حقوق ماهیانه برای المپیکی ها؛ از 3 تا 5 میلیون ، نگران از تکرار ماجرای مهماندوست

به گزارش گردشیا، ورزشکارانی که برای بازی های المپیک 2020 توکیو صاحب سهمیه انفرادی یا تیمی شوند، حقوق ماهیانه دریافت می نمایند.

حقوق ماهیانه برای المپیکی ها؛ از 3 تا 5 میلیون ، نگران از تکرار ماجرای مهماندوست

ورزشکارانی که برای بازی های المپیک 2020 توکیو صاحب سهمیه انفرادی یا تیمی شوند، حقوق ماهیانه دریافت می نمایند که خبری خوب برای ورزشکاران به حساب می آید اما ابهام هایی هم در این رابطه وجود دارد که باید دید مسوولان ورزش چطور آنها را برطرف می نمایند.

با اینکه پرداخت حقوق به ورزشکاران از ماهها پیش در دستور کار کمیته ملی المپیک نهاده شده بود، اما در نشست اخیر ستاد عالی بازی های المپیک و پارالمپیک نیز مورد تاکید مسعود سلطانی فر ، وزیر ورزش نهاده شد.

بر این اساس، آئین نامه ای که تدوین آن پیش از این و برای تشریح کامل بسته حمایتی از المپین ها از جمله پرداخت حقوق به آنها شروع شده بود، مورد بازنگری دوباره نهاده شد تا ملاک عمل قرار گیرد.

طبق پیش نویس آئین نامه تهیه شده، رقم پیشنهادی برای پرداخت حقوق به ورزشکارانی که شانس کسب سهمیه هستند یا این سهمیه را صاحب شده اند، 3 میلیون تومان است اما این رقم برای آن دسته ورزشکارانی که شانس قطعی و مسلم کسب مدال در توکیو به حساب می آیند به 5 میلیون تومان افزایش می یابد.

قرار است آئین نامه پرداخت حقوق به ورزشکاران المپیکی در کمیته ای سه نفره با حضور نصرالله سجادی (نماینده کمیته ملی المپیک و سرپرست کاروان توکیو)، علی رغبتی (نماینده وزارت ورزش) و هادی رضایی (نماینده کمیته ملی پارالمپیک) مجدد آنالیز گردد. بنابراین با لحاظ کردن اهمیت بازی های المپیک و نتیجه گیری کاروان ایران در این بازی ها، احتمال تغییر در رقم پیشنهادی و افزایش آن دور از ذهن نیست.

این تصمیم خوب در حالی اتخاذ شده که ممکن است دردسرهایی هم در جهت پرداخت پاداش ایجاد گردد؛ چراکه در بعضی رشته ها سهمیه به فرد داده می گردد و در بعضی به وزن و ..... در این شرایط باید دید مسوولان مربوطه می خواهند چطور این حقوق را تقسیم نمایند؟ آیا فردی که سهمیه را گرفته از این حقوق ماهیانه برخوردار می گردد یا فردی که اعزام خواهد شد؟

دیگر اینکه قرار است بودجه لازم برای پرداخت حقوق به مسافران توکیو به حساب فدراسیون ها واریز گردد تا توسط مدیران آنها در اختیار ورزشکاران قرار بگیرد که این موضوع هم در دوره های قبل مثل المپیک لندن مشکلاتی را ایجاد کرد. آسیب اتفاقی که برای رضا مهماندوست افتاد، هنوز هم با تکواندو است و در این شرایط باید نظارت دقیقی صورت گیرد، در غیر اینصورت پرداخت حقوق دردسرهای تازه ای برای ورزش در جهت المپیک 2020 ایجاد می نماید.

تاکنون نجمه خدمتی و احسان حدادی در تیراندازی و دوومیدانی کسب سهمیه نموده اند اما معین نیست پرداخت حقوق به آنها و در کل ورزشکاران المپیکی از چه زمان شروع می گردد.

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 6 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 274

به "حقوق ماهیانه برای المپیکی ها؛ از 3 تا 5 میلیون ، نگران از تکرار ماجرای مهماندوست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقوق ماهیانه برای المپیکی ها؛ از 3 تا 5 میلیون ، نگران از تکرار ماجرای مهماندوست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید