جاذبه های گردشگری دهلی هند

به گزارش گردشیا، دهلی شهر شلوغ و رنگارنگی است که برای گردشگرانی که به جاذبه های مشرقی علاقه مند هستند بسیار جالب توجه می باشد.

اماکن مذهبی و تاریخی از برجسته ترین اماکن دیدنی این شهر است که قابلیت جذب گردشگران زیادی را دارا می باشد. در این مطلب به بعضی جاذبه های گردشگری این شهر اشاره می گردد. پس در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

جاذبه های گردشگری دهلی هند

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

در این شهر تمهیدات خوبی برای هدایت گردشگران اندیشیده شده طوری که می توانید از اداره گردشگری دهلی که پرسنل حاضر به خدمتی دارد، به تمام اطلاعات مورد احتیاج خود دست پیدا کنید. از داغ ترین جاذبه های گردشگری هند و دهلی، ردخورست قلعه و دزی ماسه سنگی است که توسط امپراطور دنیا شاه یعنی بانی تاج محل، ساخته شده است. این شهر که دارای ساختمان ها و ابنیه دنیای است مجددا احیا شده و چاتا چواک، دیوامن، باغ حیات بخش ورانگ محل در امتداد سایر ساختمان ها و ابنیه بزرگ این شهر قرار گرفته اند.

جنوب دهلی مامن، بقعه هیومایان است که یک میراث دنیای سازمان یونسکو است و برای افراد خارجی و بومی هند باز است. این بقعه بزرگ به روی باغاتی که به خوبی محافظت شده اند قرار گرفته است. مجموعه قطب ماریک، بنای آجری بزرگ و سازه مجموعه ای بزرگی در مهرالی است که در عین حال یک مکان میراث دنیای سازمان یونسکو به شمار می رود و مکان خوبی برای تفریحات و پیک نیک ها می باشد.

دیگر سازه های مهم و معروف دهلی، قطب منار مسجد قوات الاسلام ستون آهنی، دروازه آلای و بقعه معروف امام زمان است. دهلی دارای چندین موزه نیز می باشد که از جاذبه های بزرگ گردشگری شهر محسوب می گردد. موزه هنری نادر و یک موزه اختصاصی دیگر از جمله موزه های این شهر است که در آن ها آثار هنری معاصر و مدرن نگهداری می گردد.

درعین حال موزه گاندی اسمریتی در دهلی، محل شهادت ماهاتمای گاندی معروف می باشد. این مرکز به معنای دقیق کلمه یک موزه نیست، بلکه برای نمایشگاه های هنری، فیلم ها و نمایشنامه های بسیار پر هوادار است. دیگر جاذبه های گردشگری دهلی شامل موزه بین المللی دواز، موزه ملی، موزه تبت و سایر موزه ها می گردد.

این شهر در عین حال دارای چندین بنای یادبود و تاریخی شامل قلعه سرخ، مسجد جامع، طاق نصرت، ساختمان مجلس، راج پات، منار قطب دماغه دلفین، موزه یادبود گاندی، دروازه هند، راج غات، تاج محل و آرامگاه همایون شاه است که همگی داستان های آموزنده ای در خود دارند. پارک ها و باغات معروف این شهر شامل لودهی و پارک جواهر لعل نهرو می باشند. دهلی در عین حال مرکز عبادت و پرستش گاه نیز بوده و با چندین ابنیه و ساختمان مذهبی همانند معبد نیلوفر آبی یا لوتوس به عنوان معبد آیین بهایی یا مشرق اذکار بهاییان و معبد چاتاریور مندیر، درواقع مادر معابد شبه قاره هند است و در این میان شیب گرود وارا، گرودوراسین گنجی و سن اسقف نیز وجود دارد.

مادامی که در دهلی هستید، می توانید نصف روز به تور پیاده روی شهری بپردازید و از پیاده روی در کونات لذت ببرید. از پارک ملی حیات وحش دیدن نموده و یک تور غذایی دهلی داشته باشید. دهلی در عین حال به جز مراکز دانشگاهی معروفی که در خود دار، یک بهشت خرید با برخورداری از مراکز خرید به سبک غربی و با شکوه نیز می باشد. یک بازار معروف در دهلی مانند بازار پاهار گیج، کاملا ناگار، و بازار باغ راجوری از جمله مراکز خرید کونات می باشد.

غذای سفیدپوستان دهلی از رضایت بخش ترین غذاهایی است که شما می توانید در رستوران های این شهر پیدا کنید. بسیاری از رستوران های آن غذاهای خوشمزه هندی و جوجه سرو می نمایند و سبدهای سبزیجاتی با سبدهای دریایی مادر رایج می باشد.

اگر اولین بار به این شهر سفر نموده اید، مراقب دلالان بازار سیاه و حقه های کلاهبرداری آنان باشید تا در دامشان نیفتید.

منبع: الی گشت
انتشار: 27 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 579

به "جاذبه های گردشگری دهلی هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری دهلی هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید