، عروق، استخوان ها و احشا را نشان دهد یا آنها را برای دیدن بافت های زیرین پنهان کند.

به گفته وی، میز تشریح مجازی یک شبیه ساز آناتومی بدن انسان با استفاده از تصاویر سی تی اسکن و ام.آر.آی و همچنین تصاویر برش عرضی از جسد انسان است که بدن انسان را در ابعاد واقعی بر رویی یک نمایشگر عریض با رابط کاربری لمسی شبیه سازی می نماید.

مدیرکل آنوزش و پرورش استان همدان توضیح داد: از این پس دانش آموزان و معلمان می توانند به دور از مسائل تشریح جسد واقعی، درک عمیق تری از ساختار بدن انسان (یا هر موجود دیگر) داشته باشند.

وی گفت: کمتر شدن احتیاج به نمونه های انسانی برای تشریح، انتقال بهتر و مفیدتر اطلاعات به دانش آموزان و استفاده از مزایای آموزش مجازی در درک صحیح تر از علوم پزشکی از دیگر مزایای این دستگاه و ایجاد اتاق کالبدنما است.

پورداوود گفت: این طرح در پژوهش سرای پرفسور حسابی شهر همدان و با مشارکت معاونت فناوری ریاست جمهوری و خیران نیک اندیش اجرایی شده است.

بیش از 296 هزار دانش آموز مقاطع مختلف در مدارس استان همدان مشغول تحصیل هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 فروردین 1400 بروزرسانی: 5 فروردین 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1641

به "خبرنگاران اتاق تشریح کالبدنما برای آموزش مجازی دانش آموزان در همدان افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اتاق تشریح کالبدنما برای آموزش مجازی دانش آموزان در همدان افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید