تازه ترین آمار از میزان سفر و اقامت مسافران نوروزی

به گزارش گردشیا، خبرنگاران: رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفرهای کشور با اشاره به تازه ترین اطلاعات از میزان سفر و اقامت مسافران نوروزی گفت: تا یکم فروردین ماه، 2 میلیون و 300 هزار نفر در سراسر ایران مسافرت نموده اند.

تازه ترین آمار از میزان سفر و اقامت مسافران نوروزی

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

به گزارش خبرنگاران از شیراز، مرتضی رحمانی موحد در حاشیه بازدید از اماکن گردشگری شیراز در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه گروه تصمیم گیرنده اصلی در گردشگری مردم هستند و گروه تسهیل ساز تمام واحدهای دولتی، اظهار کرد: بر اساس آخرین اطلاعات از اسکان و بازدیدها تا یکم فروردین ماه، 2 میلیون و 300 هزار نفر در سراسر ایران مسافرت نموده اند که بر این اساس از نظر مهمان پذیری، خراسان رضوی اول، مازندران دوم، گیلان سوم، فارس چهارم و اصفهان پنجم است.

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفرهای کشور اضافه نمود: کاهش مسافر در این دو روز نسبت به سال گذشته به سبب تغییرات جوی بوده، اما پیش بینی می گردد اواخر این هفته و هفته آینده تعداد مسافران بیشتر گردد.

وی درادامه در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: از آن جا که رونق گردشگری سبب رونق فرهنگ و اقتصاد می گردد، در سال 93 برای استان های جاذب گردشگر همچون فارس برنامه ویژه ای در زمینه توسعه گردشگری اجرا می گردد.

رحمانی موحد با بیان اینکه خراسان رضوی رتبه اول و فارس رتبه چهارم گردشگری کشور را دارد، توضیح داد: عیدی ما به همه استان ها خدمت خالصانه است.

وی اضافه نمود: فارس علاوه برمنابع فرهنگی و میراثی منابع طبیعی خوبی دارد که سبب شده این استان از نظر گردشگری استان ویژه ای محسوب گردد.

رئیس ستاد هماهنگی خدمات سفرهای کشور با بیان اینکه توسعه گردشگری در اصل توسعه منابع است، خاطر نشان کرد: استان فارس پر از جاذبه های گردشگری است که همین جاذبه ها سبب توسعه اقتصاد و اشتغال می گردد.

وی با بیان اینکه در حوزه گردشگری برنامه های زیادی برای جذب گردشگر داخلی و خارجی داریم، گفت: ما باید تمام توان خود را برای توسعه گردشگری و تحقق شعار سال به کار بریم.

رحمانی موحد با بیان اینکه ما به نوروز به عنوان یک فرصت نگاه می کنیم، اضافه نمود: مردم آزادانه درباره سفرها در نوروز برنامه ریزی می نمایند، اما زمینه ها و بسترهای این تصمیم ها را ما فراهم می کنیم.

آ

منبع: تسنیم
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: gardeshia.ir شناسه مطلب: 805

به "تازه ترین آمار از میزان سفر و اقامت مسافران نوروزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تازه ترین آمار از میزان سفر و اقامت مسافران نوروزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید