توسعه همکاری های مشترک علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری بین المللی

به گزارش گردشیا، زلفی گل از توسعه همکاری های مشترک علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری بین المللی بیت دو کشور ایران و چین خبر داد.

توسعه همکاری های مشترک علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری بین المللی

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی خبرنگاران، محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، طی نامه های جداگانه ای در پاسخ به پیام تبریک هوای جین پنگ وزیر آموزش جمهوری خلق چین، و فیلیپ تیه بو سفیر جمهوری فرانسه در ایران؛ بر توسعه همکاری های مشترک علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری بین دو کشور تاکید کرد.

زلفی گل در پاسخ به پیام تبریک هوای جین پنگ وزیر آموزش جمهوری خلق چین و آورده است: اکنون خواهان آغاز دوران جدیدی از روابط همه جانبه میان دو کشور، پنجاه سال پس از آغاز روابط دیپلماتیک میان ایران و چین، هستیم.

با توجه به انعقاد سند جامع همکاری های 25 سالۀ ایران و چین در فروردین ماه 1400 و نیز، نقشۀ یک کمربند یک راه و برنامه های مورد نظر برای افزایش همکاری آموزشی و پژوهشی و فناوری فی مابین در زمینه هایی از جمله علوم پایه، فناوری های پیشرفتۀ صنعتی، دانشگاهی، پژوهشی، کاربردی، و با توجه به گستردگی و ضرورت برنامه ریزی و پیگیری کارها پیشنهاد می کنم کمیسیون مشترک همکاری های آموزشی، پژوهشی و فناوری ایران و چین را پایه گذاری کنیم.

این کمیسیون به رهبری نمایندگان معرفی شده وزارت آموزش چین و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران به نمایندگی از سوی تمامی دانشگاه ها و دستگاه های آموزشی، پژوهشی، و فناوری ایران و چین، مسئولیت برنامه ریزی و پیگیری همکاری های علمی را بر عهده خواهد گرفت. امیدوارم این طرح راهکار مناسبی برای افزایش بیش از پیش همکاری های سازنده میان دو کشور در عرصه آموزش، پژوهش و فناوری باشد.

دکتر زلفی گل همچنین در پاسخ به نامه فیلیپ تیه بو سفیر فرانسه در ایران، ابراز امیدواری کرد؛ با تکیه بر سوابق مشترک سازنده علمی و فرهنگی دو کشور، شاهد توسعه همکاری های علمی، دانشگاهی و شکوفایی و توسعه روابط در تمامی زمینه ها میان دو کشور باشم.

خبرنگاران علمی پزشکی دانشگاه و کنکور

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 تیر 1401 بروزرسانی: 26 تیر 1401 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 2219

به "توسعه همکاری های مشترک علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری بین المللی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه همکاری های مشترک علمی، آموزشی، پژوهشی و فناوری بین المللی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید