جزئیات پرداختی بیمه سلامت بابت نسخ الکترونیکی

به گزارش گردشیا، معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت ایران، جزئیات پرداختی های بیمه سلامت در قالب نسخه نویسی الکترونیکی را تشریح کرد.

جزئیات پرداختی بیمه سلامت بابت نسخ الکترونیکی

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، حسین رنجبران در نشست آنالیز پیشرفت اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در استان ها که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید، درباره آخرین شرایط پرداختی های نسخه نویسی الکترونیکی گفت: اولین پرداخت در قالب نسخه الکترونیک در فروردین سال 1399 به اندازه 5 میلیارد تومان انجام شد و در حال حاضر آخرین پرداخت در شهریور ماه امسال مبلغ 470 میلیارد تومان است که رشد به نسبت مناسبی مشاهده می گردد.

وی اضافه نمود: در اجرای نسخ نویسی الکترونیک، مؤسسات غیر از دولتی دانشگاهی ورود قابل قبولی داشته و از مراکز دولتی دانشگاهی پیشرفت بیشتری داشتند، بطوری که از کل پرداختی به مؤسسات غیر از دولتی دانشگاهی در 5 ماه اول سال، 54/3 مربوط به نسخ الکترونیکی می باشد. در مجموع پرداخت در قالب نسخه الکترونیکی نسبت به کل مبالغ تخصیص داده شده به بخش درمان در طول 5 ماه ابتدای سال 23/3 درصد است

معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان اضافه نمود: بعلاوه بابت هزینه درمان سطح 2 و3 سال 1400 تا کنون، مبلغ 6,877 میلیارد تومان اختصاص داده شده که از این مبلغ 1,602 میلیارد تومان برای نسخه الکترونیکی هزینه شده است.

رنجبران تاکید نمود: تسویه مطالبات مؤسسات در حوزه دولتی دانشگاهی تا سرانجام خرداد ماه اجرا شده و علی الحساب تیرماه دانشگاه های منتخب به تعداد 45 دانشگاه هم اجرا شده است؛ و در شرایط فعلی آماده هستیم در صورت ثبت و رسیدگی اسناد مرداد ماه مؤسسات، مطالبات این ماه را هم پرداخت نمائیم.

وی گفت: بعلاوه تسویه مطالبات در بخش غیر از دولتی دانشگاهی تا سرانجام مرداد ماه اجرا شده و در حال حاضر هیچ مؤسسه غیر از دولتی دانشگاهی طرف قرارداد با بیمه سلامت نداریم که پرداخت مطالبات آنها تا اول شهریور انجام نشده باشد، ضمن اینکه در بخش خسارت متفرقه بر اساس اسناد ثبت شده تا 6 مهر ماه تخصیص مورد احتیاج صادر شده است؛ از سوی دیگر در بحث نسخه نویسی و نسخه الکترونیکی پرداختی ها تا انتهای شهریور اجرا شده است.

معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در بخش پزشک خانواده شهری و روستایی و بعلاوه نظام ارجاع صندوق بیمه سلامت همگانی و سایر اقشار هم 80 درصد علی الحساب تا سرانجام شهریور پرداخت شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1961

به "جزئیات پرداختی بیمه سلامت بابت نسخ الکترونیکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات پرداختی بیمه سلامت بابت نسخ الکترونیکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید