حقایقی درباره مجسمه آزادی، بزرگ ترین تندیس دموکراسی جهان

به گزارش گردشیا، مجسمه آزادی را می شناسید؟ چیزی درباره این مجسمه غول پیکر شنیده اید؟ رازهای پس پرده ساخت آن را می دانید؟

حقایقی درباره مجسمه آزادی، بزرگ ترین تندیس دموکراسی جهان

مجسمه آزادی، مجسمه ای که قرار بود نمادی از عدالت، رفاه، آزادی و برابری در یکی از ثروتمندترین کشورهای دنیا یعنی استان متحده امریکا باشد. درباره این مجسمه پرابهت و بزرگ داستان های زیادی گفته شده است. در مجله گردشگری خبرنگاران رازهای پشت پرده این مجسمه را خواهید خواند.

چه حقیقت هایی درباره مجسمه آزادی وجود دارد؟

تندیس یا به قول معروف مجسمه آزادی، مجسمه ای بزرگ در جزیره آزادی منهتن در نیویورک و در استان متحده امریکاست. این مجسمه باشکوه را فرانسوی ها در در صدمین سال استقلال امریکا از بریتانیا در سال 1886 ساخته و به ایالات متحده هدیه دادند.

فردریک آگوست بارتولدی مهندس فرانسوی این سازه، ساخت این تندیس را در ارتفاع 46 متر در سال 1875 آغاز کرد و در سال 1884 به سرانجام رساند. بااین وجود بارتولدی تنها نمای بیرونی سازه را ترسیم نموده بود و سازه درونی مجسمه به سازنده برج ایفل یعنی گوستاو ایفل سپرده شد. این مجسمه در فرانسه ساخته شد و سپس در 350 قطعه جدا شده به ایالات متحده ارسال شد. روز 28 اکتبر سال 1886 روز افتتاحیه این مجسمه بوده است.

مجسمه آزادی نشان دهنده لیبرتاس، الهه رومی آزادی است. مشعل مجسمه نماد روشنگری است، درحالی که لوحی در دست چپ او تاریخ اعلامیه استقلال آمریکا (4 ژوئیه 1776) را نشان می دهد. زنجیر شکسته در پای او نشان از لغو بردگی دارد.

مجسمه در ارتفاع 305 فوتی (93 متری) از پایه تا نوک مشعل واقع شده است. وزن آن تقریبا 225 تن است. این مجسمه از ورقه های مسی ساخته شده بود و تغییر رنگ آن به رنگ کنونی حاصل هوازدگی طبیعی مس در طول زمان است.

مجسمه بر روی یک پایه واقع شده است. این پایه درواقع نمایشگاهی و موزه ای است که آثار تاریخی مربوط به مجسمه و تاریخ امریکا را به نمایش می گذارد. خود مجسمه مانند یک برج است و می توانید از آن بالا بروید. تاج مجسمه دارای 25 پنجره است و منظره ها پانوراما از شهر نیویورک را به شما ارائه می دهد.

مجسمه آزادی یکی از پربازدیدترین جاذبه های گردشگری در ایالات متحده است. بازتماشامایندگان می توانند با کشتی به جزیره آزادی بروند تا به مجسمه نزدیک شوند، موزه موجود در پایه را کاوش نمایند و از منظره ها خیره نماینده خط افق شهر نیویورک لذت ببرند.

مجسمه آزادی به عنوان نماد امید، آزادی و دموکراسی، پذیرای مهاجران و بازتماشامایندگان از سراسر دنیا است. این مجسمه گواهی بر آرمان هایی است که ایالات متحده بر اساس آن ها بنا شد و همچنان به مردم سراسر دنیا به عنوان نماد دنیای آزادی الهام می بخشد.

ادیسون می خواست مجسمه را به حرف بیاورد

ادیسون آدم خلاقی بود در همه زمینه ها حرفی برای گفتن داشت. در آن موقع هم ایده ای در خصوص مجسمه آزادی داشت. دوست داشت او را به حرف بیاورد! بنابراین به فکر گذاشتن یک گرامافون در این مجسم بزرگ الجثه افتاد تا این مجسمه حرف بزند و حرف هایش به گوش همه مردم برسد، اما تعیین نیست چرا از این کار منصرف شد. البته خیلی هم بد نشد؛ چون تماشا مجسمه غول پیکری که مدام حرف می زد اصلا قابل تحمل نیست!

پیشنهاد مطالعه: جزیره ای با گنجایش یک خانه و یک درخت! را مطالعه کنید.منبع: پیام دلتا
انتشار: 29 خرداد 1402 بروزرسانی: 29 خرداد 1402 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 2385

به "حقایقی درباره مجسمه آزادی، بزرگ ترین تندیس دموکراسی جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حقایقی درباره مجسمه آزادی، بزرگ ترین تندیس دموکراسی جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید