فراوری سالانه 425 هزار تن محصول خارج از فصل در سیستان و بلوچستان

به گزارش گردشیا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سالانه از سطح 17 هزار هکتار از زمین های کشاورزی این استان 425 هزار تن انواع محصولات خارج از فصل برداشت و روانه بازار مصرف داخل و خارج از کشور می گردد.

فراوری سالانه 425 هزار تن محصول خارج از فصل در سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگاران آنلاین به نقل از ایرنا، غلام حیدر زورقی دوشنبه 11 فروردین گفت: شهرستان های جنوبی سیستان و بلوچستان به ویژه 2 شهرستان بندی چابهار و کنارک با توجه به هم جواری با آب های آزاد و دمای هوای مناسب در طول سال به عنوان یک گلخانه طبیعی بهترین شرایط و موقعیت را برای کشت انواع محصولات دارد.

وی اضافه کرد: دمای هوای این شهرها، خاک حاصلخیز، تفاوت نوع تابش خورشید و درجه حرارت این شهر با سایر نقاط کشور بهترین موقعیت برای کشت های گلخانه ای و سایر محصولات خارج از فصل را فراهم نموده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان نمود: فراوری محصولات خارج از فصل یکی از شاخصه های شاخص این استان بشمار می رود به طوری که نقش بسزایی در تأمین اقتصاد منطقه و تنظیم بازار کشور دارد.

وی هندوانه، پیاز، گوجه فرنگی، فلفل، بادمجان، انواع طالبی، سیب زمینی و سبزی های برگی را از عمده محصولات فراوریی خارج از فصل سیستان و بلوچستان مطرح نمود.

زورقی بیان نمود: محصولات فراوریی خارج از فصل سیستان و بلوچستان علاوه بر تأمین احتیاج استان، به نقاط مختلف کشور نیز ارسال و به کشورهای مختلف ازجمله حاشیه خلیج فارس و روسیه هم صادر می گردد.

سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در فراوری محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضاً منحصربه فرد ازجمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی و مرکبات دارد.

فراوری محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های بعضی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هرسال توان فراوری دو بار محصول را دارند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 1045

به "فراوری سالانه 425 هزار تن محصول خارج از فصل در سیستان و بلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری سالانه 425 هزار تن محصول خارج از فصل در سیستان و بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید